Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
Testado.cz » Kosmetika a zdraví

Nejlepší pánské parfémy 2025. Jak vybrat vůni pro muže?

Moderní muž se o sebe stará a zajímá ho, jak vypadá a voní. Dnešní srovnávací test je věnován 10 nejlepším pánským vůním a tipům, jak je vybrat. Hledáte-li vůni pro ženu, přejděte na článek nejlepší parfémy pro ženy.

Nejlepší celkově

Luxusní pánský parfém s akcentem vanilky z Papuy Nové Guiney. Nejoblíbenější voňavka pro muže.

Nejlepší cena/kvalita

Toaletní voda Versace Eros je zosobněním mocné a vše oživující síly.

Nejlepší levná

Vůně Eternity charakterizuje ducha dnešního muže – něžného, oddaného a silného.

Pánské parfémy TOP 11

Nejlepší pánské parfémy
Hermes Terre D’Hermes

Hlava: pomeranč, grapefruit
Srdce: Vetiver
Základ: dřevité tóny, dubový mech, benzoin

Hlava: pomeranč, grapefruit
Srdce: Vetiver
Základ: dřevité tóny, dubový mech, benzoin

Zjistit cenu
Christian Dior Fahrenheit

Hlava: cedr, bergamot, hloh, mandarinka, levandule, citron, muškátový oříšek…
Srdce: zimolez, cedr, konvalinka, jasmín, santalové dřevo, karafiát…
Základ: ambra, kůže, tonka fazole, pižmo, vetiver, pačuli

Hlava: cedr, bergamot, hloh, mandarinka, levandule, citron, muškátový oříšek…
Srdce: zimolez, cedr, konvalinka, jasmín, santalové dřevo, karafiát…
Základ: ambra, kůže, tonka fazole, pižmo, vetiver, pačuli

Zjistit cenu
Giorgio Armani Acqua di Gio Parfum

Hlava: mořské tóny, bergamot
Srdce: rozmarýn, šalvěj
Základ: kadidlo, pačuli

Hlava: mořské tóny, bergamot
Srdce: rozmarýn, šalvěj
Základ: kadidlo, pačuli

Zjistit cenu
Christian Dior Sauvage

Hlava: bergamot
Srdce: vanilka
Základ: ambroxan, vanilka

Hlava: bergamot
Srdce: vanilka
Základ: ambroxan, vanilka

Zjistit cenu
Bvlgari Man In Black

Hlava: rum, tabák
Srdce: kůže, kosatec, tuberóza
Základ: tonka fazole, guajakové dřevo, benzoin

Hlava: rum, tabák
Srdce: kůže, kosatec, tuberóza
Základ: tonka fazole, guajakové dřevo, benzoin

Zjistit cenu
Versace Eros

Hlava: zelené jablko, italský citron, máta
Srdce: ambroxan, tonka fazole, geránium
Základ: cedr, vanilka, dubový mech, vetiver

Hlava: zelené jablko, italský citron, máta
Srdce: ambroxan, tonka fazole, geránium
Základ: cedr, vanilka, dubový mech, vetiver

Zjistit cenu
Azzaro The Most Wanted

Hlava: červený zázvor
Srdce: dřevité tóny
Základ: bourbon vanilka

Hlava: červený zázvor
Srdce: dřevité tóny
Základ: bourbon vanilka

Zjistit cenu
Hugo Boss No.6 Bottled

Hlava: jablko, švestka, dubový mech, bergamot, citron, geránium
Srdce: skořice, karafiát, hřebíček, mahagon
Základ: olivovník, cedr, vanilka, santalové dřevo, vetiver

Hlava: jablko, švestka, dubový mech, bergamot, citron, geránium
Srdce: skořice, karafiát, hřebíček, mahagon
Základ: olivovník, cedr, vanilka, santalové dřevo, vetiver

Zjistit cenu
Clinique Happy

Hlava: zelené tóny, limetka, mořské tóny, mandarinka, citron
Srdce: frézie, růže, konvalinka, jasmín
Základ: cedr, pižmo, guajakové dřevo, cypřiš

Hlava: zelené tóny, limetka, mořské tóny, mandarinka, citron
Srdce: frézie, růže, konvalinka, jasmín
Základ: cedr, pižmo, guajakové dřevo, cypřiš

Zjistit cenu
Lacoste Essential

Hlava: listy černého rybízu, bergamot, mandarinka
Srdce: růže, pepř
Základ: santalové dřevo, pačuli

Hlava: listy černého rybízu, bergamot, mandarinka
Srdce: růže, pepř
Základ: santalové dřevo, pačuli

Zjistit cenu
Calvin Klein Eternity

Hlava: zelené tóny, bergamot, mandarinka, levandule, citron
Srdce: lilie, jalovcové bobule, konvalinka, pomerančový květ, šalvěj...
Základ: ambra, pižmo, santalové dřevo, vetiver, brazilské růžové dřevo

Hlava: zelené tóny, bergamot, mandarinka, levandule, citron
Srdce: lilie, jalovcové bobule, konvalinka, pomerančový květ, šalvěj...
Základ: ambra, pižmo, santalové dřevo, vetiver, brazilské růžové dřevo

Zjistit cenu

Christian Dior Sauvage – populární parfémovaná voda pro muže

Značka: Christian Dior | Typ: parfémovaná voda | Druh vůně: aromatická, fougerová | Objem: 60 ml | Hlava: bergamot | Srdce: vanilka | Základ: ambroxan, vanilka | Přibližná cena: 2 650 Kč

Náročnějším pánům doporučujeme pánský parfém Christian Dior Sauvage, který okouzlí mocnou svěžestí. Tato vůně má jedinečné složení: kalábrijský bergamot s kořeněnými notami. Dřevěná stopa zahrnuje kouřový akcent vanilky z Papuy Nové Guiney. Dior se snažil vystihnout vzduch vyprahlé pouště v kombinaci s chladivou nocí. Tenhle model patří mezi nejoblíbenější voňavky pro muže letošního roku.

Versace Eros – aromaticko-fougerová toaletní voda pro muže

Značka: Versace | Typ: EdT | Druh vůně: aromaticko-fougerová | Objem: 100 ml | Hlava: zelené jablko, italský citron, máta | Srdce: ambroxan, tonka fazole, geránium | Základ: cedr, vanilka, dubový mech, vetiver | Přibližná cena: 1 680 Kč

Toaletní voda pro muže Versace Eros je inspirována řeckou mytologií. Své pojmenování vůně dostala podle syna řecké bohyně lásky Afrodithé. Tato aromaticko-fougerová vůně je svěží, dřevitá a díky sladké vanilce i lehce orientální. Versace Eros se stala symbolem lásky, vášně, nespoutanosti a smyslnosti.

Calvin Klein Eternity – aromatická toaletní voda pro muže

Značka: Calvin Klein | Typ: EdT | Druh vůně: aromatická | Objem: 100 ml | Hlava: zelené tóny, bergamot, mandarinka, levandule, citron | Srdce: lilie, jalovcové bobule, konvalinka, pomerančový květ, šalvěj, jasmín, koriandr, bazalka, geránium | Základ: ambra, pižmo, santalové dřevo, vetiver, brazilské růžové dřevo | Přibližná cena: 915 Kč

Dlouhotrvající toaletní voda Eternity for Men je jemná, nostalgická, elegantní, stylová a skutečně svěží vůně od značky Calvin Klein. Historie vůně Eternity for Men sice sahá až k roku 1990, ale jde o nadčasovou vůni určenou moderním a elegantním mužům.  Ideální muž je podle Eternity for men ve svém nitru něžný, chápavý a citlivý, ale navenek působí sebevědomým a přirozeně přitažlivým dojmem.

Hermes Terre D’Hermes – dřevitě-kořeněný parfém pro muže

Značka: Hermes | Typ: parfém | Druh vůně: kořenitá, dřevitá | Objem: 75 ml | Hlava: grep, pomeranč | Srdce: pazourek | Základ: dřevité tóny, dubový mech, benzoin | Přibližná cena: 2 700 Kč

Dřevitě-kořeněný parfém Hermes Terre D´Hermes působí velice intenzivním a silným dojmem, ale díky šťavnatým tónům pomeranče a grepu je v něm cosi svěžího, jemného a povznášejícího. Parfém Hermes Terre D´Hermes je určen charismatickým mužům na výjimečné události i pro běžné dny.

Hermes Terre D´Hermes je perfektní pánský parfém s dlouhou výdrží.

Christian Dior Fahrenheit – květinovo-dřevitá toaletní voda pro muže

Značka: Dior | Typ: EdT | Druh vůně: květinová, dřevitá | Objem: 100 ml | Hlava: cedr, bergamot, hloh, mandarinka, levandule, citron, muškátový oříšek, heřmánek | Srdce: zimolez, cedr, konvalinka, jasmín, santalové dřevo, karafiát, muškátový oříšek, lístky fialky | Základ: ambra, kůže, tonka fazole, pižmo, vetiver, pačuli | Přibližná cena: 2 700 Kč

Květinovo-dřevitá toaletní voda Fahrenheit od značky Dior je vůně plná protikladů. Smyslná Fahrenheit vůně v sobě spojuje drsnou mužskost s křehkostí a něhou. Proto je tato toaletní voda určená drsným mužům, kteří se nebojí projevit své city.

Giorgio Armani Acqua di Gio Parfum – vodní parfémovaná voda pro muže

Značka: Giorgio Armani | Typ: EdP | Druh vůně: aromatická, vodní | Objem: 75 ml | Hlava: mořské tóny, bergamot | Srdce: rozmarýn, šalvěj | Základ: kadidlo, pačuli | Přibližná cena: 2 600 Kč

Luxusní pánská parfemovaná voda Acqua di Gio Profumo od značky Giorgio Armani je mimořádně smyslná a intenzivní. Její aromatická vůně s vodními tóny je určená všem sebevědomým a dynamickým mužům hledajícím osvěžení a strhující zážitek.

Bvlgari Man In Black – orientálně-květinová parfémovaná voda pro muže

Značka: Bvlgari | Typ: EdP | Druh vůně: orientální, květinová | Objem: 100 ml | Hlava: rum, tabák | Srdce: kůže, kosatec, tuberóza | Základ: tonka fazole, guajakové dřevo, benzoin | Přibližná cena: 2 280Kč

Orientálně-květinová parfémovaná voda Man in black od značky Bvlgari zaujme svými netradičními tóny rumu a tabáku. Vůně je inspirovaná mýtem o narození boha země Vulcana a je určená odvážným, charismatickým a elegantním mužům.

Azzaro The Most Wanted – explozivní pánský parfém na každý den

Značka: Azzaro | Typ: parfém | Druh vůně: kořenitá, orientální, fougerová | Objem: 100 ml | Hlava: červený zázvor | Srdce: dřevité tóny | Základ: bourbon vanilka | Přibližná cena: 2 500 Kč

Hledáte příjemnou a intenzivní vůni, která ale neobtěžuje své okolí? Pánský parfém Azzaro The Most Wanted je určen pro každodenní nošení. Má ohnivý charakter a povzbuzuje ke zdolání výzev každého dne. 

Na začátku cítíte ovocnou a kořeněnou vůni červeného zázvoru. Hned poté se vás dotkne akord žhavého dřeva. Celou symfonii provází akordy bourbonské vanilky přetrvávající za jemnými notami dřevin a ovoce. 

Parfém pro muže Azzaro The Most Wanted patří do rodiny fougère vůní, které jsou naprosto populární. Recenze ukazují na velkou spokojenost zákazníků. Pochvalují si nenásilnost parfému spolu s intenzitou, která přetrvá po celý den. Oblíbenost je potvrzena i ze strany něžného pohlaví. Doporučován i jako příjemný parfém na rande.

Hugo Boss No.6 Bottled – citrusovo-kořeněná toaletní voda pro muže

Značka: Hugo Boss | Typ: EdT | Druh vůně: kořenitá, citrusová | Objem: 100 ml | Hlava: jablko, švestka, dubový mech, bergamot, citron, geránium | Srdce: skořice, karafiát, hřebíček, mahagon | Základ: olivovník, cedr, vanilka, santalové dřevo, vetiver | Přibližná cena: 1 470 Kč

Pánská citrusovo-kořeněná toaletní voda Hugo Boss No.6 Bottled byla uvedena na trh roku 1998. Ale největší oblibu zažívá od roku 2017, kdy se tváří vůně stal charismatický herec Chris Hemsworth. Jde o výraznou mužskou vůni se svěžími citrusovými tóny. Toaletní voda Hugo Boss No.6 Bottled je určena nadčasovým cílevědomým mužům se zdravou dávkou sebedůvěry.

Clinique Happy – citrusová kolínská voda pro muže

Značka: Clinique | Typ: EdC | Druh vůně: aromatická, citrusová | Objem: 100 ml | Hlava: zelené tóny, limetka, mořské tóny, mandarinka, citron | Srdce: frézie, růže, konvalinka, jasmín | Základ: cedr, pižmo, guajakové dřevo, cypřiš | Přibližná cena: 1 300 Kč

Pánská kolínská voda Happy for men od značky Clinique byla na trh uvedena roku 1999 a od té doby si získala oblíbenost spousty mužů. Její jedinečná citrusová vůně rozproudí směsici emocí. Svěží aromatická kolínská voda s výraznými citrusovými tóny je skvělou volbou zvláště pro letní období.

Lacoste Essential – aromaticko-dřevitá toaletní voda pro muže

Značka: Lacoste | Typ: EdT | Druh vůně: aromatická, dřevitá | Objem: 125 ml | Hlava: listy černého rybízu, bergamot, mandarinka | Srdce: růže, pepř | Základ: santalové dřevo, pačuli | Přibližná cena: 1 400 Kč

Toaletní voda Lacoste Essential je dřevitá vůně s ovocno-citrusovými tóny plnými energie. Je vhodná pro denní využití, protože u ní dochází k postupnému uvolňování vůní. A díky své kombinaci svěžích citrusů a klasického dřeva je vhodná pro sportovní i elegantní styl. Není divu, že patří vůně Essential již několik let k nejprodávanějším toaletním vodám značky Lacoste.

Náš tip
Záleží vám hlavně na ceně? Mrkněte na výběr nejlepších levných parfémů pro ženy a muže.

Nejprodávanější parfémy

Jak vybrat parfém

Dříve používali naši předci vůně spíše pro obřadní účely, později se však voňavky staly nedílnou součástí našeho života. Starověcí Řekové i Arabové používali vonné látky do různých mastí a krémů. Ve středověku lidé používali voňavky pro zakrytí tělesného pachu místo ranní hygieny.

Revoluce parfémů začala v době uvedení parfému Chanel No. 5 na trh. Do parfumérství postupně zabředli i další, většinou oděvní, značky. Od té doby zažila výroba dámských parfémů, toaletních vod a pánských kolínských obrovský boom. Dříve parfémy kupovaly většinou ženy, ale v posledních letech se rapidně zvýšila poptávka i po pánských parfémech. A právě pánským voňavkám a vodám po holení se budeme věnovat v dnešním článku. Dámským parfémům se blíže věnujeme ve článku Vůně pro ženy.

Druhy vůní podle obsahu vonných látek

Vůně často označujeme obecně jako pánské parfémy, přitom jde ale pouze o jeden typ vůní. Voňavky dělíme dle obsahu vonných látek na:

Druh Popis

Parfémy

Parfémy jsou velice silně koncentrované vůně s vyšší intenzitou. Stačí pouze několik kapek parfému a vůně vám často vydrží až do druhého dne. Pánské parfémy obsahují 15 – 30 % vonných látek.

Parfémované vody (EdP)

Parfémované vody najdete na trhu nejčastěji. Obsah vonných látek je okolo 10 – 15 %. V obchodech je můžete najít i pod označením EdP nebo pod cizojazyčným názvem Eau De Parfum. Aroma parfémovaných vod vydrží přibližně 5-6 hodin.
Toaletní vody (EdT) Levnější pánské vůně vydrží pouze pár hodin. Tento typ voňavek je označován jako Eau de Toilette nebo zkratkou EdT. Obsah vonných esencí je pouze 4-8 %.

Kolínské vody (EdC)

Kolínské vody mají obsah vonných esencí okolo 3-5%. Primárně je používají muži jako vodu po holení, ale může být použita i jako náhrada za toaletní vodu pro osvěžení během dne. Kolínskou vodu najdete i pod označením Eau de Cologne nebo také pod značkou EdC.
Náš tip
Speciální kategorii tvoří tzv. niche parfémy. Najdete mezi nimi také unisex varianty.

Složení pánských parfémů – pyramida vůní

Každý parfém pro muže se skládá ze 3 vonných částí. Tyto části ovlivňují nejenom intenzitu vůně, ale i její výdrž.

  • Základ – základ každé vůně parfémů má nejdelší výdrž. U levných parfémů ucítíte základní tóny zhruba 4-6 hodin. Dražší vůně udržují tyto tóny po celý den.
  • Srdce – srdce je tvořeno středními tóny. Ty cítíme po odeznění vysokých tónů hlavy parfému. Tóny srdce voňavky pro muže vydrží u levnějších toaletních vod až 2 hodiny. Kvalitnější parfémy mají i celodenní výdrž.
  • Hlava – velice intenzivní vůně, kterou cítíme ihned při nanesení parfému. Tyto vysoké tóny na nás dělají první dojem, ale zároveň rychle ustoupí.

pyramida vůní

Pánské parfémy podle vůně

Nkupujete-li parfém pro muže nebo kolínskou vodu bude vás zajímat i konkrétní vůně. Někteří muži milují temperamentní kořeněné vůně, jiní ocení spíše svěží citrusové tóny. Podle typu vůně rozdělujeme pánské parfémy následovně:

Orientální kořeněné parfémy

Tyto parfémy působí smyslně, hřejivě a někdy až exoticky. Obsahují výrazné složky jako hřebíček, skořice, kardamom, muškátový oříšek, vanilka, případně doplněné o ambru či kadidlo. Jejich vůně bývá těžší a intenzivní, s dlouhou výdrží.
Evokují luxus, tajemno a mužnou eleganci – ideální volba pro večerní nošení, společenské události nebo na podzim a zimu. Hodí se pro sebevědomé muže, kteří se nebojí být středem pozornosti.

Citrusové parfémy

Lehké, svěží a energizující vůně, jejichž hlavními složkami bývají citron, bergamot, grep, pomeranč nebo limetka. Někdy jsou doplněné o zelené nebo bylinné tóny. Působí čistě, sportovně a mladistvě. Skvěle se hodí na teplé letní dny, do kanceláře i po sportu. Jsou vhodné pro aktivní muže, kteří preferují nenápadnou, ale příjemnou vůni.

Ovocné parfémy

Sladší a výraznější vůně, často využívající tóny jablka, ananasu, hrušky, švestky nebo melounu. V pánských parfémech jsou často kombinovány s dřevitými nebo kořeněnými složkami, aby nepůsobily příliš žensky. Skvělá je například kombinace švestky, tabáku a vanilky. Tyto parfémy působí přitažlivě a hravě, někdy až provokativně. Vhodné jsou pro denní i večerní nošení, zejména na jaře a v létě. Osloví muže, kteří si potrpí na originalitu a chtějí zaujmout okolí.

Dřevité parfémy

Typicky mužné, zemitější vůně, které vycházejí z tónů cedru, santalového dřeva, vetiveru, pačuli, guajakového dřeva nebo tabáku. Působí sofistikovaně, stabilně a elegantně. Jsou ideální na každodenní nošení i formálnější příležitosti. Hodí se pro zralé, klidné a vyrovnané muže, kteří chtějí působit přirozeně a spolehlivě.

Vodní parfémy

Svěží vůně evokující mořský vánek, čistotu a volnost. Obsahují tóny jako mořská sůl, chaluhy, vodní meloun, okurka, lotos nebo aldehydy napodobující vůni vody. Ideální pro léto, sport a volnočasové aktivity. Ocení je muži, kteří mají rádi nenápadné, ale osvěžující vůně a ležérní styl.

Květinové parfémy

V pánských vůních se květinové tóny (např. levandule, fialka, růže, jasmín nebo neroli) kombinují s kořeněnými či dřevitými složkami, aby výsledek působil harmonicky a mužně. Takové parfémy bývají jemnější a romantické, přesto rafinované. Hodí se pro muže, kteří se nebojí vybočit z davu a vyjádřit svoji citlivost nebo kreativitu.

Chypre parfémy

Základní tóny tvoří dubový mech, bergamot, pačuli a labdanum. Tyto parfémy mají zemitý, sušší a elegantní charakter. Působí distingovaně a mužně. Jsou skvělou volbou pro formální situace, business prostředí i večerní schůzky. Ideální pro muže, kteří chtějí působit kultivovaně a charismaticky.

Fougère parfémy

Klasická „pánská“ vůně s typickými složkami jako levandule, mech, kumarin, bergamot a pižmo. Vytváří dojem čistoty, mýdlové svěžesti a lehké elegance. Velmi univerzální typ parfému vhodný do práce, na denní nošení nebo pro mladé muže. Vytváří dojem upravenosti a spolehlivosti. V poslední době se těší narůstající oblibě.

Gurmánské parfémy

Jednoduše parfémy, které voní jako jídlo. Jenže tak snadné to zase není! Sladké, hřejivé vůně s tóny vanilky, čokolády, karamelu, kávy nebo třeba mandlí. Připomínají dezerty a navozují pocit pohodlí, smyslnosti a chutí. Nejlépe se hodí na podzim a zimu, večerní nošení nebo rande. Skvěle padnou mužům, kteří chtějí být zapamatovatelní a působit svůdně.

Balení a objem mužských parfémů

Balení parfémů, toaletních vod i kolínských vod se může lišit svým objemem, vzhledem a typem rozprašovače. Objemy parfémů a vod po holení se uvádí v mililitrech (ml).

Objem parfému Popis
1 – 8 ml Miniaturní odstřiky parfémů, kolínských vod a vod po holení slouží jako testovací vzorky vůní nebo reklamní předměty.
15 – 30 ml Malé provedení oblíbených parfémů pro muže, kolínských vod i vod po holení. Vhodné na cesty
50 ml – 100 ml Jedná se o běžné velikosti parfémů, EdP, EdT vůní, kolínských vod i vod po holení.
nad 100 ml Většinou se jedná o velké balení kolínské vody nebo vody po holení. Nad 100 ml seženete některé opravdu velké balení parfémů.

Provedení flakónu

  • Klasické flakóny – klasický flakón je originálně balen výrobcem a většina značek má svůj osobitý vzhled.
  • Originální flakóny – mnohé značky sázejí na originalitu a provedení flakonu je velice osobité. Při nákupu pánského parfému se můžete setkat s flakónem ve tvaru granátu, výherního poháru, ženské postavy, apod.
  • Testery – nemají originální krabičku výrobce, designový flakón a někdy postrádají i zavírací víčko. Jsou však podstatně levnější než parfémy s klasickým flakónem. Testery se bohužel nehodí jako dárek, takže je využijete spíše pro vlastní potřebu.

Druh rozprašovače

Nejčastěji se setkáte s pánskými parfémy s rozprašovačem. Některé značky mají tento rozprašovač šroubovací, aby se dal parfém kdykoliv doplnit.

Vůně podle příležitosti

Pánské parfémy se dají velmi dobře vybírat podle příležitosti, ke které je chcete nosit. V ideálním případě má moderní muž několik různých parfémů, které střídá podle situace, ročního období nebo nálady.

  • Pro každodenní nošení a do práce se nejlépe hodí lehké a svěží vůně, které nepůsobí rušivě. Ideální jsou citrusové, fougère nebo vodní parfémy s tóny citronu, levandule, máty nebo mořského vánku. Tyto vůně působí čistě, upraveně a profesionálně, a jsou vhodné i do uzavřeného kancelářského prostředí.
  • Naopak pro večerní příležitosti a společenské události je vhodné sáhnout po intenzivnějších a hlubších parfémech. Orientální, gurmánské nebo dřevité vůně s tóny vanilky, ambry, kůže, tabáku nebo koření působí smyslně a elegantně. Jsou výrazné a dlouhotrvající, takže zanechají silný dojem – ideální na večeři, do divadla nebo na večírek.
  • Pokud jde o rande nebo romantické schůzky, zde mohou být velmi atraktivní jemně sladké, ale mužné vůně. Kombinace květin, dřeva, čokolády nebo kávy vytváří hřejivou atmosféru, která podpoří pocit blízkosti a důvěry. Měly by být přitažlivé, ale ne příliš agresivní – cílem je zaujmout, nikoli přehlušit.
  • Na sport, volnočasové aktivity nebo letní dny se doporučují lehké, energizující parfémy s citrusovými, vodními nebo zelenými tóny. Tyto vůně podporují pocit svěžesti a vitality, což oceníte nejen po tréninku, ale i během aktivního dne venku.

Je prokázáno, že určité typy vůni mohou měnit náladu. Svěží lehké vůně navozují pocit dobré nálady, naopak silnější intenzivní vůně vyvolávají silné emoce. Proto se většinou svěží citrusové, ovocné, květinové nebo vodní tóny používají přes den a intenzivní orientální, pižmové, chypre a dřevité vůně používají muži spíše večer.

Stejně jako u ženských parfémů, se vůně mění i podle ročního období. V jarním a letním období muži volí svěží vůně a naopak na podzim a v zimě vybírají intenzivnější kořeněné parfémy.

Nanášení pánského parfému a kolínské vody

Správné nanášení parfémů a kolínských vod vám zaručí dlouhodobou výdrž vůně. Aby vám parfém vydržel co nejdéle, nanášejte parfém:

  • na pulsní body zápěstí, krku nebo za ušima
  • na hrudník
  • před oblékáním

Pokud máte kolínskou vodu bez rozprašovače, naneste si trochu kolínské na prst a poklepejte místa, které chcete navonět. Poté si umyjte ruce, abyste neovoněli vše, na co sáhnete.

Kolínskou vodu s rozprašovačem, nastříkejte z rozumné vzdálenosti 10-20 cm od těla.

Pozor
Parfém nenanášejte na oblečení. Vonné látky vám mohou obarvit nebo poškodit látky.

Pravidla používání parfému

  • Nemíchejte kolínskou vodu s parfémy.
  • Vůni používejte s citem a ohledem na své okolí.
  • Kolínskou vodu nanášejte pouze 1krát denně.
  • Nenanášejte parfémy nebo kolínské vody na místa, kde se více potíte.

Vrstvení parfémů

Technika pro pokročilé, při které se kombinuje více vůní, aby vznikl jedinečný a osobitý vonný podpis. Tato metoda je stále populárnější i mezi muži, protože umožňuje vytvořit originální vůni, která se odlišuje od běžně dostupných parfémů.

Vůně by se měly doplňovat, nikoli přebíjet. Ideálně začněte s testováním na zápěstí a sledujte, jak se vůně vyvíjí v čase. Některé značky se přímo specializují na vůně určené k vrstvení – jejich kompozice jsou jednoduché, dobře kombinovatelné a navržené tak, aby se daly snadno míchat.

Značky, které jsou určeny k vrstvení:

  • Jo Malone – Ikonická britská značka, která je přímo známá pro koncept fragrance combining. Jejich vůně jsou minimalistické a často jednostrunné až banální, proto se dají dobře kombinovat.
  • The Body Shop – Dostupnější značka, která nabízí jednodušší vůně vhodné pro vrstvení.
  • Tom Ford – Luxusní kolekce Private Blend je koncipována tak, aby umožňovala vrstvení. Vůně jako Neroli Portofino, Tobacco Vanille nebo Oud Wood se krásně doplňují.
  • Escentric Molecules – Tato značka staví na molekulárních parfémech, které se skvěle vrství s dalšími vůněmi a zvýrazňují jejich složky.

Nejoblíbenější značky pánských vůní

Na trhu je opravdu velký výběr značek pánských parfémů a kolínských vod. Vybrali jsme pro vás seznam značek top pánských parfémů.

Pánské toaletní vody Bruno Banani

Německá značka Bruni Banani dříve vyráběla pouze spodní prádlo, ale díky své neotřelosti a odvaze se stala oblíbenou parfemářskou značkou. Pánské toaletní vody a vody po holení mají odvážné vonné kompozice a originálně zkosené flakónky.

toaletní vody Bruno banani

Pánské kolínské vody Burberry

Britská značka Burberry má ve své nabídce oblíbené kolínské vody pro pány. Kolínské vody Burberry ztělesňují eleganci, nadčasovost a vytříbený styl každého gentlemana.

parfémy burberry Pánské toaletní vody a parfémy Bvlgari

Italská oděvní značka se proslavila i díky své výrobě pánských a dámských parfémů. Pánské parfémy, toaletní vody i parfémované vody této značky jsou synonymem dokonalosti, originality a stylu.

parfémy Bvlgari

Pánské parfémy Calvin Klein

Značka Calvin Klein původně vytvářela stylové džíny, ale později zaměřila i na pánské, dámské a unisex parfémy. Pánské parfémy Calvin Klein jsou známé svými čistými liniemi, jednoduchým stylem a flakónem s logem firmy.

parfémy Calvin Klein

Pánské parfémy David Beckham

Legendární fotbalová hvězda David Beckham má celou škálu svých parfémových vod, parfémů, toaletních vod, ale i vod po holení. Vůně s označením David Beckham jsou synonymem luxusu, elegance a svěžesti.

pánské parfémy david beckham

Toaletní vody Davidoff

Pánské vůně švýcarské značky Davidoff mají nezaměnitelný charakter a symbolizují úspěch, odvahu, dobrodružství a radost z života. Sám Zino Davidoff byl milovník života a procestoval celý svět. Svou lásku k životu dával najevo i svými vůněmi pro muže.

Parfémy značky Davidoff

Pánské parfémy Diesel

Italská značka Diesel se vyznačuje provokativními slogany, kreativními flakónky a neotřelými pánskými vůněmi. Vůně jsou rafinované, drzé a sexy. pánské parfémy diesel

Pánské parfémy Dior

Značka Dior založená ve Francii roku 1946 návrhářem Christianem Diorem si brzy získala oblibu žen i mužů. V oblasti pánských parfémů jde o symbol elegance, luxusu a charisma. Značka Dior využívá luxusní francouzské ingredience pro výrobu svých pánských parfémů.

parfémy Dior

Pánské parfémy Giorgio Armani

Giorgio Armani je proslulý svým originálním stylem, a stejně jako on, jsou jeho mužské parfémy nezaměnitelné. Parfémy Giorgio Armani ztělesňují kvalitu, úspěch, sebevědomí a nadčasovost.

parfémy Giorgio Armani

Pánské parfémy Dolce and Gabbana

Dolce & Gabbana je módní italská značka, která přenáší do svých pánských parfémů sicilskou tradici a italský lesk. Jejich parfémy pro muže jsou svěží, nekonvenční a moderní.parfémy dolce gabbana

Pánské parfémy Gucci

Italská značka Gucci má na trhu kvalitní a inovativní pánské parfémy se zaměřením na detail. parfémy Gucci

Pánské parfémy Hugo Boss

Značka Hugo Boss se zajímá o názory a přání svých zákazníků. Pánské parfémy této značky v sobě ukrývají kvalitní vonné ingredience, německý smysl pro detail a preciznost.

parfémy Hugo Boss

Pánské parfémy Guess

Módní značka Guess pochází z Ameriky a vyznačuje se vysokou úrovní kvality, inovací a kreativní reklamou nejenom u oblečení a doplňků, ale i u parfémů. Pánské parfémy Guess vyjadřují dobrodružný životní styl.parfémy Guess

Pánské parfémy Chanel

Coco Chanel se po své kariéře barové zpěvačky zaměřila na oblasti módy, kosmetiky a parfémářství. Pánské vůně Chanel v sobě ukrývají luxusní ingredience, eleganci a nadčasové provedení.parfémy Chanel

Pánské parfémy Lacoste

René Lacoste byl tenista s přezdívkou Aligátor, z tohoto důvodu je v logu značky Lacoste krokodýl. Pánské vůně Lacoste odráží neformální eleganci, uvolněnost, ale i jednoduchostpánské parfémy značky lacoste

Pánské vůně Versace

Italská luxusní značka Versace symbolizuje nadčasovou módu, luxusní životní styl a provokativní vůně. Pánské parfémy Versace v sobě odráží lásku k italské tradici, svádění, vášeň a provokaci.parfémy Versace

Pánské toaletní vody Puma

Sportovní značka módního průmyslu se zaměřila i na sportovní energetické pánské toaletní vody. Puma v sobě odráží odvahu, energii.

pánské toaletní vody Puma

 

Kde koupit pánské parfémy

Možností kde koupit či vyhledat si tento produkt je opravdu hodně. My doporučujeme nákupní portál a srovnávač cen Heuréka. Určitě nelze opomenout největší český internetový obchod Alza.cz. A ze zahraničních tržišť se můžete podívat třeba na zajímavé online tržiště Temu.

Ceny parfémů pro muže

Cenu pánského parfému ovlivňuje hned několik aspektů –  značka, množství vonných látek, objem, design flakónu, apod.

Pánské toaletní vody do 200 Kč

Do 200 Kč nakoupíte kolínské vody po holení nebo levné toaletní vody nízko nákladových značek. Tyto vůně bohužel dlouho nevydrží.

Pánské parfémované vody od 200 Kč do 1 000 Kč

V této cenové kategorii zakoupíte pánské parfémované nebo toaletní vody o velikosti 15 – 30 ml. Do 1 000 Kč můžete zakoupit i testery oblíbených značek parfémů pro muže.

Pánské parfémy od 1 000 Kč do 3 000 Kč

V této cenové kategorii jsou kvalitnější parfémované vody, velmi kvalitní vody po holení a toaletní vody s větším objemem balení. Obvyklá velikost je mezi 50 až 100 ml.

Luxusní pánské parfémy nad 3 000 Kč

Vyšší pořizovací náklady pánských parfémů zaručují originální luxusní vůni. Tato cenová kategorie obsahuje parfémy s velkým podílem vonných látek, objem balení okolo 100 ml a výběr mezi luxusními značkami.

[wp-faq-schema title=”Otázky a odpovědi k parfémům pro muže”]

Zdroj:

Wikihow
Esquire
Artofmanliness
Fragrancex

Nejprodávanější parfémy podle zkušeností uživatelů

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 5.0 (350 hlasů)

Autor článku

Sabina Krejčová
Sabina Krejčová

Sabču zajímají nové technologie, deskové i PC hry, kultura a cestování. Ve volném čase se věnuje geocachingu, vaření nebo svému blogu. Jejím velkým vzorem je herečka Emilia Clarke. Více informací o nás >>

Podobné články