Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
Testado.cz » Auto-moto

Nabíjecí stanice pro elektromobily. Jak nabíjet doma v roce 2024?

Nabíjení elektromobilu v pohodlí domova je nejen praktické, ale také cenově výhodné. V našem testu se podíváme nejen na nejlepší domácí stanice pro nabíjení, ale také na jejich srovnání s veřejnými nabíječkami a na možnosti, jak ušetřit. Vítězem testů se stal model EWE E-Unit. Pro spolupráci s fotovoltaikou pak bude ideální Solax smart charger X3.

Nejlepší celkově

Špičková nabíječka pro elektromobily na doma i pro firmy. Má velký výkon, dlouhou životnost a použité součástky jsou původem z Evropy. Vybírat můžete z více typů.

Nejlepší cena/výkon

Elektro nabíjecí stanice pro spolupráci se solárními panely. Je úsporná, ekologická a umožňuje volit mnoho režimů a nastavení. Přes aplikaci poskytuje podrobné statistiky.

Levný TIP

Kvalitní nabíječka elektrovozů, s odolností proti vodě i poškození. Má dostatečný výkon, snadné ovládání a příznivou cenu. Disponuje přehledným displejem.

Nejlepší nabíjecí stanice pro elektromobily

Recenze EWE E-Unit – nejlepší nabíječka elektromobilů pro náročné

recenze EWE E-Unit Pro náročné

Výkon: 22 kW | Proud: 32 A | Typ konektoru: Typ 2 | Délka kabelu: 5 m (nebo bez kabelu) | Stupeň krytí: IP54 | Cena: 35 990 Kč

Klady
  • Dlouhá životnost
  • Velký výkon
  • Snadné ovládání
  • Všechny komponenty od evropských firem
  • Více typů upevnění, výkonu, a kabelu
Zápory
  • Vyšší cena
  • Nižší stupeň krytí IP54

Domácí nabíječka elektromobilů EWE E-Unit se bude líbit každému, kdo shání především vysokou kvalitu. Ačkoliv vás tato elektro nabíjecí stanice vyjde vyšší částku než běžné modely, vyznačuje se profesionálním zpracováním. Její perfektní vodivost zajišťuje bezproblémové nabíjení. Všechny materiály, součástky, komponenty a vodiče jsou vyráběné evropskými firmami a mohou se pochlubit dlouhou životností. I po deseti letech bude EWE E-Unit vypadat a fungovat jako nová. Stanice se hodí pro náročnější domácí používání i do firem.

Vybírat můžete z několika provedení. Nabízí se model k připevnění na zeď nebo na speciální stojan, aby mohla nabíječka pro elektromobil stát volně v prostoru. Stojan lze dodatečně zpětně dokoupit. Také existuje varianta wallboxu s kabelem připevněným k jednotce nebo varianta jen se zdířkou na Typ 2. Výměnný kabel má výhodu, že v případě poškození ho snadno vyměníte. Forma rovnou vybavená kabelem disponuje šňůrou dlouhou 5 metrů, která může být buďto rovná nebo kroucená.

Výkon dosahuje 22 kW, ale pokud byste měli zájem, lze sehnat i model jen s 11 kW. Vybírat také můžete mezi celou paletou barev. Nabíječka elektromobilů EWE E-Unit má jednoduchý design a je velice odolná. Vstup pro kabel je krytý záklopkou. Zařízení disponuje odolností IP54. Ve srovnání s některými nabíjecími stanicemi elektromobilů je to nižší hodnota, avšak plnohodnotně postačuje pro domácí i venkovní používání a ochrání zařízení proti dešti i prachu. Při nákupu oceníte jednoduchou montáž a při používání zase snadné a intuitivní ovládání.

Recenze Solax smart charger X3 – nejlepší nabíječka elektromobilů k fotovoltaice

recenze Solax smart charger X3 Zlatý střed

Výkon: 11 kW | Proud: 16 A | Typ konektoru: Typ 2 | Délka kabelu: 5 m | Stupeň krytí: IP65 | Cena: 21 499 Kč

Klady
  • Výhodná cena
  • Zaměření na připojení k fotovoltaice
  • Množství módů a nastavení
  • Automatické optimalizace nabíjení
  • Propojení s mobilní aplikací
Zápory
  • Pro někoho možná až příliš funkcí a nastavení
  • Výkon 11 kW (lze ale zakoupit i 22 kWh)

Solax smart charger X3 je cenově dostupná nabíječka elektromobilů, která se zaměřuje na velké množství chytrých funkcí a různých možností nastavení, stejně jako na spolupráci se solárními panely. Nabízí účinnost přenosu energie až 97 % a disponuje výkonem 11 kW. Na trhu však seženete i silnější model s 22 kWh. Délka nabíjecího kabelu je 5 metrů a nabíječka má dostatečnou odolnost s IP65.

Pokud je pro vás šetrnost k přírodě prioritou, zvolte si nastavení Green mode. Zde je při nastavení nabíjecí hladiny 6 A dobíjení prováděno jen přes zelené zdroje a Smart EV Charger nikdy nebude odebírat elektřinu ze sítě. Po přepnutí na hladinu 3 A bude Smart EV Charger vždy alespoň na poloviční výkon používat solární panely a zbylé 3 A bude odebírat ze sítě, pokud nebudou obnovitelné zdroje poskytovat dostatečné napájení. Další úsporným režimem je ECO mode, kde si můžete vybrat výkon v úrovních 6 / 10 / 16 A. Pokud bude nastaveno například 16 A a fotovoltaika dodá jen 6 A, zbylých 10 se doplní ze sítě. Dodá-li kompletních 16 A, bude nabíjet je ze solární energií.

Samozřejmě nechybí ani mód zaměřený na rychlost. Zde je nabíjeno 16 / 32 A v závislosti na nastavení bez ohledu na to, odkud energie pochází. To se hodí například při dobíjení v nízkém tarifu proudu. Funkce Time boost umožní nabíjet ihned maximálním výkonem bez ohledu na právě používaný mód. Smart boost zase po navolení času a požadované energie co nejefektivněji využije fotovoltaiku. Propojením této nabíjecí stanice se střídačem Solax a připojením na cloud Solax nebo stažením odpovídající mobilní aplikace získáte přehled o toku energií.

Recenze Green Cell – vysoká kvalita za dobrou cenu

recenze Green Cell Levný základ

Výkon: 22 kW | Proud: 32 A | Typ konektoru: Typ 2 | Délka kabelu: 6 m | Stupeň krytí: IP66 | Cena: 35 990 Kč

Klady
  • Výhodná cena
  • Velký výkon nabíjení
  • Vysoká odolnost
  • Jednoduché ovládání a displej
  • Snadná instalace
Zápory
  • Žádné smart funkce

Green Cell patří k nabíjecím stanicím na elektromobily, které jsou cenově dostupné a zároveň nedělají žádné kompromisy ve výkonu a ani ve své kvalitě. Nabízených 22 kW patří mezi nejvyšší hodnotu pro nabíjení střídavým proudem.  Díky nejuniverzálnějšímu konektoru Typu 2 je Green Cell wallbox plně kompatibilní se všemi evropskými elektromobily a plug-in hybridy. Zástrčka rovněž spolupracuje s konektory CCS 2. Délka kabelu je 6 metrů, což je ideální pro dostatečný dosah i snadnou manipulaci.

Hliníkové provedení je velmi odolné proti mechanickému poškození – vydrží pád a tlak až 2 tuny. Nabíjecí stanice se navíc může pochlubit i vysoce nadprůměrnou ochranou proti povětrnostním vlivům. S úrovní krytí IP66 se hodí nejen pro provoz v krytých garážích, ale i na volném prostoru. Dík vodotěsnosti si poradí s jakkoliv silným deštěm. Provozní teplota je – 40 až 55°C. Zkrátka téměř nezničitelná nabíječka na vás vůz. Nenajdete zde žádné super-chytré a automatické funkce, zato vás tato domácí dobíjecí stanice elektromobilů potěš velmi snadným ovládáním.

Provoz je zcela bezpečný. Pokročilá elektronika nepřetržitě sleduje parametry nabíjení vašeho vozu. Green Cell je vybavená přehledným barevným LCD displejem, na kterém uvidíte nejdůležitější údaje, jako jsou aktuální výkon, doba nabíjení, provozní teplota nebo doplněná kapacita. S nabíječkou obdržíte vše, co potřebujete k rychlé a kompletní instalaci na zeď, včetně vrtací šablony, sady šroubů a hmoždinek a držáku pro pohodlné odložení kabelu.

Nejprodávanější nabíjecí stanice pro elektromobily

Jak vybrat nabíjecí stanici pro elektromobil?

Pokud zvažujete nákup domácí nabíječky elekromobilu, měli byste se seznámit se všemi výhodami a nevýhodami, které nabízí oproti komerčním dobíjecím stanicím. Při nákupu věnujete pozornost především kompatibilitě s vaším vozem, výkonnosti a celkové kvalitě zpracování. Svou roli hraje samozřejmě také cena; a to nejen pořizovací náklady, ale také úspornost provozu.

jak doma nabít elektromobil, Jak vybrat nabíjecí stanici pro elektromobil?

Domácí vs. veřejné nabíječky elektromobilů

Nabíjení elektromobilů je možné provádět na veřejných nabíjecích stanicích nebo i v pohodlí domova. Zatímco komerční dobíjecí stanice automobilů jsou opravdu rychlé a nevyžadují žádnou počáteční investici, pro mnoho lidí je složitější a pomalejší nákup vlastní nabíječky skvělým řešením.

U domácích nabíječek elektrických automobilů lidé oceňují především jejich praktičnost. Volná místa u stanice vám nezaberou jiní uživatelé a dobíjet auto si můžete kdykoliv chcete a jak dlouho chcete. U komerčních stanic, pokud je nemáte ve vaší práci, jste odkázáni povětšinou na nabíjení během nákupu nebo odpočinku. V neposlední řadě je výhodou domácí nabíjecí stanice všeobecně nižší cena.

Stručné srovnání výhod a nevýhod

Domácí nabíječka Veřejná nabíjecí stanice
Rychlost Pomalejší Rychlejší
Dostupnost Vždy doma Jen na vybraných místech
Pořizovací cena Vyšší Žádná
Cena nabíjení Nižší Vyšší

Pokrytí komerčních stanic pro elektromobily je stále hustější a běžně je již najdete i v menších městech. Pokud hledáte nejbližší veřejné místo pro nabití elektro auta, podívejte se na mapu nabíjecích stanic v ČR.

nabíjení elektromobilu u stanice vs doma

Jak nabíjet elektromobil doma

Pokud se rozhodnete pro domácí nabíjení elektromobilu, máte na výběr ze tří variant:

  • Klasická zásuvka 230 V / 12 A
  • Vícefázová zásuvka 400 V / 16 A
  • Wallbox dobíjecí stanice

Nabíjení elektromobilu ze zásuvky 230 V / 12 A je velmi pomalé. Obvykle se nepoužívá jinak než jako nouzové řešení. Typ 400 V / 16 A, který je přímo určený pro trošičku náročnější zařízení, je použitelný už lépe. Přesto se připravte na dlouho dobu čekání.

Wallbox neboli nástěnná nabíječka je speciálně navržená stanice pro elektromobily, kterou můžete používat i v domácích podmínkách. Má vyšší výkon, než jakého dosáhnete při nabíjení elektromobilů ze zásuvky. Zároveň je rovnou vybavená odpovídajícím konektorem pro připojení k autu.

jak vybrat wallbox

Rychlost nabíjení

Hlavní důvod, proč je pro domácí nabíjení využívána wallbox nabíječka, je její rychlost v porovnání s dobíjením auta ze zásuvky. Při nabíjení z klasické zásuvky můžete čekat klidně i několik desítek hodin. Naproti tomu specializované domácí automobilové nabíječky jsou až desetkrát rychlejší. Hravě zvládnou doplnit kapacitu nejen během noci, ale dokonce i během volné chvilky, když jste zrovna doma. Například elektromobil s kapacitou 50 kW se dokáže wallboxem o 22 kW nabít přibližně za dvě až tři hodiny.

Důležité je vědět, že rychlost nabíjení není stále stejná a liší se podle aktuálního stavu nabití. Pokud baterii úplně vybijete, bude doba doplňování kapacity o maličko delší. Nejrychleji se elektromobil dobíjí zhruba od 10 % nabití. Následně rychlost nabíjení pomalu klesá a do 70 až 80 % kapacity baterie se začne tempo zpomalovat opravdu výrazně. Pokud chcete zjistit, za jak dlouho se přibližně akumulátor vašeho elektromobilu doplní na 80 %, můžete použít jednoduchý vzoreček:

Čas nabití (hod) = kapacita baterie (kWh) × 0,8 ÷ výkon nabíjení (kW) × 0,9

Ze vzorečku je patrné, že zásadním parametrem je příkon nabíječky elektromobilu. Čím větší máte kapacitu baterie, tím se samozřejmě bude doplňovat déle, protože pojme více energie. Ovšem za stejnou dobu dobíjení pak urazíte shodnou vzdálenost jako s automobilem s menším akumulátorem.

Výpočet je ovšem jen orientační, protože skutečnou rychlost ovlivňují i další faktory, jako například okolní teplota. V extrémně studených podmínkách může dojít k omezení rychlosti. Některé elektrické vozy však mají funkci předehřátí baterie na optimální teplotu, aby dobíjecí stanice vždy poskytly co nejrychlejší a k akumulátoru nejšetrnější nabíjení.

Směrovost proudu nabíjení

Komerční nabíjecí stanice jsou rychlejší kvůli vyššímu výkonu a především kvůli používání jednosměrného proudu (DC). Domácí wallboxy proud neusměrňují a používají střídavý proud (AC), který běžně najdete v zásuvkách. Automobil si ho pak sám upraví na odpovídající stejnosměrný, který pro své nabíjení vyžaduje.

Výkon, který je elektrický vůz schopný usměrnit, je omezený. Nemá tudíž smysl, aby domácí wallboxy měly obrovské počty kWh. Z tohoto důvodu jsou domácí nabíječky elektromobilů stavěné na 22 kW. Ovšem některá auta mají limit ještě nižší (např. 11 kW) a v případě připojení k maximálním 22 kW využijí jen část (v našem případě polovinu) dodaného výkonu. U vozu s nižším limitem tím pádem nemá smysl pořizovat nabíječku s větším počtem kWh a bude vás stačit slabší model.

Typy konektorů

Aby bylo možné nabíječku připojit, musí mít odpovídající konektor. Pro většinu vozů v Evropě budete potřebovat běžně prodávaný Typ 2 (obrázek níže). Ve světě existují však i jiné varianty, na které se nyní podíváme.

konektor typ 2 pro elektromobily

Konektory pro střídavý proud (domácí nabíječky elektromobilů):

  • Typ 1 (J1772) – Velmi často používaný v Severní Americe a Japonsku. V Evropě méně běžný, avšak také seženete domácí wallboxy, které ho podporují.
  • Typ 2 (Mennekes) – Nejčastěji používaný v Evropě ale setkáte se s ním i v dalších zemích. Většina domácích automobilových nabíječek je u nás díky vysoké kompatibilitě vybavená právě Typem 2.
  • GB/T – Je používaný v Číně a je založený na designu Typu 2, jen s některými úpravami. Není ale s Typem 2 běžně kompatibilní. Na českém trhu není pro osobní použití prakticky dostupný. Seženete spíše redukce s Typem 2.

Konektory pro stejnosměrný proud (komerční nabíječky elektromobilů):

  • CCS Typ 1 / CCS Typ 2 (Combined Charging System) – Kombinuje Typ 1 nebo Typ 2 s rychlo-dobíjecími kontakty. CCS je běžný v Evropě a stává se stále více populárním v Severní Americe.
  • CHAdeMO – Je používán především japonskými automobilkami a je běžný v Asii a místy i v Evropě.
  • Tesla Supercharger – Určený pouze pro elektromobily značky Tesla. Umožňuje rychlé nabíjení na speciálních nabíjecích stanicích této společnosti.
  • GB/T – Čínský, tvarem se liší od GB/T střídavého proudu.

Odolnost

Ne každý má k dispozici garáž nebo alespoň přístřešek na auto. Budete-li mít nabíjecí stanici nainstalovanou v místě bez ochrany proti povětrnostním vlivům, je důležité, aby byla dostatečně odolná proti vlhkosti, dešti i venkovním teplotám.

Odolnost je stejně jako například u mobilních telefonů nejčastěji udávaná stupněm krytí IP. První číslo od 0 do 6 značí ochranu proti vniknutí předmětů, jako například prachu. Druhé číslo od 0 do 9 zase udává odolnost proti vodě. Jako minimální hodnotu pro venkovní nabíječky elektromobilů doporučujeme IP54 (částečná ochrana proti prachu a ochrana proti vodě stříkající ve všech směrech. Ideální je IP65, IP66 a více (kompletní ochrana proti prachu a ochrana proti silnějšímu tlaku vody).

Zabezpečení

Budete-li mít nabíječku na elektrická auta instalovanou na veřejně přístupném místě, je kromě odolnosti vůči počasí důležitá také celková bytelnost, aby nedošlo ke snadnému poškození neopatrným zacházením nebo vandalismem. Nejedná se přeci jen o právě levné zařízení.

Při využívání ve firmě či na jiných veřejných nebo polo-veřejných místech je rovněž důležitá správa přístupu. K tomuto účelu jsou některé wallboxy vybavené podporou karet rádio-frekvenční identifikací (RFID), které umožní využívání jen oprávněným osobám. Přístup k datům o nabíjení zase poskytuje rozhraní Open Charge Point Protocol (OCPP), které zprostředkovává komunikaci mezi nabíjecími stanicemi a systémem pro správu. Díky těmto funkcím snadno poznáte, kdo ve firmě wallbox využívá.

správa nabíjení elektromobilů

Použití a ovládání

Velká část domácích elektro nabíjecích stanic má displej, na kterém můžete sledovat všechny potřebné údaje, jako aktuální výkon, stupeň nabití či dobu dobíjení. Někdy se jedná jen o informativní prvek, jindy můžete přímo přes obrazovku tyto parametry měnit a nabíječku elektromobilů si nastavovat podle svých představ. K ovládání také může sloužit mobilní aplikace.

Je-li wallbox nastavitelný, zpravidla si lze upravovat výkon nabíjení. Nechybí ale i chytré prvky například pro optimalizaci využívání obnovitelných zdrojů energie.

Instalace nabíjecích stanic elektromobilů

Pořízení nabíjecí stanice pro elektromobily je dlouhodobou investicí, tudíž byste si měli při nákupu dávat dobrý pozor, zda kupujete vyhovující model. Ačkoliv některé domácí typy nemají složité zapojení, vždy je dobré instalaci svěřit do rukou profesionálům a nepokoušet se o domácí zprovoznění.

Při výběru se řiďte především parametry vašeho vozu, zejména odpovídajícím konektorem a maximálním možným výkonem dobíjení. Nakupujete-li pro firmu, volte maximálně univerzální a zároveň svižné řešení. Tím je obvykle konektor Typ 2 a výkon 22 kW.

Před zapojení nabíječky elektromobilů je dobré si nechat zkontrolovat rozvody elektřiny ve vaší domácnosti. Také byste se měli podívat na svou dosavadní smlouvu s dodavatelem elektřiny a zkontrolovat si její výhodnost a odpovídající sazbu.

wallbox pro domácí nabíjení

Cena nabíjení

Pořízením wallboxu rozhodně náklady nekončí. Stejně nutné je řešit, kolik stojí nabíjení elektromobilu a jak na něm můžete ušetřit. Pojďte se proto podívat, jak spočítat spotřebu a jak si cenově vedou veřejné nabíjecí stanice ve srovnání s domácími wallboxy.

Spotřeba elektromobilů se pohybuje nejčastěji v rozmezí od 18 do 25 kWh na 100 km. Konkrétní hodnota závisí na vašem voze i na stylu jízdy – spotřeba roste například při vyšších rychlostech, ale i při zapnuté klimatizaci či topení. Pokud chcete zjistit, kolik vás bude stát provoz vašeho elektro-auta na 100 km, vynásobte spotřebu cenou elektřiny za 1 kWh.

Cena veřejného nabíjení

Cena nabíjení elektromobilu na veřejných stanicích se výrazně liší dle poskytovatele. Závisí také na současné situaci na trhu s energiemi. Všeobecně lze říct, že se pohybuje od 8 do 25 Kč. Zpravidla platí, že čím rychlejší dobíjení bude, tím více zaplatíte. Zároveň ale i drtivá většina komerčních nabíječek elektro vozů vychází výhodněji než spalovací motory.

Zajímavostí je, že existují i nabíječky elektromobilů zdarma. Ačkoliv ji poslední dobou ubývá a můžete u nich najít časový / výkonový limit či nutnost využívání vlastních kabelů, patří stále mezi zajímavou a atraktivní výhodu. Bezplatné nabíjení nabízejí některé supermarkety a jiné obchody, ale také například obce a města. Pokud chcete vědět, kde nejblíže můžete nabíjet elektromobil bez poplatků a bez podmínky minimální útraty, podívejte se na mapu dobíjecích stanic zdarma.

Cena domácího nabíjení

Na rozdíl od veřejných nabíječek elektromobilů můžete cenu za domácí nabíjení výrazně ovlivnit úspornými kroky. Než se ale podíváme na možnosti ušetření, je dobré se seznámit i se základními částkami bez aplikovaných úsporných kroků.

Průměrná cena z 1 kWh pro domácnosti aktuálně (březen 2023) je kolem 5,9 Kč. U veřejných stanic jsme zmiňovali, že se pohybuje v rozmezí od 8 do 25 Kč. I ty levnější veřejné nabíječky elektromobilů tak vyjdou dráže, než domácí wallbox. Co se týká konkrétních částek, například při spotřebě 20 kWh a ceně elektřiny 6 Kč / kWh, vás provoz na 100 km vyjde na 120 Kč, což znamená 1,2 Kč na 1 km.

Úspora při domácím nabíjení

Při domácím nabíjení elektrovozu můžete ušetřit tím, že se pokusíte snížit cenu elektřiny. K tomu jsou nejčastěji používané solární panely, časy levnějšího proudu a volba vhodné smlouvy s dodavatelem.

Solární elektrárna výhodně recenzeNabíječka elektromobilu a solární panely

Elektromobily jsou levné a zároveň ekologické, tudíž se přímo nabízí jejích nabíjení z obnovitelných zdrojů. Domácí fotovoltaika s wallboxem je správná volba pro životní prostředí stejně jako pro vaši peněženku. Zejména v letních měsících, kdy solární panely dokáží vyrobit obvykle více energie, než běžně spotřebujete, nabíjíte zadarmo a bez omezení.

Pokud plánujete využívat solární nabíjení elektromobilů, je dobré vybírat mezi modely, které se na spolupráci s fotovoltaikou zaměřují a dokáží manuálně či automaticky podle zvoleného nastavení přepínat mezi odběrem ze sítě a mezi obnovitelným zdrojem elektřiny.

Tarif a levné časy elektřiny

Zatímco výše jsme zmiňovali, že běžně zaplatíte za 1 kWh v průměru 5,9 Kč, v případě takzvaného nízkého tarifu se můžete dostat téměř na polovinu. Nízké tarify jsou vyhrazené hodiny v průběhu dne, po které máte elektřinu levnější. Ne každý však lidově řečeno „noční proud“ má. Pro jeho využívání je nutné mít u svého dodavatele elektřiny sjednanou dvou-tarifní sazbu. Pro elektromobily vychází nejvýhodněji sazba D27d. U ní bývá cena ve vybraný čas v rozmezí 3,7 až 4,7 Kč/kWh.

Volba vhodného dodavatele elektřiny

Sazba s levnými časy se liší dle dodavatele. Rozdíly jsou obvykle v řádu 1 Kč/kWh, avšak i takto malá částka může být z dlouhodobého hlediska znát nejen pro nabíjení elektromobilu, ale i pro chod celé domácnosti. Pomoc s výběrem vám pomůže naše srovnání nejvýhodnějších dodavatelů elektřiny.

jak ušetřit na pořízení dobíjecí stanice autaDotace na nabíječku elektro vozů

V neposlední řadě můžete ušetřit i při nákupu samotné nabíječky díky dotacím z programu Zelená úsporám. Jedná se o podporu pro rodinné domy (nikoliv komerční objekty) a vše lze snadno vyřídit přes internet. Výše podpory na jeden dobíjecí bod je 30 000 Kč, což je značná pomoc. Maximálně si můžete nechat zadotovat dvě odběrná místa na jeden rodinný dům, tudíž maximálně uspoříte za dva wallboxy 60 000 Kč.

Ceny nabíjecích stanic na elektromobily

Nabíječky elektromobilů do 10 000 Kč

V nejnižší cenové kategorii seženete základní wallboxy, které zajistí snadné používání a přeci jen o něco rychlejší nabíjení než při používání obyčejné zásuvky. Nejčastěji mívají 4 nebo 6 kW. Přes 11 kW se zpravidla nedostanou. Hodí se proto spíše pro méně náročné uživatele, kteří nehledají žádné pokročilé funkce, nikam nepospíchají a smíří se s tím, že budou dobíjet celou noc.

Nabíječky elektromobilů do 20 000 Kč

Pokud do nabíječky elektromobilu investujete 20 000 Kč, můžete očekávat již výkon 11 nebo 22 kW. Tyto modely mají kvalitní zpracování a jsou plnohodnotnými a rychlými domácími stanicemi. Ačkoliv většina z nich nemá žádné speciální funkce, najdete zde alespoň prvky jako například displej.

Nabíječky elektromobilů do 30 000 Kč

Okolo 30 000 Kč pořídíte nabíjecí wallbox pro elektromobil s precizním zpracováním, dlouhou životností a často i s mnoha vychytávkami. Dokonce již od 20 000 Kč začínají modely, které mají automatické režimy, široké možnosti nastavení, výbornou schopnost spolupráce s fotovoltaikami či se dají ovládat přes mobilní aplikace.

Nabíječky elektromobilů nad 30 000 Kč

Profesionální wallboxy za 30 000 Kč a výše využijí jen ti nejnáročnější zákazníci. Uplatnění najdou zejména ve firmách a při podobném větším vytížení a častějším používání. Pro komerční uplatnění zde mají některé modely možnost sledování využívání nabíječky či volbu pro oprávnění k přístupu. Vysoký výkon a maximální kvalita jsou samozřejmostí.

Kde koupit dobíjecí stanici na elektromobil?

Elektro nabíječku na váš automobil seženete ve specializovaném moto obchodě. Při nákupu přes internet má jednu z nejširších nabídek Alza a samozřejmě srovnávací portál Heureka, kde můžete výrobky nejen vyhledávat, ale také vzájemně porovnávat.

Zdroje informací:

Nabíjecí stanice pro elektromobily | ABB
Nabíjecí stanice pro elektromobily, druhy a použití. Jak nenaletět
Jak vybrat wallbox pro domácí nabíjení elektromobilu? Můžete dostat i dotaci

Nejprodávanější nabíječky elektromobilů podle Heureky

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 5.0 (31 hlasů)

Autor článku

Katka Muchová
Katka Muchová

Profesně napůl redaktorka, napůl výcvikářka psů. Ve volném čase milovnice fotografování, umění, nových technologií a brouzdání po internetu, kde hledám informace o společenském dění a zajímavé produkty. Baví mě testování různých vychytávek a ráda s jejich výběrem pomáhám ostatním. Facebook redaktorky.

Podobné články

Diskuze a zkušenosti

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář