Hledáte elektrickou koloběžku s neotřelým designem? V naší recenzi vám představíme Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 Mercedes F1 Team Edition. Výkonnou elektrokoloběžku v barvách závodního monopostu. Nabízí solidní dojezd, nízkou hmotnost a unikátní vzhled. Vše za velmi zajímavou cenu.
Rádi byste porovnali Mi Electric Scooter Pro 2 s dalšími koloběžkami na elektrický pohon? Přečtěte si náš velký test a srovnání.
Hodnocení Mi Electric Scooter Pro 2 Mercedes F1 Team Edition
Perfektní
Designová koloběžka Mi Electric Scooter Pro 2 Mercedes F1 Team Edition nabízí vyvážený poměr výkonu, dojezdu, výbavy a ceny. Motor s výkonem 300 W překvapí vysokou dynamikou. Při jízdě oceníte kvalitní kotoučové brzdy, antiblokovací systém nebo kvalitní osvětlení. Zesílené pneumatiky zdolají i mírnější terén. Příjemným bonusem je vlastní aplikace.
- Hmotnost pouze 14,2 kg
- Povedený design
- Rychlé nabití
- Kvalitní zpracování
- Systém rekuperace energie
- Mobilní aplikace
- Výkonné brzdy se systémem E-ABS
- Výborná dynamika jízdy
- Řídítka nelze výškově nastavit
- Nevhodná na dlouhé cesty složitým terénem
- Špatný přístup k ventilkům na pneumatikách
- Aplikace nenabízí detailní historii jízd
Konstrukce a design
Mi Electric Scooter Pro 2 zaujme na první pohled originálním šedočerným zbarvením s neonově zelenými doplňky. Design odkazuje na spolupráci s týmem Mercedes-AMG Petronas F1. Vzhled samozřejmě musí posoudit každý sám dle svého vkusu, jednoznačně však převládají kladné reakce. Recenzovaná elektrokoloběžka Mi Electric Scooter Pro 2 nezapadne, ale přitom nepůsobí přehnaně nápadně nebo dětinsky.
Jádro testované el. koloběžky tvoří hliníková slitina hojně využívaná také v leteckém průmyslu. Zajišťuje vysokou pevnost a odolnost při nízké hmotnosti. Mi Electric Scooter váží pouze 14,2 kg. Celkové zpracování je bezchybné.
Udávaná nosnost 100 kg zcela odpovídá realitě, navíc s velkou rezervou. Elektrickou koloběžku Mi Electric Scooter Pro 2 lze složit jednoduchým sklopením řídící tyče. Rozměry po složení 113 × 43 × 49 cm spadají do běžného průměru.
Stupátko neklouže díky drsné povrchové textuře. Řídítka nabízí měkčený povrch ideální pro kratší cesty. Bohužel neumožňují výškové nastavení. Pevná výška je naštěstí dostatečně univerzální a bude vyhovovat drtivé většině uživatelů.
Na řídítkách naleznete mechanický zvonek, ovládací tlačítko a nenápadný dvojbarevný displej. Informuje vás o aktuální rychlosti, stavu baterie nebo jízdním režimu. Bez obtíží jej přečtete na přímém slunci.
Integrovaný Bluetooth vysílač se dokáže spojit s vašim mobilním telefonem, přesněji řečeno aplikací Mi Home. Nečekaně jde o stejný software, který Xiaomi používá pro ovládání prvků chytré domácnosti. Naleznete zde všechny základní údaje i elektronický zámek. Ten softwarově odpojí motor od plynového tlačítka. Samotná aplikace je poměrně intuitivní. Zamrzí snad jen chybějící podrobné statistiky jízd. Vzhledem k použité technologii funguje spojení s mobilním telefonem jen na krátkou vzdálenost. Obvykle do 10 metrů.
Rychlost, dojezd a jízdní vlastnosti
Motor s výkonem 300 W je integrovaný do zadního kola. Příjemně překvapí svoji dynamikou a okamžitou reakcí na přidání plynu. Marketingové spojení s týmem F1 v tomto smyslu funguje, přestože mluvíme o velmi rozdílných technologiích. Maximální rychlost se zastavila na 25 km/h. Uvedené parametry se vztahují pouze na režim sport. Dva další módy nabídnou podstatně klidnější a volnější jízdu nižší rychlostí.
Maximální dojezd se pohybuje za optimálních podmínek kolem 45 km. V praxi počítejte s mírně nižší hodnotou, zvlášť při jízdě ve sportovním režimu. Model Mi Electric Scooter Pro 2 dokáže využít část brzdné energie k dobíjení baterie. Rekuperační režim oceníte především v táhlých klesáních.
Elektrokoloběžku Xiaomi oceníte především ve městě. Skvěle poslouží při kratších cestách na kvalitním asfaltovém povrchu. Pneumatiky s průměrem 8,5″ ovšem snesou i mírný terén. Dobře tlumí menší nerovnosti, jsou odolné a nabídnou vysokou přilnavost. Klasické odpružení však chybí. Delší jízda horším terénem proto není příliš příjemná. Nepotěší ani špatná dostupnost ventilků. Naštěstí jsou pneumatiky kvalitní a nepotřebují častou údržbu.
Kotoučové brzdy zaslouží jen slova chvály. Jsou účinné a nevadnou ani při delší jízdě z kopce. Brzdná dráha na suché vozovce nepřekročí 11,5 metru. Přední brzda navíc zahrnuje pokročilý systém E-ABS, který zabraňuje zablokování kola a ztrátě ovladatelnosti.
Při jízdě oceníte řadu bezpečnostních prvků. Boční, čelní i zadní odrazky, přední a koncové světlo. Zadní svítilna funguje jako brzdové světlo a bliká při zpomalování. Přední svítilna potěší dlouhým dosvitem i vysokým jasem. Díky velkému sklonu neoslňuje chodce ani protijedoucí automobily.
Výdrž baterie a nabíjení
Moderní lithium-iontová baterie využívá inteligentní systém správy BMS. Zabraňuje přebití nebo naopak přílišnému vybití baterie a celkově optimalizuje její fungování v závislosti na napětí a teplotě. Celková kapacita 12 800 mAh stačí na několik hodin jízdy.
Dobíjení zajišťuje speciální kabel, který stačí zapojit do běžné zásuvky. Plné nabití zabere zhruba 3,5 hodiny. Vzhledem k dojezdu a výkonu koloběžky jde o velmi příjemnou hodnotu.
Technické parametry
Klíčové vlastnosti | Parametry |
---|---|
Max. rychlost |
25 km/h |
Výkon | 300 W |
Dojezd |
45 km |
Kapacita baterie |
12,8 Ah |
Rychlost dobíjení |
3,5 h |
Hmotnost |
14,2 kg |
Nosnost |
100 kg |
Průměr kol |
8,5″ |
Diskuze a zkušenosti