Elektrické horské kolo Canull Spark 5 700 C City M je v testu a srovnání elektrických kol zástupcem levných modelů pro nenáročné jezdce. Pro rekreační ježdění má dostatečný dojezd i výkon.
Hodnocení elektrokola Canull Spark 5 700 C City
Velmi dobré
Toto elektrické horské kolo hodnotíme díky zadnímu pohonu a průměrnému dojezdu jako vhodný typ pro jezdce, kteří budou jezdit občasně i bez asistence. Potěší vás nízká cena, spolehlivé brzdy a snadné ovládání. Poradí si s běžným terénem a všemi rekreačními výlety.
- Nízká cena
- Dobré hospodaření s energií
- Nízký odpor při šlapání bez asistence
- Snadné ovládání
- Spolehlivé brzdy
- Vyšší hmotnost
- Náboj v zadním kole (nikoliv ve středu)
- Průměrný dojezd
Konstrukce a zpracování – 7/10
Hledáte-li především levný model s kvalitním zpracováním, bude pro vás Canull Spark 5 700 C City tím pravým parťákem na cesty. Rám je vyrobený z hliníku, což zajišťuje elektrickému horskému kolu dobrou pevnost.
Ačkoliv Canull Spark 5 700 C City patří do nižší cenové třídy, nemá rozhodně špatný ani výkon. Dosahuje 250 W. Na rozdíl od pokročilých typů elektrokol do terénu se ale motor nachází v zadním kole, což zajišťuje nejefektivnější využití síly při šlapání bez asistence, jelikož vás nebrzdí jeho odpor. Také toto umístění dodává dostatek síly na rovině, zatímco do kopce se osvědčil spíše dražší středový typ.
Nosnost je běžných 120 kg. Co se týká hmotnost, není navzdory prvnímu dojmu Canull Spark 5 700 C City právě drobeček. Váha 28,9 kg se řadí k nadprůměrným.
Jízdní vlastnosti – 6,5/10
Nenechte se zmást označením „City“. Toto elektrické kolo se doopravdy hodí nejen do města, ale i do terénu. Budu dobrou volbou pro každého, kdo plánuje jezdit jak na výlety do přírody, tak po zpevněných cestách a hledá univerzální rekreační model. Pokud ale plánujete technicky náročnější terén nebo doopravdy ježdění po horách mimo cyklistické trasy, měli byste se podívat po dražších specializovaných typech. Zkrátka je nutné počítat s tím, že Canull Spark 5 700 C City má trošku vyšší hmotnost a pohon v zadním kole.
Samozřejmě nechybí ani odpružení. Byť není tak přizpůsobitelné jako u dražších modelů a nepodporuje zamykání, svou funkci tlumení nárazů při jízdě terénem plní dobře. Se zdvihem 100 mm zajistí komfort na nerovném povrchu.
Dojezd a baterie – 6,5/10
Kapacita baterie 10,4 Ah s napětím 36 V vám zajistí dojezd až 100 km. Canull Spark 5 700 C City má dobré hospodaření s energií a je plně dostačující na běžné rekreační projížďky. Samozřejmě reálná hodnota dojezdu závisí na spoustě poměných faktorů, jako je terén, stoupání, hmotnost jezdce, míra asistence, okolní teplota a další.
Baterie se nachází v rámu, ale není do něj přímo zasazená, jak tomu bývá u pokročilejších modelů. Sice toto řešení tolik nepřispívá k hezkému vzhledu a aerodynamice, avšak akumulátor je dobře dostupný a snadno se k baterii dostanete.
Výbava – 8/10
Přehazovačka má 7 rychlostních stupňů, které přizpůsobí jízdu vašim aktuálním potřebám. Prvky a příslušenství, jako jsou světla, si musíte dokoupit samostatně.
Brzdy zde byly použité kotoučové mechanické. Na rozdíl od dražších kotoučových hydraulických vyžadují větší údržbu. Svým brzdným výkonem a bezpečností a spolehlivostí i za mokra jsou s nimi ale srovnatelné.
Pohon se vyznačuje jednoduchým ovládáním se třemi stupni asistence. Na malém displeji se také zobrazuje použitá síla pohonu. Nejedná se však o žádný počítač s vlastní obrazovkou – spíše jen o drobnou krabičku se světlenými značkami. Nepůsobí sice právě moderně, ale nezklame vás svou dobrou čitelností. Hodnoty jako aktuální rychlost nebo zbývající dojezd z ní nevyčtete.
Technické parametry
Klíčové vlastnosti | Parametry |
---|---|
Určení: | Horské elektrokolo |
Modelový rok: | 2022 |
Baterie: | 10,4 Ah / 36 V (10 400 Wh) |
Dojezd: | 100 km |
Umístění motoru: | Zadní |
Umístění baterie: | Na rámu (neintegrovaná) |
Brzdy: | Kotoučové |
Odpružení: | S odpruženou vidlicí, se zdvihem 100 mm |
Počet převodů: | 1 × 7 |
Nosnost: | 120 kg |
Diskuze a zkušenosti