Jaká je nejdéle sloužící cestovní kancelář v České republice? Odpověď zní: Čedok. Ačkoliv je dnes již vlastněna polskou společností Itaka, stále se jí nedá upřít, že patří na našem trhu k těm nejoblíbenějším. Ze široké variability zájezdů a destinací si vybere každý. Kladně hodnotíme také množství cest, jak tuto cestovku zkontaktovat, k dispozici je navíc denně.
Podívejte se, jak si Čedok vedl ve srovnání s ostatními cestovními kancelářemi.
Hodnocení Čedok
Skvělá Ačkoliv změnila cestovní kancelář Čedok svého majitele a už není ryze českou cestovkou, na našem trhu má stále své místo. České zákazníky si hýčká dostupností zákaznické podpory, širokou nabídkou služeb i zájezdů. Na trhu je více než sto let, což jí dává možnost čerpat z bohatých zkušeností. I díky tomu u nás stále patří k nejoblíbenějším cestovkou.
Kvalita služeb – 8/10
Cestovní kancelář Čedok byla založena roku 1920. Od té doby uběhlo více než 100 let, její místo na trhu jí to ale nevzalo. Naopak. Dokázala si svoji pozici upevnit i navzdory skutečnosti, že byla svědkem světových válek, okupace či normalizace. Svůj cíl o plnění cestovatelských snů obyvatel naší země nevzdala a své aktivity přizpůsobovala dané době.
Pokud bychom měli hodnotit výběr destinací a typů zájezdů, rozhodně není co vytknout. Čedok totiž nemá v nabídce jen klasické pobytové a poznávací zájezdy, ale také vlaková dobrodružství, okružní plavby, lyžování, zájezdy do exotiky a dovolenou autem. Kromě toho nechybí ani last minute a first minute dovolená do všech koutů světa.
Pestrý výběr dovolené jde ruku v ruce s rozmanitou nabídkou destinací, které začínají Albánií a končí Zanzibarem. Mezi nejoblíbenější destinace patří například Turecko, Slovensko, Omán, Kypr, Egypt nebo třeba Česká republika. Takto pestrý výběr je doplněný o hotely pouze pro dospělé, animační kluby i dovolenou na míru přesně podle vašich představ.
Všechno se zdá dokonalé, tak proč jsme ubrali 1,5 bodu? Když si budete pročítat recenze cestovatelů, kteří využili služeb CK Čedok, zjistíte, že se často objevují stížnosti spojené zejména s ubytováním. Bude proto lepší spoléhat zejména na ověřené hotely. Kladně hodnotíme naopak možnost zajištění cestovního pojištění či výlety v destinacích.
Cena – 9,5/10
Ztracené body za nedostatky při poskytování služeb Čedok rychle nahnal zpět v oblasti cen. Ty se pochopitelně odvíjí od zvolené destinace, typů dovolené, termínu zájezdu a dalších faktorů. Obecně lze ale říci, že se pohybují na rozumné úrovni v poměru ceny a kvality.
To, co nás mile překvapilo, jsou ceny last minute a first minute zájezdů. Je libo Tunisko za 10 500 Kč? Nebo Srí Lanka za 20 990 Kč? V obou případech se jedná o týdenní all inclusive pobyty. First minute vás dopraví třeba do Turecka za 8 000 Kč nebo do SAE za 12 000 Kč.
Možnosti úhrady zájezdu
Zájezdy lze uhradit několika způsoby. V první řadě jde o klasické možnosti, jako jsou bezhotovostní či hotovostní platba na pobočce. Využít lze také bankovního převodu. K úhradě můžete ovšem využít také vouchery a poukázky od Čedoku. V neposlední řadě stojí také benefity od zaměstnavatelů. V mobilní aplikaci Můj Čedok je pak k dispozici platební brána.
Podpora – 9/10
V případě dotazů nebo zájmu o dovolenou se na Čedok můžete obrátit prostřednictvím telefonního čísla. Operátoři jsou ochotni vám pomoci každý den vždy od 8 do 21 hodin. Dostupnost i během víkendu rozhodně není u všech cestovek standardní záležitostí.
Pokud byste upřednostňovali spíše osobní setkání, můžete navštívit některou z mnoha poboček v Česku nebo na Slovensku. Je jich více než 40 a další přibývají. Čedok má také vlastní již zmiňovanou aplikaci a i skrze ni můžete spravovat a rezervovat své zájezdy.
Budete-li odebírat newsletter, přijdou vám na e-mail nejčerstvější a nejzajímavější novinky. Cestovní kancelář Čedok má navíc profily na nejpoužívanějších sociálních sítích.
Uživatelské prostředí – 9/10
Pojďme se podívat, jak je na tom cestovní kancelář Čedok s uživatelským prostředím svých webových stránek a aplikace. Začneme aplikací. Je volně dostupná ke stažení mobilními telefony s operačními systémy Android a iOS. Pro používání aplikace není nutná registrace žádného profilu. Nabízí nejen vyhledávání dovolené, ale i výletů v destinacích.
Jakmile si v aplikaci zřídíte účet, dostanete se ke svým rezervacím, platbám a dokumentům. I bez přihlášení ale můžete brouzdat nabídkami, které si lze navíc ukládat do Oblíbených.
Nyní se přesuneme k webovým stránkám. Z nich je již na první pohled zřejmé, že má každá specifická nabídka své místo. Typy dovolených mohou ve zbytku obsahu snadno zapadnout, důležité ale je, že tam jsou. Domovská stránka obsahuje nejaktuálnější nabídky first minute a last minute dovolené, přičemž nechybí ani poutače na novinky, které CK Čedok přichystala.
Hlavní stránka je také domovem pro základní filtrování dovolených. Stačí vybrat termín, destinaci (nepovinné) a počet osob, a dostanete se k nabídkám. Filtrovat lze také s odjezdy ze Slovenska nebo Polska. Co se týče filtru destinací, zde jsme ubrali bod. Jsou vypsané všechny v jedné tabulce a najít tu vysněnou může chvíli trvat. Vhod by přišlo nějaké rozdělení.
Diskuze a zkušenosti
Přijde Vám normální Čedok, že si u Vás člověk koupí wellness pobyt v Maďarsku. A vzhledem k situaci která aktuálně v Evropě panuje tak se z Vás snaží na infolince dostat informace o stavu hotelu. Po Vaší naprosté ignoraci si člověk musí zjistit sám, že ve wellness hotelu nefunguje wellness a ve městě bojují se 3 povodňovým stupněm na Dunaji. A i přes tyto informace které Vám člověk podá, tak trváte na tom, aby se Váš klient snažil jet více jak 600 km skrze oblasti které sužují záplavy. I kdyby se tam tam člověk dostal... Co tam bude dělat? Koukat na rozvodněný Dunaj??
Provence nádhera!!! Ovšem zbytečně moc výletů za den, které si člověk z důvodu nedostatku času ani neužije. Méně je někdy více! Hotely na příště, prosím, pouze s výtahem!! Když se člověk denně vláčí do jiného hotelu a navíc jsou pokoje v 2.patře bez výtahu, tak je to masakr s kufrem plným suvenýrů. A nikdo nepomůže. Z večeře jít zpět 3Km nebyla taky žádná hitparáda! A v autobuse by měla být možnost si dobít telefony, když se jede tak dlouho! Památky hezké, průvodkyně Verča super, ale přístup Čedoku teda nic moc. Nedoporučuji
KATASTROFA. Turecko hotel Raymar, červenec 2024. První den po příletu nás čekal odvoz do hotelu neklimatizovaným autobusem (puštěný větrák jen rozptyloval teplý vzduch. Jeli jsme dvě hodiny, dorazili jsme na hotel ve 12 hod (v pravé poledne). Při venkovní teplotě 43 stupňů. Po příjezdu nám bylo přislíbeno, že ve 14.00 hodin budeme ubytováni na pokoje. Bohužel ani ubytování neproběhlo jak jsme očekávali. Pokoje pro rodiny nebyly připraveny (ubytování asi po vice než třech hodinách). Dvoulůžkové pokoje jsme dostali asi s dvouhodinovým zpožděním. Stále nám z recepce opakovali, “ještě pár minut….”. Neřekli nám kde je nějaký problém, popřípadě že máme dorazit později atd. Nikdo s námi nekomunikoval korektně. Čekání s dětmi bylo náročné, zejména pak po příjezdu neklimatizovaným autobusem zmíněno výše. Umýt si alespoň ruce bylo možné pouze v suterénu hotelu, na společných toaletách, které jsou jako jediné pro všechny společné prostory a to včetně prostor okolo bazénu! Celkem bylo na “dámách” šest toalet, kde jedny dveře nedoléhaly, jedny se nedaly zamčit, a jedny dveře pro jistotu kliku neměly vůbec. Nejhorší na tom ovšem byl ten neuvěřitelný nepořádek, špína, stojící a neodtékající voda ve dvou umyvadlech, ze čtyř. Jídelna zdaleka neodpovídal kapacitně množství hostů. Bohužel se nevyskytovalo dostatek personálu, který by uvolněné stoly uklidil a připlavil pro další hosty, kteří marně hledali volné, uklizené místo na posezení. V jídelně fungovala klimatizace jen v části prostoru. Společné prostory klimatizované nebyly vůbec, krom prostor okolo recepce a jednoho baru, ve druhém patře. Venkovní prostory, okolo bazénů a baru bez odpadkových košů a všudypřítomný nepořádek. Stolky u slunečníku a lehátek jsme si museli umýt sami, abychom si mohli odložit nápoje. Bary byly nedotčeně zásobeny (často chyběly nealkoholické nápoje jako je Cola, Fanta pro děti), personál nestíhal (jeden, někdy dvě osoby za barem) a byl neochotný. Kávu během dne jsem si mohla dát, když jsem měla štěstí , ale musela jsem se spokojit s kávou do kelímku a opět ve špíně v okolí kávovaru. Když už jsem měla štěstí a byl k dispozici porcelán, musela jsem vybírat, abych měla čistý hrneček. Vím, že káva v kelímku není možná taková tragédie, ale když už jsem v pětihvězdičkovém hotelu, alespoň u snídaně bych si kávu ráda vychutnala z porcelánu. Pokoj dvoulůžkový _ úklid probíhal sporadicky. V rámci úklidu byly vyměněné ručníky a vysypaný koš. Vůbec nikdo neumyl sanitu, do zrcadla se nedalo kouknout, neboť bylo dlouhodobě neleštěné. A aby nám byl doplněn toaletní papír a šampón jsem musela urgovat třikrát! Ostatní hygienické potřeby, které se vůbec nedoplňovaly, jsem už neřešila, neboť jsem měla naštěstí své. Ve sprchovém koutě špatně odtékala voda, cca 1cm vody stála permanentně ve sprchovém koutě. Opravdu nechutné. Často se vyskytující zápach odpadů už snad ani není třeba zmiňovat. Každé ráno okolo sedmé, asi půl hodiny nás budil obrovský rámus (popelářské auto vybíralo odpady hotelu. Třešnička na dortu byla probíhající rekonstrukce v nějakém sousedním pokoji poslední dva dny pobytu, takže poobědová siesta nebyla možná. Dodávám, že jsme své námitky uvedly panu delegátovi už na místě při naší informační schůzce. On nás odkázal na podání reklamace přes stránky Čedoku.
Chtěla bych pochválit personál italské restaurace v resortu Crystal Paredise ( Turecko ) za přípravu českého menu . Během našeho pobytu to byla příjemná změna a i výzdoba byla stylová 👍. Dekuji
Katastrofa.Čedok nabízí 5 hvězd.hotel skutečnost neodpovídá.Nedostatek lehátek,plážový bar katastrofa jen 2 kalíšky na osobu.Jinak si zajděte 200m od pláže na bar.Pobyt s vrtáním a boucháním,jako doma v paneláku hotel ještě není dokončený.Výhled ani nekomentuji.Obsluha baru neochotná hlavně ten vrchní bar,otrávení a nebaví je to.Hlavně už si zavedli kalíšky na spropitné!Spodní bar u bazénu super obsluha.Strava super každý si vybere.Delegátka hlavně ta blondýna hned by vybírala za odvoz do hotelu.Je domluvená s řidiči autobusů.Řidič chudák co nemá peníze a žije chudě přijede se zlatým řetězem na ruce.Myslím,že tohle ani cestovka neví.No zkrátka Albánii musíte pochopit a nedávat peníze za to co máte zaplacené.Manager se musí ještě hodně učit.Neplaťte za co nemusíte a pozor večer chodí žebrat cikáni,asi jako u nás posílají malé děti.Mluvila jsem s Albánkou pracovat nechtějí vůbec a žebrají od turistů.Nedávejte jim nic!!!! Logické myšlení třeba u číšníků chybí bude to ještě dlouho trvat nepochopili ještě nic.protože myšlení je asi moc bolí.Nejsem kritik to si musí každý zažít sám.Byla jsem v Albánii 4x a pořád mně překvapuje.
Z nasej strany sme 5 dni pred odletom zistili ze sme zadali zly rok narodenia 1 cestujuceho. Upozornili sme na to a za opravu datumu chceli 1000kc. Pri 90 tisicovej dovolenke. Tomu sa hovori pro klientsky servis. Verim ze dovolenka a sluzby cedoku budu v poriadku a recenziu budem moct akrualizovat.
Velice negativní zkušenost s CK Čedok. Hotel Slavuna Bulharsko - špinavý , smradlavy hotel ,plisen v koupelne, špinavé wc , hotel prodávají jako 4 hvězdu. U jiných Ck je to 3 ….za nás ani jedno je to na úrovni ubytovny …. Na pokoji propálené zásclony od cigaret , na stěně a záclonách stopy zaschlé krve. Na naší stížnost nám nabídli jiný pokoj , který vypadal obdobně… zkrátka špína všude. Čedok reklamaci neuznal i když delág na místě potvrdil že je to opravdu hroznej hotel. Takže budem řešit jinak . Dovolenou s Čedokem nedoporučuji. Spokojenost klientů je u nich na posledním místě .
Mám naprosto katastrofální zkušenost z letošní dovolené na Maltě. Z letiště do hotelu jsem jel taxíkem, protože cestovka nezajistila převoz, první 3 noci jsem měl pod balkonem od 7:00 plně strojně obsazené staveniště. Na recepci mi sdělili, že mi pokoj nemůžou vyměnit, protože Čedok věděl, že má balkon nad staveništěm. Po mých urgencích mi cestovka v polovině dovolené laskavě zajistila výměnu pokoje. Žádné další služby (delegát na místě, zajištění výletů apod.) Čedok nezajišťoval. Na reklamaci mi odpověděli, že ne jejich straně nevznikl žádný problém a že: "může v místě pobytu ojediněle v průběhu roku docházet ke stavební či jiné technické činnosti, na což nemáme žádný vliv. Na tuto skutečnost zároveň upozorňujeme ve všeobecných informacích k zájezdu". Raději nepřemýšlím, jaký by měla dovolená průběh, kdybych se nebyl schopen domluvit anglicky.
Disneyland, Paříž - 30.5. - 2.6. 2024 - za mne jedno velké zklamání s úrovní ubytování, organizací, informovaností atd. Zařídili jsme se po svém a dovolenou si nakonec užili díky partě skvělých lidí. S Čedokem jsem jel naposledy☹️
2024, Keňa, Watamu, hotel AGV LION RESORT, delegátka ČEDOKu strašný přístup. Na úvodní schůzce neváhá oznámit, že snídaňový balíček zařídí "svým klientům", myšleno těm, kteří si u ní koupí zájezd...Ostatní Čedokáři zřejmě pro ní klienti nejsou...
Zásadně nesouhlasím,před problémem v Gaze,jsme měli zaplacenou dovolenou z obavy jsme ji zrušily a komunikace,náhrada nic velké zklamání,už nikdy
Více se zaměřit na delegáty.Z výletu na Korfu nás nechala v přístavu napospas osudu se vrátit do hotelu.Pro koho tam je,za to bere peníze?!