Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
>

Recenze: Mluvící pejsek Smart Stages CJV73

26. 9. 2017 aktualizováno

Hračky provází malé děti odnepaměti. Dospívajícím tvářím dopřávají hřejivý pocit a zábavu, unaveným rodičům alespoň  malou chvilku odpočinku. Hračky jsou různé: některé slouží pro odreagování a úsměvné kratochvíle, jiné dávají přednost logičnosti a rozvíjení dětských schopností a myšlení.

Jednou z těch lepších je zpívající pejsek Smart Stages CJV73 od předního výrobce Fisher Price. Tato hračka patří na českém trhu mezi jednu z vůbec nejoblíbenějších. Za zhruba 800 Kč (09/2017) můžete pro své dítě koupit krásnou věc, se kterou se bude vaše ratolest dobře bavit a zároveň učit.

Náš tip

Hledáte hračku, která vaše dítko nejen zabaví, ale rozvine jeho schovnosti? Zkuste i další interaktivní hračky.

Zpracování a materiál

Tato interaktivní hračka je vyrobena převážně z plyše. Další drobnosti, jako je dotykové tlačítko ve tvaru srdce, jsou vyrobeny z klasického plastu. Pejsek je vysoký asi 33 cm a široký 28 cm. Celková váha se pohybuje kolem 420 gramů (včetně baterií). Skládá se ze dvou hlavních částí: hlavy a těla. Hlava má jedinou dotykovou část v podobě pravého ucha.

Spodní část má dotykových ploch pět: ruce, nohy a střední část břicha. Každá z těchto částí je čitelně popsána v českém jazyce. Na uchu je napsáno „ouško“, na ruce „ruka“, přičemž na noze poněkud nepřekvapivě „noha“. Všechny interaktivní části jsou navíc od těla barevně odlišeny, což dítěti usnadňuji orientaci stisku. Dítě zkrátka brzy zjistí, kam má sáhnout, aby se hračka ozvala.

Na zadní straně má plyšový pejsek několikacentimetrový ocásek, přičemž jeho záda jsou zalepena suchým zipem. Ten je dostatečně pevný, aby se sám od sebe nerozepínal. Během několikaměsíčního používání se dítěti nikdy nepodařilo tento zip rozepnout, což je velmi důležité. Pod suchým zipem se totiž nachází jakási elektronická centrála. Ta shromažďuje veškeré pokyny, které po zpracování přemění na požadovaný zvukový projev. Pohonnou jednotkou je trojice klasických alkalických baterií typu 1,5V AA (velké tužkové baterie), jež jsou součástí balení.

Je samozřejmě stěžejní, jakým způsobem a jak často se pejsek využívá. Energetická náročnost ale není vysoká. Během několikaměsíčního používání jsem nebyl nucen baterie měnit. Pro lepší výdrž je samozřejmě žádoucí využívat kvalitní baterie, které svojí výdrží ty levné násobně předčí.

Mluvící pejsek Smart Stages - strojek

Elektronická krabička má polohovatelnou páčku, která má dvě funkce. V nejhornější poloze je pejsek zcela vypnutý a na vnější podněty nereaguje, kdežto zbylé dvě polohy zastávají funkce regulace hlasitosti. Pejsek tak může mluvit tišeji nebo hlučněji. Nutno říci, že zvukový projev je dostatečně hlasitý a tedy i plně vyhovující.

Co pejsek umí?

Mluvící pejsek nabízí celkem tři hlasové úrovně. První je spíše taková řekněme objevovací. Po zmáčknutí nohy pejsek řekne „noha“, po dalším zmáčknutí „fialová“ a do třetice zazní krátká písnička. Zmáčknutím ucha se zase ozve „ouško“ a tak dále.

Druhá úroveň dítě úkoluje jednoduchými pokyny k přemýšlení. Dítě má pejskovi poslat pusu, spočítat ouška, najít bříško, začít kroutit prsty u nohou apod. Každá dotyková plocha (ruce, nohy, ucho) má celkem tři hlasové projevy. Poslední třetí úroveň představuje hrací část. Pejsek zpívá a hraje samé rytmické písničky. I tak se ale pejsek dítěte ptá na různé otázky. Po zmáčknutí některé části zazní opakovaně zvuk kačeny nebo třeba lva. Dítě je pak srozuměno s tím, který zvuk patří jakému zvířeti.

Mluvící pejsek Smart Stages

Mezi jednotlivými funkcemi lze libovolně přepínat delším podržením levé nohy. Každá funkce je doprovázena blikáním červeného srdíčka uprostřed pejskova hrudníku. To je velmi efektní a dítě na blikání často reaguje zbystřením. Srdíčko nejen svítí, ale lze jej také zmáčknout, což pejsek neustále komentuje. Po delším stisku se spustí řada po sobě jdoucích písniček. Spouštění jednotlivých funkcí je snadné a zvládne je i několikaměsíční dítě. Některé zdroje uvádí, že pejsek reaguje na pohlazení. V případě tohoto modelu je to ale holý nesmysl.

Některé písničky jsou líbivější, jiné o něco méně. Jako celek se ale dobře poslouchají a co víc, jejich rytmus se vám i vašemu dítěti doslova vryje pod kůži. Co mi ale nadmíru vadí, je stejná přehrávací posloupnost jednotlivých skladeb. Pokaždé tak slyšíte stejné po sobě jdoucí melodie. Špatné je to proto, že se k těm posledním písničkám dítě ani třeba nedostane. Posluchač je tak ochuzen o část písniček a rodiče zase musí poslouchat stejné písničky pořád a pořád dokola.

Na jak dlouho zabaví?

Po sečtení všech funkcí, melodií a písniček v sobě mluvící pejsek ukrývá kolem 50 zvuků. Důležitější ale je, že se melodie hezky poslouchají. O hlasový projev se stará příjemný dámský hlas, který vám na nervy ani po delší době nepoleze.

Mluvící pejsek během recenzování posluhoval zhruba ročnímu chlapci. Ten na pejskovi podněty vždy reagoval s rozjasněnou tváří a na některé melodie dokonce sám od sebe tancoval. Věková hranice a vhodnost této hračky je samozřejmě u každého dítěte zcela individuální. Roční dítě logicky počítat neumí, ovšem snůška rytmických melodií a příjemného hlasu dokáží oči rozzářit i takto malým dětem. A je vlastně úplně jedno, že dítě nepočítá nebo neví, jak dělá kačenka…

Mluvící pejsek Smart Stages

Pejska dítěti pouštím vždy ráno po probuzení. Velice brzy si dítě na mluvící hračku zvyklo a po zaznění známých tonů se dítě usmívá a dětská nálada zjevně stoupá. Pejsek je pro ratolest zkrátka něčím známým, co mu dodává pocit bezpečí a hřejivosti. Takových hraček je samozřejmě plno – takhle je  jednou z nich. Mluvící pejsek Smart Stages je tak vhodný i na cesty, kam můžete svému pokračovateli rodu vzít kus domova. A konec konců díky tomu, že lze všechny mluvící funkce zcela vypnout, je medvídek vhodný i na spaní a mazlení.

Uvedenými řádky se snažím říci, že ačkoliv roční dítě nevyužije pejskovi schopnosti naplno, vlastně to vůbec nevadí. Hlavní je, že pejsek zabaví a pro dítě představuje plnohodnotnou hračku. Je také nesmírně důležité dodat, že na pejskovi nejsou žádné drobné části, které by šly snáze odtrhnout a případně spolknout. I tak je ale rozumné mít dítě při hraní neustále na pozoru, což konec konců rozumní rodiče vždy mají.

Pro úplnou představu jsme natočili několik hlasových projevů, které recenzovaný mluvící pejsek dokonale zvládá. A jak můžete sami slyšet, některé melodie jsou vskutku příjemné…

Odolnost a životnost

Ani po několikaměsíčním intenzivním používání se na pejskovi neprojevila náročná martyria, kterými si za tu dobu prošel. Materiál je zjevně dostatečně pevný a jednotlivé části dobře přišité natolik, aby vašemu dítěti tento plyšový kamarád vydržel opravdu dlouho. Použitému materiálu ani nevadí dětské slintání, medový čaj, tahání za uši a ruce… Vše drží jako přibité, žádná část se netrhá ani neodchlipuje.

Nejedná se tedy o hračku s krátkodobou výdrží, na níž by bylo nutné dávat pozor. Značka Fisher Price se opět vyznamenala a právem patří mezi zkušené výrobce, které stojí za rodičovskou pozornost.

Závěrečné zkušenosti a hodnocení

Interaktivního mluvícího pejska Smart Stages CJV73 mohu s klidným svědomím doporučit každému rodiči, který chce svému dítěti dopřát to nejlepší. Plyšový pejsek dokáže dětskou tvář příjemně upoutat, zabavit a něco přiučit. Pejsek je vyroben z odolného materiálu, který vašemu dospívajícímu pokladu nijak neublíží a baterie v něm něco vydrží. Jenom těch světýlek mohl mít pejsek víc a hrané melodie mohly hrát porůznu.

Klady
  • Příjemný a pevný materiál
  • Tři herní úrovně
  • Mnoho melodií
  • Jednoduché ovládání
  • Dlouhá výdrž baterií
  • Slušná cena
Zápory
  • Posloupnost melodií se nemění
  • Jediný světelný efekt

Nejprodávanější interaktivní hračky

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Celkové hodnocení: 4.0 (1 hlas)

Autor recenze

Petr Smejkal
Petr Smejkal

Petr má rád technologie, historii a knihy. Dříve působil jako redaktor Prima ZOOM a psal o počítačových hrách v době GameZonu a Call of Duty 1. Od roku 2015 až do dubna 2023 působil na Testádu jako šéfredaktor. LinkedIn, Facebook
Více informací o nás >>

Podobné články