Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
Testado.cz » Recenze » Ostatní recenze

Elektrická čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M

Dětská elektrická čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M je dokonalý krásný stroj, na kterém váš potomek získá první zkušenosti a návyky s ovládáním motorového vozidla. Tichý chod silného elektromotoru nebude nikoho rušit a kvalitní bytelná konstrukce čtyřkolky zajistí mladému řidiči spoustu skvělých zážitků. Bezuhlíkový motor o výkonu 750 W čtyřkolku doslova vystřelí na rychlost až 35 km/h a o zastavení se postarají dvě kotoučové brzdy na zadní nápravě.

Hodnocení elektrické čtyřkolky Lamax eBumbleBee ATV60M

9.3

Perfektní

Elektrická čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M je skvěle zpracované vozidlo pro budoucí řidiče. Díky jednoduchému ovládání a velkému výkonu motoru získají první zkušenosti s řízením motorového vozidla. Čtyřkolka má skvělé jízdní vlastnosti a velmi povedený design. Vzhledem k velké hmotnosti a rozměrům je s ní trochu náročnější manipulace, ale jízdu na ní si vychutnají nejen děti od 12 let, ale i starší dorostenci.

Konstrukce a design LAMAX eBumbleBee ATV60M
10
Zkušenosti v praxi
9
Výdrž baterie a údržba
9
Výkon motoru:750 W
Maximální rychlost:35 km/h
Maximální hmotnost jezdce:75 kg
Hmotnost čtyřkolky:100 kg
Doba jízdy na plně nabitou baterii:2,5 hodiny / dojezd až 30 km
Doba nabíjení:6 až 8 hodin
Klady
  • Skvělý design
  • Výborná kvalita zpracování
  • Jízdní vlastnosti
  • Bezpečnostní prvek při nehodě (Kill switch)
  • Jednoduché ovládání
  • Velký výkon motoru
Zápory
  • Horší manipulace (hmotnost 100 kg)
  • Dlouhá doba nabíjení

Obsah balení

Elektrická čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M je sice určená pro děti ve věku od 12 let, ale to neznamená, že vám přepravní společnost přiveze nějakého drobečka. Robustní stroj uveze řidiče o hmotnosti až 75 kg a hmotnost samotné čtyřkolky je 100 kg. Při přepravě je připevněná na dřevěné paletě, která také něco váží, tak při převzetí počítejte s pomocí druhé osoby.

Velký bonus při objednání čtyřkolky od společnosti Lamax, je smontování a seřízení stroje od jejich techniků. Balení sice obsahuje přehledný návod k obsluze, kde je i postup kompletace čtyřkolky, ale myslím, že je lepší nechat tuto práci na profesionálech, navíc je tato služba zdarma. Kromě čtyřkolky tedy převezmete ještě malou krabici, ve které je nabíječka do sítě 230 V, pouzdro s nářadím vhodné k údržbě a kontrolní měřák tlaku v pneumatikách.

Konstrukce a design Lamax eBumbleBee ATV60M

Čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M je na první pohled robustní, kvalitně vyrobený stroj. Základ vozidla tvoří pevný ocelový rám, ke kterému je připevněné veškeré příslušenství. Střední část rámu vyplňuje Lead-acid (olověná) baterie o napětí 48 V a kapacitě 20 Ah.

Baterie tvoří velkou část celkové hmotnosti čtyřkolky a výrobci se podařilo ji umístit tak, aby těžiště čtyřkolky bylo co nejníže. Vozidlo je díky tomu stabilní a není potřeba se bát nechtěného převrácení až bude váš potomek řádit v terénu.

Skvělé jízdní vlastnosti zajišťuje uložení přední a zadní nápravy. Přední kola jsou nezávisle zavěšena na lichoběžníkových ramenech, každé se svou vlastní tlumící jednotkou. Zadní náprava na kyvném ramenu je tuhá, odpružená jednou pružinou s olejovým tlumičem.

Přímo na zadní nápravu je připevněný elektromotor o výkonu 750 W, který přes diferenciál s olejovou náplní přenáší točivý moment přímo na poloosy zadních kol. Motor je napojený přímo na diferenciál. Díky tomu odpadá běžné použití řetězu pro přenesení točivého momentu na nápravu. Tím je i jednodušší údržba hnacího ústrojí. Není třeba napínat unavený ocelový řetěz a celý převod je schovaný před nečistotami.

O zastavení čtyřkolky eBumbleBee ATV60M se starají dvě účinné kotoučové brzdy na zadní nápravě. Brzdy jsou hydraulicky ovládané pomocí páčky na řídítkách. Brzdová kapalina se k jednotlivým zadním kolům dostane pomocí tlakové hadice od řídítek, přes rozvodku na zadní nápravě, která rozdělí brzdný tlak na každé zadní kolo zvlášť. Díky tomuto systému vyvine i drobná dětská ruka dostatečně velký tlak, potřebný k zastavení čtyřkolky.

Dobré je, že výrobce myslel i na ochranu drahých součástí, jako je například diferenciál zadní nápravy. Pod diferenciálem je bytelný ocelový rám, který jej chrání proti rozbití. Děti v zápalu řízení málokdy přemýšlí, že by se něco mohlo i poškodit a proto je fajn, když je výrobce v tomto směru trochu napřed.

Chráněná je i přední část čtyřkolky. V přední části čtyřkolky vystupuje rám s širokým plastovým profilem, který nejen brání poškození nápravy, ale svým designem i podtrhuje terénní vzhled stroje.

Co se týká vzhledu elektrické čtyřkolky Lamax eBumbleBee ATV60M, tak bych ho popsal jako naprosto dokonalý. Plastová karoserie zakrývající nosný rám a baterii má velmi povedený tvar a barevné provedení. Počítejte s tím, že kdekoliv se objevíte na veřejnosti, tak bude čtyřkolka poutat velkou pozornost kolemjdoucích.

Designerům se povedlo velmi dobře skloubit nejen krásný vzhled čtyřkolky, ale karoserie je dobře vymyšlená i z praktické stránky. Jezdec sedící na pohodlném koženkovém sedle je díky tvaru karosérie skvěle chráněn proti nečistotám odlétávajícím od mohutných kol.

Elegantní vzhled čtyřkolky podtrhuje stylové osvětlení. Přední široké LED světlomety mají velkou svítivost a ve tvaru úzkých širokých očí jsou elegantně zapuštěny do přední části kapotáže. Zadní část čtyřkolky osvětlují dva červené LED světlomety, které se více rozsvítí při brzdění a jsou propojeny světelnou lištou, která různě mění barvy.

Dokonalou kombinaci osvětlení doplňují LED světla na bocích karosérie, které rovněž mění různé barevné odstíny. Všechna světla se automaticky rozsvítí v okamžiku zapnutí čtyřkolky. K tomu slouží malý spínač na klíček umístěný na pravé straně před pohodlným sedlem.

Výrobce myslel i na to, že většina dětí v tomto věku už běžně používá mobilní telefon, či jiné elektronické hračky, tak do karosérie zabudoval zásuvku USB, kde si mladý řidič může telefon případně dobíjet. Zásuvka jde případně použít i pro napájení kamery, když si budete chtít natočit jízdu vašeho potomka.

Jakmile se řidič usadí na pohodlném širokém sedle, má před sebou řídítka s ovládacími prvky, která mají uprostřed barevný přístrojový štít. V okamžiku zapnutí čtyřkolky se na displeji rozsvítí všechny symboly, které je přehledný displej schopný ukázat. Pro uživatele jsou nejvíce důležité symboly režimu jízdy D – jízda vpřed, P – parking a R – jízda vzad. Nechybí ukazatel stavu nabití baterie, rychloměr a čtyřkolka dokonce zaznamenává celkový počet najetých kilometrů.

Na levé straně řídítek je vypínač napájení motoru. Čtyřkolka začne fungovat až po přepnutí do polohy ON. Dále zde najdete spínač polohy P – parkování, po jeho stisknutí se na přístrojové desce rozsvítí symbol P a čtyřkolka nereaguje na povel akcelerace. Další malé červené tlačítko slouží k přepínání na jízdu vpřed, nebo vzad. Před rukojetí, která dobře padne do ruky, je páčka na ovládání brzdy, malá páčka aretace, aby se čtyřkolka samovolně nerozjela, a nádobka na brzdovou kapalinu.

Na pravé straně řídítek je páčka akcelerátoru. Ta je v příjemném dosahu palce u ruky a jde velmi lehce mačkat. Vedle páčky akcelerátoru je bezpečnostní Kill switch. To je bezpečnostní systém pro rychlé zastavení rozjeté čtyřkolky v případě havárie. Funguje jednoduše, na řídítka je napojen červený kabel, jehož druhý konec má řidič uchycený na sobě. V případě pádu ze čtyřkolky se kabel odpojí od řídítek a okamžitě se odpojí přívod elektriky do motoru.

Obě rukojeti na řídítkách mají před sebou plastovou ochranu rukou. Ochranných prvků je na testovaném stroji dostatek. Čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M dosahuje rychlosti až 35 km/h a je dobré, že výrobce myslel na bezpečnost mladých řidičů. Displej uprostřed řídítek je dobře viditelný a všechny ovládací prvky jsou přehledné a v dobrém dosahu rukou.

V zadní části stroje pod plastovou kapotáží je umístěna zásuvka pro připojení nabíječky baterie, která je chráněna proti nečistotám gumovou krytkou. Baterie pracuje s napětím 48 V, má kapacitu 20 Ah a je chráněna jističem pod sedadlem čtyřkolky. Sedadlo lze jednoduše vyjmout po odjištění malé páčky vzadu pod sedlem. Nabití baterie do plné kapacity trvá 6 až 8 hodin a vydrží napájet elektromotor po dobu až 2,5 hodiny, nebo jízdu do vzdálenosti přibližně 30 km.

Zkušenosti v praxi

Elektrická čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M byla při převzetí od přepravní společnosti již smontovaná a připravená k okamžitému použití. Prakticky jediné, co bylo potřeba udělat, je nabití baterie do plné kapacity. Při nabíjení svítí na nabíječce červená LED dioda a při plném nabití se její barva změní na zelenou. Před jízdou doporučuji zkontrolovat tlak v pneumatikách, který výrobce určuje mezi hodnotami 10 P.S.I až 24 P.S.I. Čtyřkolku je možné zatížit řidičem o hmotnosti až 75 kg, tak je vhodné pneumatiky nahustit úměrně podle hmotnosti řidiče.

Na první testovací jízdy jsem využil zkušenou řidičku Mariánku, která se mnou již spolupracovala na elektrické motorce Lamax eJumper DB50. Čtyřkolka eBumbleBee ATV60M je dle návodu určená pro děti od 12 let, ale její ovládání je jednoduché a zvládne ho i mladší jezdec. Páčku akcelerátoru lze zmáčknout velmi lehce a je důležité dětem vysvětlit, že ji nemusí držet až na doraz. Potenciometr v akcelerátoru má jemný chod a čtyřkolka umí jet i velmi pomalu, doslova rychlostí chůze.

Jakmile se akcelerátor uvolní, tak vozidlo okamžitě zpomaluje, aniž by bylo nutné použít páčku brzdy. Řídítka čtyřkolky dobře padnou do ruky a zatáčení s nimi zvládne i drobné děvče jako Mariánka. Díky diferenciálu na zadní nápravě čtyřkolka plynule zatočí, aniž by se jezdec musel naklánět, aby vnitřní kolo v zatáčce odlehčil. Kdo někdy jezdil na čtyřkolce s pevnou zadní nápravou, tak okamžitě pozná rozdíl.

Při přejíždění nerovností se občas čtyřkolka zastavila a jedno kolo prokluzovalo na místě. To je zase obrácená, negativní vlastnost zmíněného diferenciálu. Zkušený jezdec tuto situaci vyřeší změnou těžiště tak, aby se obě zadní kola stejnoměrně zatížila. Ti méně zkušení nebo mladší, musí mít po ruce pomoc dospěláka, který je lehce popostrčí.

Přestože má testovaný stroj velké 16″ terénní vyztužené pneumatiky, tak na větších nerovnostech v kombinaci s vlhkou trávou by se hodila spíše náprava bez diferenciálu. Na druhou stranu až váš potomek jednou s opravdovým autem zastaví na zamrzlé louži, tak si tuto situaci vybaví a bude hned vědět proč auto nejede.

Důležité je si uvědomit, že čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M není dětská hračka, ale poměrně silný motorový stroj, který umí uhánět rychlostí až 35 km/h. Její hmotnost je 100 kg a zvládne maximální zatížení až 75 kg. Mladší řidiče láká svým pěkným vzhledem, ale to neznamená, že si výkon 750 W motoru nechce vyzkoušet i téměř dospělák s hmotností na horní hranici možnosti zatížení.

Při testování nás čtyřkolka mile překvapila svým výkonem a jízdními vlastnostmi. Ani při maximálním zatížení nebyl žádný problém dosáhnout maximální rychlosti. Při jízdě přes hrboly také málokdy docházelo k prokluzu zadního kola. Je tedy znát, že čím větší hmotnost má jezdec, tím lepší jsou jízdní vlastnosti vozidla.

Čtyřkolka lehce překonává hrboly na polní cestě, aniž by se do řídítek či sedadla přenášely nepříjemné vibrace. Odpružení předních kol i zadní nápravy je velmi dobré, nehledě na hmotnost řidiče. Myslím že čtyřkolkou eBumbleBee ATV60M nasadili v Lamaxu oproti konkurenci pomyslnou laťku dost vysoko.

Důležitou částí vozidla jsou také kvalitní brzdy. Ty jsou pouze na zadní nápravě, ale díky hydraulickému ovládání mají velkou účinnost a bezpečně zastavit zvládne i menší jezdec. U páčky ovládající brzdovou soustavu je ještě jedna menší, která slouží k aretaci zmáčknuté brzdy (něco jako ruční brzda v automobilu). Hodí se při parkování v kopci a bezpečně zamezí samovolnému odjezdu čtyřkolky.

Při brzdění se vzadu rozsvítí brzdová světla. Testovaný stroj samozřejmě nesmí jezdit po veřejné komunikaci, tak nejsou pro provoz úplně důležitá, ale i přesto je to sympatický doplněk. Při testování jsem si uvědomil, jak je dobré, že bydlím v malé obci a mohu se čtyřkolkou bez problémů vyrazit na polní cesty za vsí. Pro ty, co bydlí ve městě, nebude úplně jednoduché přepravit rozměrný 129,5 × 79,0 × 82,5 cm a 100 kg těžký stroj na místo, kde bude bezpečné si zajezdit.

Výdrž baterie, nabíjení a údržba

Srdcem elektrického stroje je baterie a ta také potřebuje největší pozornost při údržbě. Při běžném používání čtyřkolky je samozřejmě důležité občas kontrolovat stav brzdové soustavy, tlak v nafukovacích pneumatikách a zavěšení kol. Baterie nejvíce trpí v období, kdy čtyřkolku odložíte. Před uskladněním je potřeba baterii plně nabít. Pokud je přestávka v jezdění delší než dva měsíce, dobijte baterii každých přibližně 30 dní alespoň na polovinu kapacity. Je to důležité pro udržení dobrého stavu baterie pro následující sezonu.

K nabíjení baterie je nutné používat pouze originální nabíječku dodanou se čtyřkolkou. Nabití do plné kapacity trvá přibližně 6 až 8 hodin. Stav nabíjení signalizuje na nabíječce LED dioda červené barvy, která se při plném nabití změní na barvu zelenou. Nabíjení trvá poměrně dlouho, ale čtyřkolka vás potom odmění 2,5 hodiny jízdy, nebo dojezdem až 30 km.

Drobnou údržbu jako kontrolu či seřízení sbíhavosti přední nápravy, může zručný majitel udělat sám. Výrobce ale doporučuje se alespoň jednou za rok objednat na servis u svého prodejce. Čtyřkolka Lamax eBumbleBee ATV60M je kvalitní stroj, který si zaslouží odpovídající údržbu. Technici firmy Lamax vám nejen vymění olej v diferenciálu, zkontrolují brzdovou kapalinu, ale prohlédnou a seřídí celý stroj tak, aby vydržel další sezonu bezpečně a spolehlivě jezdit.

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Celkové hodnocení: 4.7 (10 hlasů)

Autor recenze

Zdeněk Suchý
Zdeněk Suchý

Zdeněk se téměř 30 let živil jako automechanik a vlastníma rukama provádí rekonstrukci domu. Díky tomu se již setkal s velkým množstvím různého nářadí a má rád nové technologie, které dokážou ulehčit či usnadnit práci. Již několik let vytváří prezentace pro realitní kanceláře, naplno se věnuje focení, tvorbě videa a grafiky, kde stále vyhledává nové příležitosti. Ve volném čase je rád s rodinou, věnuje se údržbě zahrady a domu, rád poznává nová místa a občas se projede na kole. LinkedIn, Facebook

Podobné články

Diskuse u článku

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář