Recenze digitální televize Lepší.TV

Televizní vysílání za posledních několik krátkých let zaznamenalo obrovské změny. Některé byly k horšímu a jiné zase k lepšímu. Pokud jde o obrat k lepšímu, mezi asi největší pozitiva patří výskyt digitálních televizních služeb, které mohou náročnějším divákům jejich sledování usnadnit a zefektivnit. Jedna taková se nám dostala na stůl. Řeč je o multifunkční internetové televizi Lepší.TV, kterou si lze pořídit za cenu 189 Kč měsíčně.

Danou službu jsme po dobu jednoho měsíce vyzkoušeli a nyní vám přinášíme naše postřehy. Hlavně nás zajímalo, jak si stojí v porovnání s tvrdou konkurencí, která na mobilním a televizním trhu vládne řadu let.

Obsah balení

Pokud si Lepší.TV objednáte, domů vám dorazí papírová krabice, ve které se nachází TV box (přijímač), napájení do sítě, dálkový ovladač + baterie, HDMI kabel a uživatelský manuál v češtině. Spolu s tímto balením k nám doputoval také internetový kabel, který jsme ovšem nevyužili pro jeho krátkost. Je nicméně podstatné, kde máte umístěn svůj internetový router – pokud blízko, kabel samozřejmě přijde vhod.

Lepší.TV

Datový tok Lepší.TV sice lze “živit” také po Wi-Fi, nicméně jak sám poskytovatel upozorňuje, bezdrátový přenos musí být dostatečně silný a spolehlivý, aby služba dobře fungovala. Všichni dobře víme, jak to s tímto typem připojení vlastně je, tudíž je nejlepší počítat s drobnou dírou ve zdi a menší investicí do několikametrového internetového kabelu. Za trochu úsilí budete náležitě odměněni spolehlivým přenosem.

První spuštění

Po zapojení TV boxu do sítě, propojením s internetovým kabelem a s televizí pomocí HDMI kabelu, se celá služba automaticky spustí sama. V prvních okamžicích služba nabízí možnost volby připojení a případně doladění okrajů obrazovky. Nic složitého, digitální televizi spustí skutečně i začínající uživatel.

Obrovskou výhodou Lepší.TV je možnost sledovat své oblíbení filmy nejen na televizi, ale také na počítači, tabletu a mobilním telefonu. Netřeba nic zdlouhavě instalovat ani ladit, jednoduše jsem si na každém přístroji zašel na stránku Lepsi.TV, kde jsem se přihlásil na svůj účet – a bylo hotovo. Služba byla ihned k dispozici – kdekoliv a kdykoliv.

Bezproblémový chod na jakémkoliv místě a mimo domov je skutečně výhoda všech výhod. Svůj oblíbený pořad nebo film si tak můžete prohlédnout cestou do zaměstnání, do školy nebo prostě někde venku během nudných chvil. Lepší.TV tedy volila cestu budoucnosti, kdy nebude potřeba žádných drahých a otravných přijímačů a kabelů, ale jednoduše si uživatel vystačí s internetovým připojením.

zpět na obsah ↑

Televizní stanice a přehrávání

Za paušální částku 189 Kč měsíčně je k mání více než šedesátka programů, mezi nimiž jsou zastoupeny klasické stanice typu ČT1, ČT2, NOVA, NOVA CINEMA, Prima a třeba Prima COOL. Mezi filmovými stanicemi najdete JOJ Cinema, Filmbox Premium, HOROR Film a třeba CS Film. Nechybí ani dětské stanice, trojice programů pro dospělé s lechtivou tématikou, slovenské programy, hudební a zpravodajské stanice včetně rádií. Dokumentární stanice jsou zastoupeny programy Prima ZOOM a KinoSvět, na čemž by mohl provozovatel lehce zapracovat a daný sortiment rozšířit o několik dalších. Je i skvělé, že se v nabídce nachází několik prémiových stanic a ve videotéce zase kolem 400 “nejlepších” filmů v ceně.

lepsitv

Jednotlivé programy lze sledovat s odstupem 7, 14 až 30 dní. Vždy záleží na dané stanici. Kromě zpětného sledování můžete vybraný pořad přetáčet a pozastavovat. To divákovi ušetří spoustu času, kterou by jinak strávil sledováním otravných reklam. Tato výhoda navíc eliminuje, aby vám nějaký film či pořad unikl. A pokud vám zazvoní telefon, pořad „pauznete“, hovor si v klidu vyřídíte a svůj oblíbený film můžete pohodlně sledovat přesně tam, kde jste skončili.

Obrovskou výhodou této služby je také možnost si vámi vybrané filmy nahrávat a kdykoliv si je s odstupem času spustit. Jednoduše zmáčknete tlačítko a poté se můžete nerušeně koukat. Nahraný pořad se automaticky přesune do sekce s nahrávkami, kde budete mít všechny filmy na jednom místě – přehledně a kdykoliv k dispozici. A je jedno, kde dáte pokyn k nahrávání, podívat se na něj můžete na jakémkoliv zařízení s internetovým připojením. Prostě se přihlásíte a službu naplno využíváte.

Co se týče kvality zobrazení, jedná se spíše o průměr. Zde Lepší.TV za některou konkurencí ještě zaostává a má co dohánět. Pokud jste milovníci sebemenších detailů a titěrností, tato služba pro vás zřejmě vhodná úplně není, neboť výstupní kvalita není úplně kvalitní.

zpět na obsah ↑

Elektronický programový průvodce

Během používání Lepší.TV budete využívat přehledného programového průvodce, který je hezky graficky zpracován. Na horní straně lišty je k vidění časová osa, vlevo jednotlivé stanice a vpravo od nich zase vybrané pořady. Po trošce cviku se budete velice rychle orientovat a filmový výběr vám zabere jen několik krátkých okamžiků.

Vybráním pořadu se na spodní části obrazovky zobrazí informativní lišta, která diváka seznámí s celkovým procentuálním hodnocením pořadu, jeho celým názvem a třeba délkou. Po spuštění začne automaticky ubíhat grafický indikátor, který vás v aktuálním čase informuje o době přehrávání a času do konce vysílání.

Programový průvodce nabízí skutečně mnoho užitečných informací, osobně bych ale uvítal větší přehlednost. Dalo mi docela dost úsilí, abych se ve všech těch barvách, kolonkách, číslech a popiscích orientoval. Nejde však o nic zásadního, ale o trochu trpělivosti a zvyku.

zpět na obsah ↑

Dálkový ovladač

Pomocí přiloženého dálkového ovladače můžete pohodlně ovládat celé digitální vysílání. Mezi tlačítky se nachází mimo zapnutí TV boxu také standardní nabídka pro přetáčení a pozastavení, nahrávání, informace o pořadu, krok zpět, skok na domovskou obrazovku a třeba i číslice, s jejichž pomocí si můžete jednotlivé programy vybírat.

Lepší.TV

zpět na obsah ↑

TV box

Přiložená “chytrá krabička” neslouží pouze k přehrávání vybraných pořadů, ale dokáže zajistit podporu i mnoha jiných funkcí. Jedná se vlastně o jakýsi miniaturní počítač s operačním systémem Android, který nabízí mnoho zábavy. Přes TV box si můžete stáhnout tisíce her přes službu Google Play Store, brouzdat po internetu přes prohlížeč Google Chrome, listovat v galerii, poslouchat hudbu nebo třeba sledovat kanál YouTube.

Valnou většinu úkonů  zvládnete pomocí přiloženého dálkového ovladače, nicméně mnoho her se (logicky) s jednoduchými tlačítky hrát nedá. I na tuhle skutečnost ale služba Lepší.TV pamatuje a do TV boxu lze přes USB port zapojit vaši klávesnici a myš. Na bočních stranách TV boxu totiž nenajdete pouze klasický ethernetový port a HDMI zdířku, ale také dvojici USB portů a zdířku pro vložení SD/MMC.

A pokud si chcete dopřát maximální pohodlí, stačí si pořídit bezdrátový HW a vše ovládat z gauče i na větší vzdálenost. Nikdo vám v ničem bránit nebude. Kladně hodnotím také miniaturní velikost TV boxu, jejíž přítomnost vám nebude v obývacím pokoji narušovat celkový design místnosti. Možná přítomné diody svítí až moc, ale to je prostý detail.

Lepší.TV

zpět na obsah ↑

Závěrečné zkušenosti a hodnocení

Po měsíci zkoušení mohu obecně říci, že jsem byl se službou Lepší.TV spokojen. Kladně hodnotím především pestrou nabídku programů, nadupanou filmovou videotéku, možnost si pořady nahrávat a libovolně přetáčet a pozastavovat. Výborná je i možnost službu využívat na počítači, tabletu nebo chytrém telefonu, kdykoliv a kdekoliv v republice. Navíc jsem se během měsíce nikdy nesetkal s výpadkem nebo nějakým technickým problémem, který by mi ve sledování televize nějak bránil. Solidní snůška pozitiv za paušální částku 189 Kč měsíčně. Výborná je i garance vrácení peněz v případě, že nebudete s Lepší.TV spokojeni.

Negativně naopak hodnotím horší kvalitu zobrazení, která by zejména náročnějšímu divákovi vadit přece jen mohla. Provozovatelům bych také doporučil zjednodušit a zpřehlednit uživatelské rozhraní k přehrávání filmů, kde by mohl začínající uživatel mírně znejistit.

KLADY
  • Pestrá nabídka TV programů
  • Hutná dávka filmů ve videotéce
  • Možnost nahrávání pořadů
  • Podpora TV, PC, tabletu a chytrého telefonu
  • Optimalizovaná služba
ZÁPORY
  • Horší kvalita obrazu
  • Nepřehledné uživatelské prostředí
Uživatelské hodnocení: 4 (2 hlasů)

Za zapůjčení děkujeme lepsi.tv.

Milovník nových technologií, populární vědy, techniky a historie. Velký optimista s pesimistickými názory, který je fascinován životem vizionáře Elona Muska, který svojí neskutečnou pílí dokázal prakticky z ničeho vybudovat obrovskou příležitost pro lidstvo.