Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
Testado.cz » Recenze » Žebříček elektrokoloběžek

Recenze elektrokoloběžky Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway

Recenze koloběžky Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway

Elektrokoloběžka Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway je skvělý dopravní prostředek pro každodenní jízdu. Motor o maximálním výkonu 900 W vás doveze do vzdálenosti až 55 km. Díky špičkové technologické výbavě a řadě bezpečnostních funkcí bude vaše jízda bezpečná a pohodlná.

Obsah balení

Kartonová krabice s koloběžkou obsahuje vše, co je potřebné ke kompletaci a zprovoznění tohoto sympatického vozítka. Z důvodu úspory místa jsou pro účely přepravy odmontovaná řídítka. V krabici je vše proložené polystyrenovou výplní, která zabraňuje nežádoucímu poškození některého z dílů při přepravě.

Kromě elektrokoloběžky najdete v krabici nabíjecí adaptér do elektrické sítě 230 V, návod k obsluze v českém jazyce, spojovací materiál a imbusový klíč. U řídící tyče jsou přiložena řídítka, která s koloběžkou spojuje pouze bovden s lankem od přední brzdy.

Před nasazením řídítek do řídící tyče je potřeba spojit dva elektrické kabely, které do sebe dobře zapadají a díky tvaru jejich koncovek se nemusíte bát špatného zapojení. Následně stačí řídítka připevnit pomocí čtyř přiložených šroubků a koloběžka je připravena k jízdě.

Konstrukce a design

Již při prvním pohledu na elektrickou koloběžku Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway je vidět její precizní zpracování a skvělý design bez jakýchkoliv zbytečných či rušivých prvků. Základní nosnou část koloběžky tvoří pevný ocelový rám. Ten drží dostatečně prostorné stupátko, na které se pohodlně vejdou obě nohy, a pod ním je zabudovaná baterie o napětí 36 V a kapacitě 10,2 Ah.

Baterie svou energií napájí elektromotor o výkonu 900 W, který je zabudovaný v zadním kole koloběžky. Motor dokáže stroj o hmotnosti 17,5 kg rozjet na rychlost 25 km/h a ujede vzdálenost až 55 km. Při maximální hmotnosti jezdce, která je 120 kg, se maximální dojezd koloběžky podstatně sníží, ale i tak je tato hodnota velmi dobrá.

Jezdec může ovlivnit celkový dojezd nastavením jízdního režimu koloběžky. Vybrat si můžete mezi režimem S (Sportovní režim), kdy koloběžka dosahuje rychlosti 25 km/h, režimem D (Standartní režim) s omezením maximální rychlosti na 20 km/h a režimem ECO (úsporný režim), kdy koloběžka dosahuje rychlosti jen 15 km/h. Využít můžete i režim chůze, kdy se koloběžka pohybuje doslova rychlostí pomalé chůze (5 km/h).

O rychlé zastavení rozjeté koloběžky se stará kotoučová brzda na předním kole, která je vzájemně propojená s elektrickou brzdou kola zadního. Celá brzdová soustava je ovládaná jednou páčkou na levé straně řídítek. Obě kola jsou obutá do 10″ pneumatik, které díky šířce 58 mm dobře absorbují drobné nerovnosti vozovky. Uvnitř pneumatik je gelová vrstva, která automaticky zacelí malou díru v případě jejího propíchnutí.

Dobrý komfort při jízdě pomáhá udržovat tlumič předního kola, přes který se nepřenáší do řídítek téměř žádné vibrace. Tlumící jednotka je chráněna pryžovou manžetou a prakticky nepotřebuje žádnou údržbu. Přední i zadní kolo zakrývají blatníky, které přesně kopírují jejich poloměr a chrání jezdce proti odlétávajícím nečistotám od pneumatik.

Veškeré ovládací prvky elektrické koloběžky Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway jsou na řídítkách, která velmi dobře padnou do ruky. Uprostřed řídítek je displej s jedním tlačítkem, kterým se zapíná koloběžka, přepínají jízdní režimy a rozsvěcují světlomety. Stejné tlačítko slouží k ovládání světlometu a k přepínání jízdních režimů.

Na displeji jsou dobře vidět všechny důležité informace, které jsou při jízdě na koloběžce potřeba. Mezi nejdůležitější ukazatele patří rychlost jízdy a stav nabití baterie, sledovat však můžete i aktuálně nastavený jízdní režim, zda jsou rozsvícená světla, nebo například kontrolky směrovek.

Velkou pozornost věnoval výrobce bezpečnostním prvkům. Řídítka jsou na obou koncích osazena oranžovými směrovkami, jako jsou na automobilu nebo na motorkách. Směrová světla jsou velmi dobře viditelná již z dálky, když se jezdec na koloběžce blíží, a dobře jsou viditelná i zezadu, když jedete za koloběžkou. Ovládají se malým přepínačem na levé straně řídítek, aniž by jezdec musel řídítka pustit.

V přední části koloběžky nelze kromě bílé odrazky přehlédnout bílý diodový světlomet a vzadu na blatníku světlomet červený. Ten ještě zvýší svoji svítivost při brzdění. K bezpečné jízdě na elektrické koloběžce přispívá nejen malý zvonek na levé straně řídítek, ale také akustický klakson, který hlasitě zahouká po zmáčknutí tlačítka nad přepínačem směrovek.

Kvalitním osvětlením však bezpečnostní prvky na koloběžce Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway zdaleka nekončí. Segway-Ninebot do svých strojů zavádí technologii Traction Control System (TCS). Díky jemnému řídícímu algoritmu má koloběžka zvýšenou trakci na štěrkových nebo kluzkých cestách. Při maximálním zatížení koloběžky jezdcem o hmotnosti 120 kg tento systém pravděpodobně moc práce mít nebude. Pokud však bude koloběžku řídit jezdec drobnější postavy, tak systém TCS může zdařile zabránit nechtěné kolizi.

K pohodlné a bezpečné jízdě přispívá i prostorné stupátko pro nohy. Díky hrubému povrchu stupátka na něm nohy dobře drží a neklouzají. Do přední části stupátka je zabudovaný nabíjecí port. Ten je zakrytý gumovou krytkou proti nečistotám a vodě. Krytka jde jednoduše odebrat a po připojení nabíječky se baterie pod stupátkem začne automaticky nabíjet. Doba nabití baterie do plné kapacity trvá přibližně 6,5 h.

Baterie je chráněna pokročilým systémem správy baterií (BMS), který zajišťuje dlouhou životnost článků baterie a vaši bezpečnost za všech okolností. Během nabíjení můžete na displeji koloběžky sledovat, na kolik procent je baterie nabitá, a zároveň vám nabíječka signalizuje svitem červené diody, že nabíjení probíhá. V okamžiku, kdy nabíjení skončí, se rozsvítí dioda na nabíječce barvou zelenou.

Další možností jak rychle zjistit nejen stav nabití baterie, ale také přibližný počet kilometrů, kolik koloběžka v aktuálním nastavení ujede, je mobilní aplikace Segway-Ninebot (Android, iOS). Po instalaci aplikace do mobilního telefonu ho propojíte s koloběžkou pomocí rozhraní Bluetooth. Na displeji telefonu pak uvidíte všechny důležité informace o koloběžce a řadu různých funkcí můžete sami nastavit.

V aplikaci můžete vypnout nebo zapnout Traction Control System (TCS), což si osobně myslím, že je lepší nechat zapnuté. Můžete také nastavit jízdní režim nebo například velikost rekuperace, kdy se při jízdě z kopce bude vracet energie zpět do baterie.

Pro běžnou jízdu mobilní aplikace není potřeba, ale pokud například zaparkujete koloběžku před obchodem a chcete ji zamknout, tak se bez aplikace Segway-Ninebot neobejdete. V okamžiku zamknutí nelze koloběžku ovládat tlačítkem na displeji ani akcelerační páčkou na řídítkách. Pokud s ní začne někdo manipulovat, spustí alarm hlasité pípání.

Malým bonusem je funkce vyhledání koloběžky. Po aktivaci Apple Find My prostřednictvím aplikace Segway-Ninebot můžete v případě potřeby rychle najít svoji koloběžku, a to prostřednictvím aplikace ”Find My” na vašem chytrém telefonu iPhone. Bohužel tato funkce je k dispozici pouze pro uživatele zařízení Apple s iOS 14.5, iPad OS 14.5 a Mac OS Big Sur 11.1 a vyšší.

Při odstavení Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway koloběžky se hodí nenápadný stojánek na levé straně stupátka pro nohy. Při jízdě stojánek dobře drží sklopený u stupátka a k jeho vyklopení při parkování není potřeba žádná velká námaha. Jediné, na co si musíte dát pozor, je to, že noha stojánku musí mít pod sebou pevné podloží. Do měkké hlíny by se jeho štíhlá noha zabořila a došlo by k pádu koloběžky.

Ideální prostředí k provozu koloběžky je městský provoz, ale to neznamená, že si ji nemůžete vzít například na dovolenou a projet se na cyklostezce. Výrobce na to myslel a upravil konstrukci koloběžky tak, aby se dala sklopit řídítka a elektrické vozítko se vešlo třeba do zavazadlového prostoru automobilu. Nad předním kolem je řídící tyč rozdělena na dvě části a pomocí bytelného sklopného mechanismu sklopíte řídítka směrem k zadnímu kolu. Tam se pomocí západky zachytí za výstupek na blatníku a řídící tyč v tu chvíli slouží jako madlo, za které můžete koloběžku nosit.

Sklopný mechanismus po zajištění řídítek dobře drží a při jízdě nehrozí jeho samovolné uvolnění. Chválím vedení elektrického svazku mimo ohebný kloub. Kabely a lanko brzdy vychází z řídící tyče skrz gumovou průchodku a stejným způsobem pokračují do stupátka směrem k baterii. Lano brzdy samozřejmě pokračuje od řídící tyče rovnou k přednímu brzdiči kotoučové brzdy.

Rychlost, dojezd a jízdní vlastnosti

Před první jízdou je dobré nabít baterii do plné kapacity. Doba nabití do plné kapacity trvá přibližně 6,5 hodiny, ale pokud není baterie úplně vybitá, tak se doba nabíjení podstatně zkrátí. Během této doby doporučuji udělat běžnou kontrolu koloběžky. Dotažení všech šroubů, tlak v pneumatikách (výrobce doporučuje 42-48 ps) a vhodná je i kontrola brzdy předního kola. Zadní kolo brzdí automaticky pomocí elektromotoru, takže tam prakticky není co kontrolovat.

Než vyrazíte na první cestu, budete muset nainstalovat do mobilního telefonu aplikaci Segway-Ninebot. V té se potom zaregistrovat a pomocí Bluetooth spárovat koloběžku s telefonem. Osobně mi různé aplikace v chytrém telefonu nevadí a rád je používám, ale aby to byla podmínka k aktivaci koloběžky, to mi moc dobré nepřipadá. Pokud to neuděláte, tak koloběžka pojede omezenou rychlostí, bude pípat a nepůjdou přepínat jízdní režimy. Pro spoustu starších osob to může být nepřekonatelná překážka.

Po aktivaci koloběžky již naštěstí není nutné mobilní aplikaci používat. Já aplikaci při testování koloběžky používal k prvotnímu nastavení prostředku. Aktivoval jsem Traction Control System (TCS), nastavil jsem rekuperaci na průměrnou hodnotu a dále jsem aplikaci Segway-Ninebot používal pouze k uzamčení koloběžky u obchodu. Bez ní totiž nejde koloběžka nijak zablokovat proti odcizení.

Během testování jsem vyzkoušel všechny jízdní režimy a koloběžka vždy poslušně držela maximální zvolenou rychlost. Těžko říct, jak často budete využívat nastavení koloběžky na menší než maximální rychlost 25 km/h. Na tuto rychlost je koloběžka omezená, aby plnila zákonnou povinnost možnosti jízdy bez povinného ručení.

Není to nijak závratná rychlost a myslím, že většinou bude jezdec držet plný plyn, aby někam dojel. Potenciometr v páčce akcelerátoru funguje perfektně, což znamená, že když chcete jet pomaleji, tak páčku prostě nebudete mačkat až na doraz.

Při testování této koloběžky jsem zároveň zkoušel i koloběžku Ninebot KickScooter MAX G2 a přišel jsem na zajímavou věc ohledně rychlosti obou strojů. Na druhé koloběžce jel můj syn, oba jsme přibližně stejně těžcí, jeli jsme po rovné silnici plnou rychlostí 25 km/h a koloběžka Ninebot KickScooter MAX G2 jela podstatně pomaleji. Stejný výrobce, stejná rychlost na rychloměru, stejný nastavený režim S, ale skutečná rychlost byla rozdílná. Nemyslím si, že by se musel někdo obávat změření radarem a případné pokuty od policie, ale rozdíl v rychlosti byl dost markantní.

Výdrž baterie a dobíjení

Myslet musíte jen na to, že při stálé jízdě na plný plyn se bude podstatně zkracovat dojezd elektrokoloběžky. Zvláště pokud bude terén více kopcovitý. V takovém případě se může dojezd zkrátit i o polovinu. Výrobce udává dojezd koloběžky až 55 km, ale tato vzdálenost bude v praxi málokdy dosažitelná.

Já na elektrokoloběžce vyrazil na testovací jízdu dlouhou 22 km a po návratu zbyla v baterii energie na přibližně 15 km. Nutno podotknout, že cesta byla hodně kopcovitá, částečně vedla i po lesní hrbolaté cestě a prakticky po celou dobu jsem jel na maximální výkon koloběžky. Podle mého názoru je to v poměru k ceně koloběžky a vzhledem ke zkušenostem z testování jiných strojů dobrý výkon.

Dobíjení baterie probíhá zcela automaticky. Na displeji koloběžky lze průběžně sledovat stav nabití baterie a během jízdy se můžete kdykoliv podívat do mobilní aplikace, která zobrazí pravděpodobný dojezd při aktuálním stavu koloběžky.

Hodnocení Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway

8.2

Výborná

Celkový pocit z elektrokoloběžky byl při testování skvělý. Koloběžka je velmi dobře ovladatelná a pevný rám dodává při jízdě pocit jistoty. Po mírném odrazu koloběžka plynule zrychluje a nemá problém vyjet i táhlý kopec se stoupáním 12 %. Tlumící jednotka nad předním kolem příjemně absorbuje drobné nerovnosti vozovky a řídítka mají příjemnou výšku, aby průměrně vysoký jezdec mohl stát na stupátku v přirozené poloze. Pro cesty do zaměstnání nebo na výlety po okolí bude elektrokoloběžka Ninebot KickScooter F2 Pro E by Segway velmi dobrý a příjemný společník.

Konstrukce a design
8.5
Rychlost, dojezd a jízdní vlastnosti
8
Výdrž baterie a dobíjení
8
Maximální nosnost:120 kg
Maximální dojezd:55 km
Maximální rychlost:25 km/h
Doba nabití baterie do plné kapacity:6,5 h
Hmotnost koloběžky:17,5 kg
Mobilní aplikace:Ano
Klady
  • Pěkný design
  • Možnost sklopení řídítek
  • Kvalitní zpracování
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Bezpečnostní prvky
  • Odolné pneumatiky
  • Jednoduché ovládání
Zápory
  • Nutnost použití aplikace v mobilním telefonu
  • Aplikace není v českém jazyce

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Celkové hodnocení: 4.7 (13 hlasů)

Autor recenze

Zdeněk Suchý
Zdeněk Suchý

Zdeněk se téměř 30 let živil jako automechanik a vlastníma rukama provádí rekonstrukci domu. Díky tomu se již setkal s velkým množstvím různého nářadí a má rád nové technologie, které dokážou ulehčit či usnadnit práci. Již několik let vytváří prezentace pro realitní kanceláře, naplno se věnuje focení, tvorbě videa a grafiky, kde stále vyhledává nové příležitosti. Ve volném čase je rád s rodinou, věnuje se údržbě zahrady a domu, rád poznává nová místa a občas se projede na kole. LinkedIn, Facebook

Podobné články

Diskuze a zkušenosti

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář