Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
>

Recenze Mafia III: Definitive Edition

1. 11. 2020 aktualizováno

Mafia III: Definitive Edition - PC hra

O prvním dílu legendární gangsterské akce Mafia bylo napsáno mnoho. Postupně jsme si zahráli také díl druhý a třetí. Pokračování Mafia III, které opustilo vývojářskou dílnu v roce 2016, bylo podstatně jiné než původní Mafia. Změnilo se prostředí, hlavní hrdina a spád hry nabral na jiných obrátkách. Citelná rozdílnost doslova čišela z prostředí. Tradiční svět italské mafie vystřídal drsný afroamerický hrdina, jehož muskulatura sotva projde vchodovými dveřmi.

• Remaster původního dílu Mafia vyšel jako Mafia: Definitive Edition také na PlayStation 4 a Xbox One.

Spousta nového obsahu

Mafia III: Definitive Edition představuje remaster původního třetího dílu. Součástí balíčku je také snůška dodatečných DLC. Jaké to jsou a jakou herní náplň obsahují?

DLC 1: Přidej, kotě!

Lincoln se spojí s drsnou Roxy, s jejíž pomocí se pokusí nastolit pořádek. Společnými silami se pokusí eliminovat šerifa „Slim“ Beaumonta, který pro nastolení pořádku vládne pomocí násilí a strachu. Po vraždě vůdce hnutí za občanská práva se náš hrdina rozhodne učinit bezpráví přítrž. První DLC Přidej, kotě! (Faster, Baby!) přidává schopnost zpomalení času, která je výborná při adrenalinových jízdách. Díky Mafia III: Definitive Edition však máte tuto schopnost od samého začátku.

DLC 2: Na kameni kámen

V rámci druhého přídavku Na kameni kámen (Stones Unturned) pomůžete kamarádovi z války Johnu Donovanovi vystopovat zběhlého agenta CIA. Nový obsah vás zavede na tropický ostrov mimo betonové ulice New Bordeaux. Budete pátrat po sestřeleném vojenském letadle, dostanete do rukou nové zbraně a nástroje, objeví se nová flotila vozidel a spoustu dalšího.

DLC 3: Znamení časů

Třetí balíček Znamení časů (Sign of the Times) obohatí hru Mafia III o skutečně poutavý obsah. Lincoln se postaví násilné sektě zvané Ensanglante, která je zahalena rouškou tajemství a násilí. Hlavní hrdina bude stopovat její úmysly, odkrývat hrůzy a ohledávat mrtvá těla. Na řadu přijdou nové zbraně, mezi nimiž jsou vrhací nože pro tichou eliminaci nepřátel. Je jen na vás, zda dokážete zastavit stále sílící vliv kultu, který město New Bordeaux zcela pohltil.

Nikdy nekončící akce

Příběhová linka Mafia III: Definitive Edition vás znovu vtáhne pod kůži Lincolna Claye, který se právě vrátil z Vietnamu. Po první oslavné pijatice dojde k masakru jeho nejbližších. Píše se rok 1968 a Lincoln se rozhodne pro tvrdou odplatu.

Na nenásilnou slovní vyřídilku bude docházet velmi zřídka. Na řadu přijdou ocelové pěsti, chladné a střelné zbraně včetně výbušnin. Odplata se brzy změní v krvavou pomstu plnou mrtvol a ničení. Celé dění se odehrává ve fiktivním městě New Bordeaux, při jehož zrození se vývojáři z Hangar 13 nechali inspirovat jedním z nejvýznamnějších přístavních měst Spojených států amerických New Orleans.

New Bordeaux se odehrává na rozlehlé pláni rozdělené do 10 členitých okrsků – Downtown, River Row, Tickfaw Harbour a další. Vaším úkolem je splnit hlavní příběhovou linku a odstranit bosse, který dané území má pod palcem. Nechybí ani vedlejší úkoly, s nimiž si můžete finančně přilepšit. Mně osobně dějová linka bavila. Přítomnost českých titulků je moc fajn, o zajímavé zápletky není nouze.

Při plnění valné většiny úkolů bude potřeba použít násilí. Na řadu se dostala slušná porce zbraní. Nechybí nože, pistole, samopaly, pušky, granáty, Molotovovi koktejly, miny a další. Přestřelky jsou zábavné. Systém krytí funguje a nepřítel je i na střední obtížnost přesný. Umělá inteligence nepřátel ale občas kulhá. Skuteční gangsteři jsou určitě nebojácní, vstříc smrti se ale nejspíše dobrovolně (většinou) nevrhají. Při akci se nepřátelé sice kryjí, nedočkavost je ale vždycky „přemluví“ a nakonec se rozběhnou přímo před mířidla mé zbraně.

To ale neznamená, že jsou přestřelky nudné. Naopak, střílení mě vždy bavilo a dokázalo doslova vtáhnout do nitra virtuálního dění. Ačkoli se na bojišti objevuje slušná řádka zbraní, munice je většinou nedostatek. Takový přístup oceňuji, neboť hráče nutí přemýšlet a taktizovat. Kořistní zbraně nepřátel obsahují maximálně jeden plný zásobník, což v případě samopalu Thompson představuje jen několik dávek. Při sobě přitom můžete mít pouze ruční pustili a hlavní zbraň – tedy jeden samopal, jednu pušku atd. Kromě střelných zbraní hlavní hrdina nosí po kapsách granáty či miny. Jakmile nějaký dolar vyděláte, od překupníka se můžete náležitě dovybavit tak, abyste měli všeho dostatek.

Opravdu dlouhá herní doba

Mafia III: Definitive Edition je vyprávěna v dokumentárním stylu. Příběh je skutečně napínavý, propracovaný a dlouhý. Jako jsme byli zvyklí hlavně z prvního dílu Mafia, zápletka je vyprávěna prostřednictvím rozhovorů. Po navození atmosféry prostřednictvím dojemných slov se pustíte do hraní. Takové podání je nadmíru poutavé, protože dokáže výborně navodit atmosféru. Příběhovou náplň prozrazovat samozřejmě nebudeme, pokud vás ale baví PC hry typu GTA, nevidím důvod, proč by vás neměla bavit Mafia III.

Úkoly vesměs nepředstavují žádná extrémní překvapení; o zápletku, napětí a akci ovšem nouze nikdy nebyla. Opakujícím se úkolům typu „zajeď, dovez a přivez“ se Definitive Edition sice nevyhnula, s ohledem na rozsáhlost díla se ale není čemu divit. Herní doba se pohybuje kolem 30 hodin. Jestliže si dáte práci s vedlejšími úkoly a hutným dodatečným obsahem, zábava se může prodloužit klidně na 50 a více hodin. Za mě je to zejména dějová linka, která je skutečně silná a napínavá.

Srdce každého hráče určitě zaplesá při poslechu hudby. 60. léta jsou nejen viditelná, ale také slyšitelná. Ve hře uslyšíte přes 100 skladeb, mezi nimiž se najdou vypečené kousky od Rolling Stones či Johnnyho Cashe. Co se týče grafické stránky, zásadní změny se nekonají. Hra ale nevypadá špatně. Pokud si nastavíte vyšší rozlišení, myslím, že budete spokojeni. Svět New Bordeaux totiž působí uvěřitelně a poutavě. Rozmanité prostředí hře vyloženě sluší. Kromě chladných ulic zavítáte do mimoměstských lokalit, bažin, lesíků a džungle.

Abych putování válečného vysloužilce Lincolna shrnul, Mafia III: Definitive Edition přináší spoustu obsahu, který dokáže zabavit na opravdu dlouhou dobu. Svižná projížďka i poklidná procházka zabaví, dodatečný obsah v podobě nových hrdinů a záporňáků, závodních výzev, upgradu vozů a vylepšení dovedností a zbraní jenom potěší. Ačkoliv třetí pokračování má s původním prvním dílem pramálo společného, zábavný akční nádech má něco do sebe.

Závěrečné hodnocení

Mafia III: Definitive Edition přináší spoustu obsahu, který dokáže zabavit na hodně dlouhou dobu. Oceňujeme především poutavý příběh, spoustu zbraní, napínavé přestřelky a živoucí svět. Kladné hodnocení ještě podtrhují české titulky.

Klady
  • Silný příběh
  • Dlouhá herní doba (3 DLC)
  • Uvěřitelný městský život
  • Obrovská mapa
  • Rozličné zbraně
  • Skvělý hudební doprovod
Zápory
  • Úkoly se někdy opakují
  • Slabší AI nepřátel

Electro World logo

Za zapůjčení hry Mafia III: Definitive Edition děkujeme společnosti Electro World.

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Celkové hodnocení: 4.7 (3 hlasy)

Autor recenze

Petr Smejkal
Petr Smejkal

Petr má rád technologie, historii a knihy. Dříve působil jako redaktor Prima ZOOM a psal o počítačových hrách v době GameZonu a Call of Duty 1. Od roku 2015 až do dubna 2023 působil na Testádu jako šéfredaktor. LinkedIn, Facebook
Více informací o nás >>

Podobné články