Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu

Recenze Navitel T700 3G

Doby, kdy jsme využívali mobilní telefony pouze na volání a GPS přístroje jenom na cestování jsou dávno pryč. Hmatatelným příkladem tomu je i dnešní recenzovaný navigační kousek označený Navitel T700 3G. Daný model nám zaslala firma Navitel, která chtěla jejich dítko otestovat. Jelikož cestujeme všichni, a čas od času se snad každý z nás podívá do vzdálenějších krajů od své rodné domoviny, něco podobného by se každému z nás mohlo hodit.

Po hlavě jsme se tak vrhli do recenzování, které nás zvedlo ze zatuchlých redakčních kanceláří vstříc uspaným silničním koridorům. Cena recenzovaného modelu se v současné době pohybuje kolem zhruba 3 000 Kč (07/2017). Není to sice málo, ovšem má to hned několik zásadních důvodů: především velký displej a solidní softwarový základ. Pojďme se podívat, zdali má smysl naše peněženky za tento produkt odlehčovat.

    Obsah balení

    Zatímco balení mobilních telefonů bývá povětšinou strohé, v případě T700 3G tohle negativní klišé absolutně neplatí. Nedílnou součástí rozměrnější krabice je mašinka Navitel T700 3G, nabíječka do elektrické sítě a nabíječka do automobilu, dvoudílný držák k upevnění na čelní sklo vozidla a uživatelská příručka v českém jazyce. Nechybí ani propojovací kabel s koncovkou USB-A a microUSB. Obsahově jde o slušný a hlavně dostatečný základ, který budoucího uživatele nenutí k zakoupení dalších součástek a drobností.

    Navitel T700 3G - obsah balení

    Design a zpracování

    Všechny použité technické věci jsou vyrobeny z plastu. Při jejich používání je tedy nutné k nim takto přistupovat a jednotlivé díly neodkládat na nesmyslná místa typu sedačka spolujezdce apod. Mohlo by se vám tak klidně stát, že si ulomíte třeba držák a bude problém. Plastové zpracování je skutečně chatrné, tudíž si nejsem jistý, po jakou dobu bude bezproblémově sloužit. To ale ale neznamená, že svoji funkci neplní dobře – naopak. S jednotlivými součástkami se pohodlně pracuje a jejich technické pochopení zvládnou i méně technicky zdatní jedinci.

    Schválně jsem si nečetl návod a do svého vozidla usedl jako neználek. Chtěl jsem totiž vyzkoušet, zdali mohou Navitel využívat třeba starší uživatelé (ve vší pokoře), kteří s podobnými věcmi nemají většinou příliš mnoho zkušeností. Byl jsem spokojen a tvrdím, že tuto GPSku mohu s klidem půjčit někomu cizími, aniž bych musel funkčnost jednotlivých dílů sáhodlouze vysvětlovat.

    Náš tipNáš tip

    Další navigační inspiraci načerpáte ve výběru nejlepších GPS navigací do auta v poměru cena a výkon.

    Gumové podloží držáku do automobilu stačí jednoduše přitisknout na čelní sklo a poté páčkou stlačit – a sedí jako přibitý. Ostatně nikdy se mi nestalo, že by se držák svévolně od skla odloučil, což je prostě zásadní. Skutečná katastrofa by totiž byla, kdyby navigace upadla během jízdy. Mohlo by dojít jak k poškození přístroje, tak k dopravní nehodě. Po umístění držáku na čelní sklo zbývá snadným způsobem připevnit samotnou GPS. Není to nic složitého, tablet do držáku zapluje jak vánek.

    Méně spokojený jsem byl ale s nabíječkou do automobilu. Na pohled sice vypadá hezky a energii dodává dostatečnou, ale má příliš krátký přívodní kabel. Ve vozidle Škoda Fabia II kabel málem ani do zdířky pro napájení nedosáhl. A i když jsem jej do otvoru dostal, přítomnost kabelu mi překážela jak na palubní desce, tak u řadící páky a ruční brzdy. A je jedno, zdali tablet vložíte do držáku správně (nabíjecí zdířka vpravo), anebo „špatně“. Na řízení neměl kabel sice přímý vliv, ovšem někomu jeho nehezká podoba může prostě vadit. Kdyby byl delší, jednoduše bych jej svedl kolem postranního panelu a estetický problém je rázem odstraněn. Výrobcům bych tedy doporučil, aby kabel prodloužili.

    Přístroj Navitel T700 3G k nám dorazil v černé barvě, jehož zadní část je příjemná na dotek a po stránce estetické vlastně ani není co vytknout. Na čelní straně najdete logo výrobce, displej, reproduktor a 0,2 Mpx fotoaparát. Zatímco na spodní části ústí pouze malá zdířka mikrofonu, protější vrchní strana se naopak nese v duchu konektoru microUSB pro nabíjení a na tomto místě najdete i otvoru 3,5 mm jacku.

    Na zádech přístroje je další nepřehlédnutelné logo výrobce, přičemž kousek nad ním sedí 2 Mpx fotoaparát včetně blesku. Plastovou krytku vrchní části lze sejmout a do přístroje vsunout 2x SIM kartu a microSD kartu. Na dolní straně jsou pak zdířky reproduktoru. Levá hrana přístroje je zcela holá, přičemž protější pravobok má kolébkovou regulaci hlasitosti a jedináčka v podobě tlačítka pro ovládání displeje. Hned pod ním je ještě titěrný otvůrek pro restartování celého systému.

    Stránka estetická je tedy v pořádku – tedy pro roli navigace. Pokud bych měl něco přímo vytknout, je to použitý materiál kolem zadní kamerky. Stříbrná barva je zjevně jedna z nejlevnějších, protože se mi již při prvních hodinách používání začala loupat. Jsem tak na vážkách, jak bude celý přístroj vypadat po několika sezónním používání. Konec konců i displej se velice rychle poškrábe a prakticky každičké opření o nějaký předmět na něm zanechá svůj otisk v podobě nehezké rýhy. Pakliže si chcete tuto navigaci udržet hezkou, při manipulaci je nezbytná opatrnost.

    Hardware a výbava

    Není to vlastně pouze navigace v pravém slova smyslu, ale řekněme multifunkční zařízení. K výkonu samotné GPS se za malý okamžik dostaneme, nyní však dejme přednost krátké charakteristice přístroje. Jde vlastně o sedmipalcový tablet se čtyřjádrovým procesorem MTK8321 Cortex-A7 na frekvenci 1,3 GHz. IPS obrazovka vykazuje rozlišení 1024 x 600 pixelů, přičemž uvnitř štěbetá 1 GB operační paměti. Výrobce hlásí 16 GB úložného prostoru, ovšem po aktualizacích jsem měl k dispozici zhruba 4 GB.

    Navitel T700 3G

    Pakliže přemýšlíte nad sledováním filmů a jiné činnosti, což se dá s ohledem na množství letních kolon předpokládat, jako samozřejmost berte zakoupení dodatečného prostoru formou microSD karty (až 128 GB). Na přístroji můžete hrát klidně i hry, protože jeho systém běží na systému Android 6. Ačkoliv nejsou hardwarové proporce kdovíjak bohulibé, tablet je plynulý a slušně se ovládá. Také maximální jas obrazovky je dostatečný a při slunečním záření s jeho čitelností mít problém nebudete. Nikdy se mi nestalo, že bych i při vysoké slunečnosti na displej neviděl a kvůli tomu někde špatně zabočil.

    Navitel T700 3G

    Kvalita fotografií samozřejmě není kdovíjaká, ale na vyfotografování běžných motoristických věcí typu dopravní nehoda to určitě stačí. Přístroj zvládne natáčet i videa, ale nelze natáčet a zároveň mít puštěnou GPS. Podíváme-li se na baterii, její kapacita se zastavila na hodnotě 2800 mAh. V praxi to znamená, že musíte s sebou neustále vozit nabíjecí adaptér. Ačkoliv jsem ujel zhruba stokilometrovou vzdálenost (za necelé dvě hodiny) na jedno nabití zcela bez problémů, vždy takové štěstí mít nemusíte. A není se vlastně ani čemu divit. Navitel T700 3G má velký displej a neustále přijímá četné množství signálů a informací. Logickou daní je zkrátka slabší výdrž.

    Navigace mimo uvedeného podporuje Wi-Fi, Bluetooth a internetovou síť 3G. Tablet tak můžete s klidem využívat i v domácích podmínkách, kde se podíváte na nějaký televizní program, internetovou stránku a případně si zahrajete méně náročnou hru. Po aplikaci SIM karet lze z tabletu volat a posílat SMS zprávy.

    Uživatelské prostředí a nastavení

    Po prvním spuštění a aktualizacích se na pravé straně obrazovky zobrazí několik ikonek k rychlému spuštění některých programů. Ty si lze samozřejmě libovolně upravovat, neboť díky službě Play Store si můžete stáhnout jakýkoliv podporovaný program nebo hru – tedy jako na klasickém tabletu. Nyní bych se ale zabrzdil a dal přednost GPS Navitel T700 3G.

    Uprostřed obrazovky se nachází čtveřice velkých ikon, které budete během cest pravidelně využívat. Zatímco stlačením položky „Home“ a „Work“ vás bude navigace navádět do patřičných míst, po kliknutí na položku „Routh“ si můžete naplánovat trasu. Po zadání určitého cíle, tedy města, ulice a čísla popisného, systém automaticky vybere vhodnou cestu. Někdy se vám zobrazí hned několik možností tras, kdy je některá delší, jiná zase kratší apod. Záleží ale na vás, kterou z nich si vyberete.

    Poté se na obrazovce objeví mapa, na které v reálném čase vidíte svoji přesnou polohu.  Kolem dokola je spousta užitečných informací, z nichž jsou ty nejpodstatnější k vidění při levém rohu obrazovky. Tyto údaje jsou zvětšeny tak, aby byly dobře čitelné i během jízdy. Mezi nimi najdete nejbližší změnu směru jízdy (odbočení, kruhový objezd), aktuální rychlost, čas do cíle, vzdálenost a čas příjezdu. Na jednom místě tak má řidič přesně to, co potřebuje.

    Při horním okraji je zase k vidění spousta menších ikonek. Jmenovitě se jedná o kompas, zapnutí/vypnutí zvuku, konverzace, počet přijímaných satelitů, Navitel cloud, dopravní informace, aktuální stav baterie, služba Navitel a aktuální počasí včetně času. Pokud jde o službu Navitel, lze si dodatečně pořídit některé mapy a sledovat firemní novinky. Je nicméně důležité uvést, že Navitel obsahuje mapy celé Evropy, Ruska a Kazachstánu, tudíž většina z vás si další mapy dodatečně stahovat nikdy nebude. Všechny mapy mají doživotní aktualizace zdarma.

    V kolonce nastavení je toho velká spousta. Řidič si skutečně může nastavit první a poslední. Například u mapy lze ladit automatické zoomování, povolit vykreslování modelů na určitou vzdálenost, resetovat polohu za určitou dobu a další možnosti. Nastavit lze dokonce i samotné rozhraní, v jehož případě můžeme skrýt některá funkční tlačítka. Samozřejmostí je pak vypínání zvuků, automatická aktualizace časového pásma a zapnutí/vypnutí GPS. Je toho zkrátka moc, výčtem bychom zabrali polovinu stránky.

    Hurá na cestu

    Pokud jde o mé zkušenosti s navigací Navitel T700 3G na cestách, nemohu mít žádné výtky. Přístroj reaguje velmi přesně a pohotově, po vybrání trasy se všechny nezbytné prvky v okamžiku načtou a já jsem tak mohl pokaždé nerušeně vyrazit na cestu. Signál recenzovaná GPS nikdy neztratila a její výkon byl celkově bezproblémový. Pokud jsem určitý bod přejel, GPS moji trasu ihned přehodnotila a já jsem během krátké chvíle věděl, kam se mám vydat dál. „Šachování“ uprostřed kolony je tak minulostí.

    Na obrazovce se po dobu jízdy zobrazují čísla popisná všech domů, což nadmíru uvítají třeba kurýři, kteří se bez těchto dat neobejdou. Naprosto výborné je i zobrazování důležitých bodů, jako jsou kupříkladu restaurace a důležité budovy. Stačilo na zobrazenou ikonku kliknout a v mžiku se zobrazí název restaurace, telefon, email, internetová adresa a přesné GPS souřadnice. Mimo jiné se i díky položce „Jet!“ můžete na vybrané místo nechat přesně a spolehlivě navádět.

    A pokud si nějaké místo vyberete, na horní straně obrazovky budete tlustou linkou neustále informováni kolik zbývá do cíle. Líbí se mi i možnost vyhnout se a objet mnou zvolený úsek. Tuto funkci využijí třeba místně znalí, kteří vědí, že je lepší jet vhodnější cestou než GPS automaticky vybírá. Po zvolení trasy si můžete dokonce celý úsek nechat simulovat, takže se dopředu můžete připravit na budoucí manévry a cestu.

    Mapa je pro řidiče celkově přehledná a neobsahuje žádné rušivé elementy. Na pohodlné orientace docela přidá možnost oddálení a přiblížení jakéhokoliv místa, přičemž trasu lze zobrazovat v 3D nebo 2D. V pravém horním rohu je vždy vidět maximální dovolená rychlost v daném úseku, což je výborné třeba v případě, kdy nevíte, zdali jste stále ve městě či vesnici, mimo zastavěnou oblast nebo rychlostní komunikaci či dálnici. Na mapě si lze během jízdy také na jakékoliv místo kliknout a uložit si  vybraný bod na pozdější dobu. Když tedy projíždíte kolem krásného zámku, jednoduše si na něj kliknete a pozici uložíte.

    Navitel T700 3G během jízdy trasu intuitivně a plně automaticky oddaluje a zase přibližuje, což se hodí hlavně při rychlejší nebo naopak pomalejší jízdě. Mimo užitečných budov se zobrazují i další místa typu benzinové čerpací stanice, vlakové zastávky, pošty, banky a neméně důležité práce na silnici a uzavírky. Na varovnou ikonku si stačí poklepat a v okamžiku se dozvíte, co se na daném místě děje. Dočtete se přesné souřadnice, zúžení apod.

    A pokud do navigace vložíte SIM karty, tedy pokud budete připojeni na internet, přístroj si sám získává aktuální informace o silničním provozu. V případě zelené si tak můžete být téměř jistě, že cesta proběhne bez problémů a neočekávaných zdržení. Také bez SIM karet lze ale tuto GPS pohodlně využívat a o většinu jejich funkcí nebudete ochuzenu. Internet tedy není podmínkou, ale spíše jakýmsi vyšším levelem komfortu.

    Závěrečné hodnocení

    Navigace Navitel T700 3G patří mezi výborné cestovatelské pomocníky, kteří dokáží řidičům a nedočkavým osádkám zpříjemnit a zefektivnit cestování. GPS je velmi přesná a zobrazuje dění v reálném čase, přičemž během cest se můžete seznámit s okolními památkami a důležitými místy. Uživatelské prostředí je velmi intuitivní a snadné, tudíž je zvládne i začínající motorista a technický nevzdělanec. Na cestách se určitě neztratíte, protože tento model obsahuje mapy celé Evropy včetně dalekého Ruska a Kazachstánu. Potěší i doživotní záruka aktualizací. Výrobce by ale mohl zapracovat na bytelnější konstrukci držáku a na delším kabelu nabíjecího adaptéru.

    Klady
    • Velký a čitelný displej
    • Skvělá optimalizace
    • Přehledné menu
    • Intuitivní ovládání
    • Zobrazování důležitých míst
    • Mapy Evropy, Ruska a Kazachstánu
    • Doživotní aktualizace
    Zápory
    • Levnější plastové provedení
    • Křehký držák
    • Krátký napájecí kabel

    Nejprodávanější GPS navigace

    Sdílejte článek

    Ohodnoťte recenzi

    Celkové hodnocení: 5.0 (1 hlas)

    Autor recenze

    Petr Smejkal
    Petr Smejkal

    Petr má rád nové technologie, historii, internet a zajímavé knihy. Obdivuje Elona Maska, působí jako externí redaktor Prima ZOOM a postupně proniká do tajů SEO.

    Podobné recenze

    Diskuse u článku

    Přidat komentář
    Uživatel
    Michael (21. 7. 2018 21:07)

    Koupil jsem si tuto navigace a je k ničemu! Pro truck je zcela nepoužitelná!!!! Vede stále jako osobak, táhne pod mosty 3.3m, prepočita trasu a táhne kamion uličkami kde se dá jet na kole. Nicméně chybí spousta adres, ulice, č.p, chybí spousta nových silničních úseku, nefunguje dopravní info, je to nepřehledné, v zahraničí totální mrtvola, mnohdy je mimo trasu. Tato navigace je zcela k h...u !!! Vyhozené peníze!!!

    Odpovědět

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Odeslat komentář