Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
>

Recenze Canon EOS 100D

16. 8. 2017 aktualizováno

Canon EOS 100D není na trhu a v obecném povědomí žádným nováčkem. I přesto si už dlouhou dobu drží početnou řadu fanoušků. Canon totiž tímto modelem naboural několik letitých přežitků. Za prvé: „Kvalitní zrcadlovka musí být drahá.“ Za druhé: „Zrcadlovky jsou těžké a velké.“ A ještě za třetí: „Levné zrcadlovky mají ořezané funkce.“ Všechny tyto tři domněnky jsou už naštěstí hudbou minulosti a právě EOS 100D je toho důkazem.

Pozor

AKTUALIZACE 2019: Tento fotoaparát se již neprodává. Pro jeho alternativy navštivte článek Nejlepší zrcadlovky, kde jsme vybrali nejlepší modely v poměru cena/kvalita.

Dobře zvládá i náročné světelné scény, nabízí identickou obrazovou kvalitu jako zrcadlovky o 10 – 15 tisíc korun dražší, nemá „osekané“ funkce, disponuje intuitivním dotykovým ovládáním, nahrává výborná videa a zcela určitě se jedná o jeden z nejlepších fotoaparátů v poměru cena/výkon.

Testovaný model se skládá z těla EOS 100D a základního setového objektivu EF-S 18 – 55 IS STM. V současné době můžete tuto sestavu koupit za přibližně 13 000 Kč, samotné tělo za zhruba 10 000 Kč (08/2017).

Obsah balení

Standardní balení obsahuje tělo fotoaparátu EOS 100D, očnici EF, kryt fotoaparátu R-F-3, široký ramenní popruh EW-300D, nabíječku LC-E12E, akumulátor LP-E12, kryt akumulátoru, napájecí kabel nabíječky typu E, propojovací kabel USB a uživatelské příručky. Samozřejmostí je i možnost zakoupení buď setového nebo jiného objektivu.

Canon EOS 100D - obsah balení

Design a zpracování – 8/10

Materiál a ergonomie

Vnější zpracování těla EOSu 100D je klasicky stejné jako u naprosté většiny zrcadlovek – tedy plastové a potencionálně křehké. I přes to, že se jedná o jednu z nejmenších zrcadlovek na světě, disponuje dobře tvarovaným gripem na pravou ruku s hrubší strukturou pro pevný úchop. Stejná hrubší struktura je potom i na zadní straně připravena pro pravý palec.

Fotoaparát se drží dobře i v relativně větších rukou, ovšem speciálně u tohoto modelu je dobré, kvůli jeho velikosti, držení ještě před koupí vyzkoušet. Dámy s ním nebudou mít potíže a právě pro ně bude dost možná tato kompaktní zrcadlovka naprosto ideální. Pánové s většími dlaněmi – vyzkoušejte a dost možná zjistíte stejně jako já, že se ovládá dobře i většíma rukama.

Hmotnost samotného těla dokázal Canon snížit na pouhých 407 g (včetně baterie a paměťové karty), rozměry zase na sympatických 116,8 × 90,7 × 69,4 mm.

Zadní strana

Zadní strana na první pohled zaujme velkým dotykovým displejem o úhlopříčce tří palců. Krom displeje je na zadní straně ještě jeden velmi výrazný prvek a tím je hledáček s ještě větší očnicí. Výrazný je z toho důvodu, že i přes celkové zmenšení těla si zachoval stejné rozměry, jaké mají větší modely. Je to ale nakonec jen dobře, kvalitní hledáček a přehledný displej jsou přece základem kvalitní zrcadlovky. Pro ostatní tlačítka na zadní straně moc místa už nezůstalo, nicméně i to je ku prospěchu věci. EOS 100D je určen zejména začínajícím a mírně pokročilým fotografům, a proto by tělo přeplácané tlačítky spíše mátlo.

Najdeme tu tlačítko s klasickým křížovým ovládáním a další se všemi potřebnými základními funkcemi, které běžný fotograf využije. Mnozí by jistě ocenili na zadní stěně i rolovací kolečko, ale to je prvek, kterým disponují vyšší řady, a hlavně pro něj už opravdu místo není. U EOSu 100D si ale vystačíme s jedním a to na vrchu přístroje.

Vršek fotoaparátu

Na vrchu přístroje najdeme kromě praktického rolovacího kolečka také tlačítko pro přímé nastavení hodnot ISO, páčku pro zapnutí/vypnutí s další polohou pro natáčení videa, velký otočný volič fotografických režimů, spoušť a samozřejmě integrovaný blesk i „sáňky“ pro externí příslušenství. Na opačné straně od blesku se nachází ještě mikrofon a reproduktor.

Boční strana

Fotoaparát disponuje pestrým rozhraním. Na boku, pod mikrofonem a reproduktorem, najdeme vedle sebe micro HDMI a mini USB konektor a vstup pro externí mikrofon a dálkovou spoušť.

Spodní strana

Na spodní straně je připraven standardní závit pro uchycení na stativ a dále slot pro baterii LP-E12 a paměťovou kartu typu SD, SDHC nebo SDXC. Vlastní krytka slotu se dá bezpečně vyjmout a namísto baterie pak můžete fotoaparát spojit s přídavným bateriovým gripem.

Ovládání fotoaparátu – 7/10

Ovládání fotoaparátu je snadné a intuitivní. Právě díky přítomnosti jen těch nejnutnějších tlačítek, které jsou na malém těle i tak dobře rozmístěné, má fotograf dobrý přehled o všech ovládacích prvcích a velmi brzo se naučí „kam sáhnout“ z paměti. Pokud máte rádi dotykové ovládání, EOS 100D vám ho nabídne vrchovatou porci. Velký 3“ displej s úhlopříčkou 7,7 cm a širokým pozorovacím úhlem 170° nabízí možnost kompletního ovládání pouhým dotykem na monitor, a to i v režimu živého náhledu “Live View”.

Canon EOS 100D

Orientace pouhým prstem je intuitivní, ať už listujete vlastním menu nebo nastavujete hodnoty v základním menu. Při prohlížení fotek fungují známá gesta, jako je zvětšování a zmenšování obrázků pouhým roztahováním či přibližováním prstů.

Ale protože se jedná o zrcadlovku, která spolehlivě uspokojí i pokročilejší fotografy, nesmí chybět praktická funkční tlačítka. V kombinaci s otočným kolečkem s nimi velmi snadno a rychle nastavíte nejdůležitější hodnoty manuálního nastavení, aniž byste museli cokoli zbytečně dohledávat v menu přístroje. Mezi nimi je tlačítko pro rychlou změnu hodnot ISO (na vrchu), korekci clony (vpravo od displeje) a nastavení rychlosti závěrky (vlevo vedle objektivu) – to vše v kombinaci s rolovacím kolečkem na vrchu fotoaparátu.

Technické parametry – 8/10

Senzor a procesor

Srdcem EOSu 100D je snímací senzor APS-C Hybrid CMOS AFII s rozlišením 18 Mpx a rozměry 22,3 × 14,9 mm. Při tomto počtu megapixelů dosahuje rozlišení výsledných fotek velmi pěkných 5 184 × 3 456 pixelů, a vybrat si můžete z poměrů stran snímků 16:9, 1:1, 3:2 a 4:3. Velkou výhodou instalovaného senzoru jsou detekční pixely, které jsou rozmístěné na 80 % jeho plochy. Díky senzoru a kombinaci s výkonným obrazovým procesorem DIGIC 5 poskytuje perfektní obrazovou kvalitu, která se ukázala být prakticky zcela stejná jako u dražších modelů zrcadel se stejným APS-C čipem. To dělá z EOSe 100D přímého konkurenta zrcadlovek řádově o 10 – 15 tisíc Kč dražších – a dokonce atakuje i zástupce vlastní značky.

Hledáček

Optický hledáček EOSu 100D s 95% pokrytím, 0,87× zvětšením a dioptrickou korekcí od -3 až +1 umožňuje perfektní přehled o fotografované scéně. Přístroj je schopný sériového snímání v rychlosti 4 snímků za sekundu, díky čemuž umožňuje pořizovat široké spektrum fotografií ve velmi rychlém sledu. V náhledu hledáčku je možné pozorovat i stavový řádek, který informuje o aktuálních datech.

Displej

Displej je jasnou dominantou celé zadní části fotoaparátu. Vyniká 1 040 000 bodů, velkou 3“ úhlopříčkou a nabízí dotykové ovládání. Samozřejmostí je živý náhled scény (Live view) s krásnou barevnou hloubkou. Displej navíc disponuje i dotykovým ostřením (Touch AF), díky kterému fotoaparát zaostří přesně na ten bod scény, na který na displeji ukážete. Tato funkce se dá ale také využít při fotografování na režim s velmi dlouhou uzávěrkou (BULB), kdy se stačí dotknout displeje pro začátek snímání a podruhé pro ukončení. To je výborná možnost pokud nemáte k fotoaparátu dálkový ovladač, kterým se tento režim běžně ovládá, aby nedošlo k sebemenším otřesům během dlouhé uzávěrky. Displej je čitelný a dobře se s ním pracuje.

Akumulátor

Dobrý fotoaparát musí mít i dobrý zdroj energie. EOS 100D je vybaven Li-ion akumulátorem LP-E12 o napětí 7,2 V a kapacitě 875 mAh. Ta má dle výrobce vystačit na 380 fotografií. Výdrž baterie je opravdu slušná a fotoaparát se vybíjí velmi pomalu. To je ostatně velká výhoda zrcadlovek, u kterých se předpokládá, že budete fotit převážně s použitím kvalitního optického hledáčku. Pravdou totiž je, že při stálém fotografování přes živý náhled displeje (Live View) klesá stav baterie hodně rychle, o nahrávání videa nemluvě (pěkný 3“ displej prostě něco stojí). Je také možné dokoupit neznačkový akumulátor s vyšší kapacitou. Pokročilý fotografové v každém případě jistě sáhnou k jednou či dvěma náhradním akumulátorům nebo rovnou bateriovému gripu.

A jak je u Canonu zvykem, těšit se můžete z pestré palety příslušenství. Vybírat můžete z mnoha značkových objektivů s pevnými ohnisky i zoomovacími objektivy ve velmi širokém rozsahu. Samozřejmostí je možnost dokoupit i objektivy dalších značek, jakými jsou třeba kvalitní Tamron, Sigma a další kompatibilní kousky s bajonetem Canonu. Možnosti fotoaparátu dál rozšíří široká škála externích blesků, filtrů nebo napájecích zdrojů, externí mikrofony, dálkové spouště či některé z praktických brašen či fotobatohů.

Uživatelské funkce – 8/10

Manuální a polomanuální

Právě pestrá paleta nainstalovaných funkcí dělá z EOSu 100D zrcadlovku vhodnou nejen pro začátečníky, ale i pro pokročilé fotografy. Podstatou zrcadlovek je manuální nastavení, učení se a zdokonalování svých fotografických schopností. Nechybí proto polomanuální režimy P, Tv, Av a plně manuální režim M. Ty najdeme na horním otočném voliči a v jejich nastavení můžete regulovat hodnoty rychlosti závěrky, clony, ISO, úroveň blesku pro jemné doladění jasu, obrazové efekty, vyvážení bílé, posun barevného spektra, automatickou optimalizaci jasu, poměrové měření, ostření na statický či pohybující se objekt, kontinuální snímání i kvalitu obrazu.

Automatické

Vedle manuálních nastavení můžete pouhým přetočením přepnout na nejpoužívanější scénické režimy – sport, macro, krajina a portrét. Pod další volbou (SCN) se ukrývají další přeprogramované funkce – Děti (pro snímání dětí v pohybu s kontinuálním ostřením), Jídlo (pro fotografování lákavé čerstvosti), Světlo svíčky (pro zachování večerní atmosféry), Noční portrét (ke snímání před osvětlenou noční scenérií), Noční scéna z ruky (ta umí vyfotit 4 nezávislé snímky a poté z nich složit jeden výsledný) a nakonec automatickou HDR fotografii (ta umožňuje vyfotit rychle za sebou 3 snímky, ovšem každý s jinou expozicí, a následně z nich složí jeden s výrazně hlubší ostrostí a vyšším kontrastem).

Šikovným režimem je tzv. CA – kreativní automatický režim. S ním můžete pořizovat snímky se zaostřeným objektem v popředí a velmi pěkným efektem rozmazaného pozadí. Rozmazání pozadí si navíc můžete navolit ve čtyřech stupních. Canon EOS 100D disponuje také funkcí AEB (Auto bracketing), která je schopna zaznamenat v rychlém sledu za sebou 3 snímky a každý s jinou expozicí – první exponovaný dle nastavení, druhý podexponovaný a třetí přeexponovaný. Najdete ji v manuálním režimu M a polomanuálních režimech P, Tv a Av. Úroveň odchylky expozic si navíc můžete pohodlně sami navolit pomocí otočného kolečka.

Smyslem takové trojice fotek je vytvoření HDR snímku neboli snímku s vysokým dynamickým rozsahem (High Definition Range). Tyto snímku můžete v počítači pomocí některého z fotografických programů spojit do jednoho a získat tak dynamický rozsah, kterého byste vyfocením jednoho snímku nikdy nedosáhli. Manuální složení HDR fotografie je kvalitnější a výsledek ještě zajímavější než-li automatický režim pro složení HDR.

Canon EOS 100D

Další pokročilou funkcí, která našla místo v EOSu 100D, je režim BULB. Standardní nejdelší čas uzávěrky je obvykle 30 vteřin. To ale často nestačí a řešením je právě BULB režim, který najdete opět v manuálních režimech jako další stupeň za 30 sekundovou uzávěrkou. Díky němu můžete fotit minutové, dvouminutové, tříminutové nebo i delší uzávěrky, což je zvláště vhodné třeba při fotografování velmi náročných scén, jakou je fotografie noční oblohy. Fotoaparát snímá od doby stisku spouště po její uvolnění. Prakticky se nemůžete obejít bez stativu a dálkové spouště, protože držet tlačítko spouště na fotoaparátu po celou dobu snímání je velmi nepraktické a navíc s fotoaparátem vždy alespoň trochu pohnete, což výsledný snímek rozmaže.

Pokud nemáte dálkovou spoušť, přichází na řadu dotykový displej EOSu 100D. Stačí foťák připevnit na stativ, navolit rychlou 2 sekundovou samospoušť a dotknout se displeje. Samospouští eliminujete otřes a dotykového displeje se není třeba po celou dobu snímání dotýkat. Až čas uzávěrky dosáhne vámi požadované hodnoty, stačí se displeje znovu slabě dotknout a snímek je hotov.

Kvalita fotografií – 9/10

Díky tomu, že u tohoto modelu udržel Canon v „megapixelovém zbrojení“ nervy na uzdě, disponuje CMOS čip EOSu 100D „pouze“ 18 megapixely. Výsledná kvalita fotek se tím ale paradoxně zvedá. Zrcadlovky v stejné třídě s 20 nebo dokonce 24 MPx, mající stále stejně veliký CMOS čip o rozměrech 22,3 × 14,9 mm, mají jednu slabinu. Poměr velikosti čipu a počtu megapixelů je totiž stěžejní pro vznik digitálního šumu, který je viditelný hlavně při vyšších hodnotách ISO. Obecně platí, že fotoaparát s méně megapixely udělá lepší fotky, než ten s vyšším počtem při zachování rozměrů čipu. S Canonem EOS 100D tak můžete bez obav fotit i při vyšších hodnotách ISO a opravdu pozor si je potřeba dávat až od hodnot 6 400 a výš.

Na všechny fotografie v originálním rozlišení se můžete podívat tady.

Ostření s 9 ostřícími body je už přece jen trochu slabší, ale stále umožňuje výborně ostřit a pořizovat snímky s vysokými detaily včetně macro snímků (od 25 cm). Ostření je jinak velice intuitivní a můžete si vybrat z dotykového „Touch AF“, dobového, středového, zónového a servo ostření na pohyblivý objekt. Při sériovém snímání můžete zachytit 4 snímky za vteřinu, což je pořád dobrá hodnota třeba pro fotografování sportu, ale pravda je, že i tato dnes už zaostává za novinkami na trhu.

Canon EOS 100D zvládne i světelně složité scény, kde se snoubí ostrý přechod ze stínu na světlo. I základní setový objektiv krásně kreslí a fotografie mají hezkou barevnou hloubku i tonalitu. Celkově se dá říct, že obrazová kvalita „stovky“ není jen podobná fotografiím zrcadlovek, které jsou o pomyslnou třídu výš (760D, 800D, 77D…), ale naprosto stejná.

Kvalita videí – 8/10

Canon EOS 100D umožňuje nahrávat velmi pěkná videa ve vysokém rozlišení Full HD (1920 × 1080). Do režimu videa přepnete fotoaparát páčkou zapnutí/vypnutí ve třetí poloze. Natáčení spustíte tlačítkem přepínače “Live View” vpravo od hledáčku. Probíhá na živém náhledu displeje a je velmi intuitivní. Přímo na displeji můžete dotykem nastavit způsob ostření (třeba na jeden bod, vícebodové nebo ostření na tváře), samospoušť nebo nahrávejte krátké 4 sekundové momentky pro složení do filmových klipů.

Zajímavým efektem je i možnost nahrávat videosekvence tak, že budou přehrány ve zrychleném tempu (5×, 10× nebo 20×). To opět umožní nahrávat velmi poutavé klipy a filmy. Jedinou nepraktickou věcí, kterou bych vytknul, je výsledný formát videí MOV. To je častý nešvar zrcadlovek a docela zdržuje při editaci či rychlém přehrávání, jelikož většina přehrávačů v počítači, ba ani televize si s ním neumí poradit. Existují ale speciální jednoduché konvertory, které dokáží video rychle převést na daleko lépe využitelný MP4, AVI nebo MPEG formát (například „Converter MOV to AVI“).

Délka videa je limitována pouze kapacitou paměťové karty. Doporučuji nahrávat na rychlou a kvalitní kartu, protože v případě obyčejné paměťovky fotoaparát často automaticky ukončí záznam sám, neboť karta nestíhá zapisovat požadovaný objem dat.

Ačkoliv EOS 100D disponuje nahráváním videosekvencí v plném Full HD rozlišení (1920 × 1080p), tady maličko zaostává. Snímání videa stíhá jen 30 snímků za vteřinu, což už je dnes také překonáno, a zdá se mi, že tu a tam občas dlouho přeostřuje. Pokud patříte mezi nadšence do DSLR videa, jistě hledáte i 4K rozlišení. EOS 100D tedy pro vaše účely nebude příliš vhodný přístroj. Naopak je velice vhodný pro natáčení běžných rodinných či dovolenkových klipů, kde jsou jeho parametry naprosto dostačující. Ostatně posuďte sami z přiložených videí.

Doporučené objektivy

Canon EF 50 mm f/1,8 STM

Základní objektiv s pevným ohniskem je stálicí mezi objektivy značky Canon. K EOSu 100D je pak zvláště vhodný díky své kompaktnosti, která nijak zvlášť nezvětší tělo samotného fotoaparátu. Zaujme svou nízkou cenou a může se pochlubit výbornou světelností f/1,8. Je vybaven clonou se sedmi lamelami a motorem technologie STM, který tiše a plynule zaostřuje. Jedná se o perfektní volbu, na které se dá učit, ale také o prvotřídní objektiv pro portrétovou fotografii.

Canon EF 70-300 mm f/4-5,6 IS II USM

Pro malý Canon EOS 100D jsou rozměrově ultrazoomové objektivy nepříliš vhodné, ale pokud si na dlouhá ohniska potrpíte, nepřehlédněte tento kousek. Může se pochlubit velice pěkným ohniskem 70-300 mm s odpovídající světelností. Jeho motor je vybaven revolučním pohonem Nano USM, který se vyznačuje tichým a plynulým ostřením vhodným pro fotografování pohybujících se objektů i natáčení videí. Ačkoli disponuje také vlastní stabilizací, doporučujeme jeho použití v kombinaci s fotoaparátem na stativu.

Tokina AT-X 11-20 mm f/2,8 Pro DX pro Canon

Výborný světelný objektiv s výrazně širokoúhlým rozsahem ohniska, který využijete zejména pro krajinářskou fotografii. Její širokoúhlý pohled na svět je podpořen soustavou čoček ze 14 členů ve 12 skupinách. Minimální zaostřovací vzdálenost tohoto objektivu je 28 cm a jeho clona se může pochlubit 9 lamelami. Součástí dodávky bývá také sluneční clona.

Náš tip

Mezi nezbytnou výbavu každého fotografa patří kvalitní stativ. Zde je několik tipů na ty nejlepší.

Alternativy k Canon EOS 100D

Alternativou stejné kategorie EOSu 100D je jeho přímý konkurent D3400 od Nikonu. Fotoaparáty jsou přibližně ve stejné cenové hladině (ačkoliv EOS 100D se dá pořídit mírně levněji). D3400 disponuje více megapixely (24 oproti 18), ovšem na úplně stejné velikosti čipu, což naopak hraje do karet recenzovanému modelu. Ten bude totiž mít lepší fotografie bez nechtěného digitálního šumu i při vyšších hodnotách ISO.

D3400 má oproti tomu lepší videa – oba fotoaparáty dosahují rozlišení Full HD, ale D3400 umí snímkovací frekvenci 60 sn./s, zatímco EOS 100D jen 30 sn./s.  D3400 také nabízí o dva ostřící body více, ale budete u něj muset oželet třeba možnost připojení externího mikrofonu. Sečteno podtrženo, jedná se o rozhodování mezi dobrou a dobrou volbou. Cena Nikonu D3400 se pohybuje kolem 11 000 Kč (08/2017).

Jako druhou alternativu vybírám možná trochu netradičně přímého nástupce EOSe 100D a tím je horká novinka léta 2017 EOS 200D. Jaký je vlastně rozdíl mezi „stovkou“ a „dvoustovkou“ a stojí cenový rozdíl přibližně 5 000 Kč se základním objektivem 18–55 mm za investici? Viditelným rozdílem je displej. Rozlišení i rozměry zůstávají sice stejné, ale v novějším modelu je obrazovka výklopná. I Canon se tímto modelem už podvolil k marketingovému závodu v počtu megapixelů, které nyní vyskočily na číslo 24. Čip ale zůstal totožný stejně jako počet ostřících bodů. Sice se tím otevřela cesta k nepatrně detailnějším fotkám, ale také k daleko většímu riziku digitálního šumu při vyšších hodnotách ISO. Na druhou stranu potěší inovovaný procesor DIGIC 7. Za částku zhruba 15 000 Kč (08/2017) ale získáte velice slušný fotografický přístroj.

Náš tip

Pro další kvalitní fotoaparáty navštivte naše výběry těch nejlepších.

Závěrečné hodnocení

8

Skvělý

Canon EOS 100D není úplně tím fotoaparátem, za který se na první pohled vydává. Je možná jednou z nejmenších zrcadlovek světa, ale rozhodně není úplně malý. Co se týká obrazové kvality a množství funkcí, kterými EOS 100D oplývá, bez problémů zaujme a uspokojí i pokročilé fotografy. Je to přístroj vhodný nejen pro vstup do světa pokročilé fotografie, ale také pro rozvíjení už získané praxe. Obrazová kvalita oproti dražším modelům s APS-C čipem je naprosto identická a pokud byste chtěli opravdu rozeznatelný skok v kvalitě, museli byste sáhnout po výrazně dražších Full Frame zrcadlech. Celkově se jedná o velmi povedený model, který si bude užívat přízně fotografů určitě ještě dlouhou dobu.

Design a zpracování
8
Ovládání fotoaparátu
7
Technické parametry
8
Uživatelské funkce
8
Kvalita fotografií
9
Kvalita videí
8
Klady
  • Kompaktní rozměry
  • Velký dotykový displej
  • Méně megapixelů i při vyšším ISO
  • Kvalitní setový objektiv
  • Kreativní automatické režimy
  • Dotykové ostření (Touch AF)
  • Výborná obrazová kvalita
  • Skvělá kvalita videa
  • Široké příslušenství
Zápory
  • Pro někoho možná až moc malý
  • Slabší blesk
  • Starší procesor DIGIC 5

Nejprodávanější digitální fotoaparáty

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Zatím nikdo neohodnotil, buďte první.

Autor recenze

Bohumil Rosička
Bohumil Rosička

Bohouš je šéfredaktor několika zajímavých webů a dnes už jen občasný copywriter. Vždycky ho zajímaly nejnovější technologické pokroky a samozřejmě trendy ve světě e-commerce.
Má víc než 15 let zkušeností z oblasti prodeje a díky tomu dokáže při recenzích zajímavě popsat vlastnosti produktů. Jako copywriter využívá svých znalostí a zkušeností k tomu, aby sdílel cenné poznatky se čtenáři a pomohl jim se správně se rozhodnout. Ve svém volném čase se věnuje rodině, literatuře a rád dále studuje a rozvíjí své schopnosti nejen v oblasti online (e-commerce).
LinkedIn

Podobné články