Máte vlastní produkt, kurz, službu nebo provozujete e-shop a hledáte další prodejní kanály, které by vám zvýšily obrat? Pokud ano, tak pak už jste určitě slyšeli o affiliate marketingu a o českém software AffilBox. Ten inzerentům pomáhá s efektivním vedením kampaní a se správou provizních partnerů.
AffilBox je v České republice nejpoužívanější affiliate software. Řada inzerentů po něm sahá kvůli jeho intuitivnímu administračnímu rozhraní, propracovaným funkcím nebo kvůli snadnému propojení s e-shopovými systémy a jinými aplikacemi. Podrobili jsme tento software pečlivému testu, jehož výsledky vám popíšeme v této recenzi.
AffilBox a jeho vlastnosti
Pomocí AffilBox si můžete vybudovat vlastní síť prodejních partnerů. Tento software není určený pouze inzerentům, ale je také vhodný pro affiliate manažery, kteří chtějí spravovat více kampaní pro různé klienty.
Jako klient AffilBoxu nejvíce oceníte, že si provozovatelé neberou žádné provize z prodejů. Za software se platí za roční licenci. Její cena je závislá na zvoleném cenovém tarifu.
AffilBox má v nabídce celkem 3 cenové tarify. Základní, PRO a Custom. Poslední tarif je konfigurován přesně na míru klientským potřebám.
Základní cenový tarif a tarif PRO se od sebe liší maximálním možným počtem aktivních kampaní a také některými funkcemi. Klienti se základním cenovým tarifem mohou spravovat kampaně pro 5 různých webů nebo e-shopů. S tarifem PRO lze spravovat až 10 kampaní, což už je v podstatě malá affiliate síť.
Cenový tarif PRO má navíc oproti základu možnost trackovat slevové kupony, nastavovat provize podle kategorií produktů a také lze s tímto tarifem nastavovat bonusy provizním partnerům podle určitých pravidel.
U všech tarifů se do kampaní může přidat neomezený počet partnerů a webů, které vás propagují. Takže v tomto ohledu nebude vaše výkonnostní kampaň nijak omezena.
AffilBox disponuje dalšími důležitými funkcemi. Mezi ty významnější patří například odkazování bez affiliate parametru v URL.
Na tento affiliate software se můžete napojit také pomocí API. Díky tomu lze automatizovat některé procesy jako je schvalování a zamítání konverzí.
Mezi další funkce patří:
- Měření konverzí bez cookies
- Deeplinky
- Měření prokliků a konverzí
- Manuální schvalování provizí
- Neomezený počet prokliků a konverzí
Kompatibilita s e-shopy a systémy
AffilBox je nástroj, u kterého je potřeba, aby byl lehce napojitelný na nejznámější e-shopové systémy, e-mailové nástroje nebo na různé redakční systémy. Pro mnoho těchto systémů a nástrojů naleznete přímo v administraci můstky a propojení. To znamená, že tento nástroj je lehce napojitelný.
Kromě nejpoužívanějších krabicových e-shopů jako je Shoptet, UPgates,Shopify a tak dále, můžete AffilBox také rychle spojit s redakčním systémem WordPress a také s jeho e-shopovou platformou WooCommerce. Pro ty naleznete rozšíření (pluginy) přímo v administraci AffilBoxu.
Affiliate marketing je převážně o komunikaci s provizními partnery, kteří jsou jako obchodní zástupci, co zvyšují tržby vašeho podnikání. Tento affiliate software lze rychle propojit s nástroji pro e-mailing. Tyto nástroje vám pomohou s rozesíláním e-mailů a s lepší péčí o vaše partnery.
Administrační rozhraní
Administrační rozhraní prošlo v nedávné době rozsáhlými úpravami. Ty vylepšily nejen jeho grafiku, ale také responzivitu, díky které lze AffilBox používat i na mobilním telefonu.
Po přihlášení do administrace se uživatel ocitne na hlavní nástěnce. Tato nástěnka a vlastně i administrace mají různé druhy zobrazení. Inzerentům se zobrazuje přehled výkonnosti všech kampaní, ale provizní partneři vidí pouze své statistiky získaných provizí, prokliků a dalších ukazatelů.
Administrace je v češtině, ale lze ji přepnout do angličtiny, němčiny a slovenštiny. U cenového tarifu PRO se jazyk administrace dokáže měnit podle lokality partnera.
AffilBox patří mezi ostatními affiliate softwary mezi ty nejvíce přehledné a intuitivní. Inzerenti, ale ani partneři patrně nebudou mít problém se v administraci okamžitě zorientovat a najít to, co potřebují. U některých takových softwarů mají právě partneři často problém najít uskutečněné provize, což je pak irituje v další práci na konkrétní kampani. Tento problém v AffilBoxu není.
Mnoho inzerentů určitě uvítá funkci vlastní stylizace administračního rozhraní. Díky tomu mohou vzhled administrace nastavit do svých firemních barev. Administraci AffilBoxu můžete změnit nejen barvy rozhraní, ale lze také změnit hlavní logo. Vaši partneři tak budou okamžitě vědět, za jaký tým kopou.
Statistiky a reporty
Affiliate patří do kategorie výkonnostního marketingu. Z toho důvodu je třeba jej neustále sledovat a vyhodnocovat jeho přínos pro podnikání. AffilBox má v sobě dostatek funkcí, které inzerentům a partnerům pomáhají s vyhodnocováním konkrétních marketingových kanálů a způsobů propagace.
Zajímavou funkcí pro partnery je určitě možnost rozšířit si své odkazy o vlastní parametry (kanály). Tyto kanály pomáhají partnerům přesněji definovat zdroje návštěvnosti nebo třídit reklamní prvky.
Statistiky se samozřejmě liší. Inzerenti mají k dispozici přehled všech kampaní a všech partnerů. Partneři mají k dispozici vlastní statistiky, ve kterých vidí nejspíš všechny důležité ukazatele, jaké jim pomohou s optimalizováním výkonu reklamních prostorů.
Podpora
AffilBox je český software, takže je samozřejmé, že jeho uživatelská podpora komunikuje v českém jazyce. Podpora dokáže klientům poradit i s náročnějšími technickými problém jako je samotná instalace affiliate softwaru.
Na webu AffilBoxu je dostupná rozsáhlá dokumentace, spousta návodů a také sekce nejčastějších dotazů. V těchto zdrojích naleznou klienti řešení většiny problémů. Přesto se však mohou vždy obrátit na vstřícnou zákaznickou péči. A to prostřednictvím telefonu, e-mailu nebo rychlého live chatu.
Závěrečné hodnocení
AffilBox je software, který má mnoho spokojených klientů. Mezi ty patří samotní inzerenti i affiliate manažeři. Klienti si volí AffilBox pro jeho jednoduchost a přehledné rozhraní. To samotné by nestačilo, takže dalším z důvodů, proč si software vybírají, je mnoho užitečných funkcí. Ty jim pomáhají s vedením kampaní a s optimalizací jejich výkonu.
- Provozovatel si nebere provize z prodejů
- Neomezené množství partnerů
- Pokročilé trackovací metody
- Systém je v češtině
- Systém má 4 jazykové verze administrace
- Administraci lze barevně upravit
- Vstřícná zákaznická péče
- Nemá mobilní aplikaci
- Platí se opakovaně
Diskuze a zkušenosti
Děkuji za zkušenost, předám kolegovi v práci, který před pár lety řešil podobný provizní systém a neměl moc referencí na hotová řešení.