Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
Testado.cz » Recenze » Ostatní recenze

Recenze Shoptet

24. 8. 2021 aktualizováno

Recenze Shoptet

Pokud si chcete založit vlastní e-shop rychle a bez námahy, doporučujeme řešení od Shoptet. Jedná se o oblíbenou platformu, která se může pochlubit obrovskou popularitou. Tento pronájem e-shopu nabízí stabilní zázemí, jednoduché řešení vhodné i pro začátečníky a intuitivní administraci. Více informací se dočtete v této recenzi.

Informace o Shoptet

Shoptet patří mezi nejoblíbenější e-shopová řešení u nás. Pyšní se letitou tradicí (založení v roce 2009), spoustou referencí a spokojenými zákazníky. Pokud bychom měli zhodnotit důvěryhodnost, tady se bát rozhodně nemusíte. V bezpečí bude jak váš e-shop, tak citlivé informace.

Platformu Shoptet lze shrnout do několika řádků. Nabízí jednoduché a rychlé řešení pro váš začínající nebo stávající e-shop, které funguje spolehlivě. V základu nabízí 10 propracovaných šablon, přičemž administrace a správa e-shopu je zcela jednoduchá.

Vítáme možnost vyzkoušení zdarma, případně provoz malého e-shopu s několika položkami bez poplatků. Noví uživatelé využijí tuhle variantu jako formu omezené demoverze. Shoptet je také cenově dostupná varianta. Patří mezi levnější řešení.

Shoptet doporučujeme úplným začátečníkům, ale také pokročilým majitelům e-shopů, kteří hledají efektivnější řízení svého byznysu. Náročným uživatelům radíme se poohlédnout jinde.

Informace o Shoptet

Instalace a používání – 10/10

Shoptet se vyznačuje jednoduchým používáním. Není nutné znát základy programování, stačí umět ovládat klávesnici a myš. Úžasná je možnost vyzkoušení e-shopového řešení Shoptet zdarma.

Free verze platí po dobu 30 dní, kdy si můžete osahat nástroje, ovládání a administraci. Pokud vám bude Shoptet vyhovovat, jednoduše si objednáte placenou verzi. Ani vaše dosavadní práce nepřijde nazmar, protože se převede do placené verze.

Jak vidíte, Shoptet vás doslova vede za ručičku.

Stačí vyplnit vaši e-mailovou adresu, načež budete přesměrování na prozatímní adresu e-shopu. URL vznikne v podobném tvaru jako je tento: https://461487.myshoptet.com/admin/.

Ihned po spuštění se zobrazí nápovědy, které vám prostřednictvím šipek ukáží základní ovládací prvky. Vlevo dole máte dokonce zobrazená procenta dokončení nápovědy. Jakmile dosáhnete sta procent, měli byste základy zvládat.

Instalace Shoptetu je tedy rychlá a jednoduchá. Vlastně zabere pouze pár sekund, což je doba, za kterou vepíšete e-mail a nabídku potvrdíte. Velmi oceňuji přítomnost Shoptet Univerzity, která vás seznámí se spoustou důležitých informací o založení a provozování e-shopů.

Správa produktů

Umět přidávat produkty, doplňovat a měnit jejich popisky, přikládat fotografie a podobné věci je stěžejní prací každého e-shopaře. Shoptet má tuhle problematiku vyřešenou skvěle.

Po výběru produktu si navolíte cenu, množství v balení, chování produktu ve skladu, zvolíte přesnou kategorii, vepíšete podrobný popis, nahrajete fotografie, vepíšete doplňující informace týkající se záruky, dodavatele a spoustu jiného. Nechybí správa nejprodávanějších produktů, dárky, slevy, aj.

I tady platí, že je správa produktů stejně jednoduchá jako první krůčky vedoucí k založení e-shopu. Stačí jenom číst položky, které vám jasně řeknou, k čemu jsou a co umí. Pokud byste se snad ztratili, všude je přítomna nápověda. Většinou ji ani nevyužijete.

Správa produktů na Shoptet

Výběr doplňků

Pomocí doplňků můžete svůj e-shop odlišit od ostatních, případně doplněk využít pro vyšší zisk nebo uživatelskou přívětivost. E-shopové řešení Shoptet má aktuálně k dispozici přes 210 doplňků. Jaké to třeba jsou?

Mezi nejoblíbenější patří například doplněk pro jazykové mutace. Zajímavý je také doplněk pro automatické generování nebo ruční tvoření slevových kupónů. Tuito dokáže zákazníkům nabídnout pojištění produktů, které si ve vašem e-shopu právě objednává. Nabídka se mu zobrazí během objednávky. Šikovný a efektivní cross-sellingový nástroj pro získání provizí z prodeje pojištění.

Doplňků existuje celá řada. Stačí si jen vybrat. U každého z nich má Shoptet detailní popisek s vysvětlením a podporou.

Některé doplňky si můžete vyzkoušet v rámci zkušební verze zdarma. U free verze je k dispozici celkem 20 doplňků. Pro uplatnění většího množství doplňků je už však nutná placená verze Shoptetu. Paušální cena se na množství využívaných doplňků výrazně promítá. Zatímco nejlevnější řešení v sobě zahrnuje 31 doplňků, nejdražší jich má 71.

Nabídka šablon – 8/10

Shoptet v době psaní recenze nabízí 10 šablon. Nejnovější šablona „Disco“ byla přidána na konci července 2021. Jde tedy vidět, že se vývojáři šablonám i nadále věnují.

  • Níže se podívejte na šablony Disco, Waltz a Echo.

Deset šablon se nemusí zdát jako dostatečné množství. Pravdou je, že některá konkurence svým klientům nabízí i více než dvojnásobek. Na druhou stranu si každou šablonu můžete částečně uzpůsobit podle svého přání, přičemž každá má trošku jiný vzhled a funkce. Nezapomínejme také na zmíněné widgety, které šablonám přidávají nové funkce navíc.

Šablony jsou – dle mého názoru – dostatečně rozličné a kvalitní. Vybrat by si měl snad každý. Některé jsou takové pestřejší, jiné tmavší a stylovější, další zase jednodušší a „obrázkovější“. Za sebe nemám výhrad, body dolů ale musím ubrat za jejich počet dle srovnání s konkurencí. (Byť znovu opakuji, že je dostatečný).

*Na podzim má vyjít šablona Scarlett, na které se nyní intenzivně pracuje.

Shoptet - nabídka šablon pro e-shop

Marketing a SEO – 10/10

Shoptet neřeší pouze pronájem eshopu, ale velký důraz klade také na marketing.

Uvnitř administrace vašeho e-shopu můžete pár kliknutími spravovat newslettery, věrnostní slevy, slevové kupóny, SMS upozornění, hlídacího psa či opuštěný košík. Díky poslední možnosti není problém si prohlédnout nedokončený nákup a reagovat na neuskutečněný nákup vyšší motivací zákazníků.

Marketing a SEO u Shoptetu

Za perfektní považuji přítomnost vytvoření vlastního provizního systému. Tedy možnosti, jak ostatní weby stimulovat k tomu, aby právě váš e-shop propagovaly a doporučovaly ostatním. Součástí systému jsou také zbožové feedy k přenosu dat: nyní od Heureka, Zboží.cz, Google nákupy a Glami. Velmi potěší Facebook eshop: všechny funkce klasického online obchodu Shoptet přenesl do prostředí FB. Stačí si stáhnout doplněk a je hotovo.

Další možnosti marketingu poskytují bohaté doplňky. Ty si můžete v rámci kategorie marketing stáhnout a vyzkoušet. Aktuálně jich máte k dispozici přes 50. Systém pamatuje také na přidání titulku (meta title), popisku (meta description), na pokročilejší SEO skrze parametrické kategorie a hledání, parametrické filtry, atd.

Vaše slabá místa můžete odhalit přes Collabim, marketingové akce si zatraktivníte formou odpočtu času platnosti akce, specifické zboží vyšvihnete přes nejprodávanější kategorii, aj.

Rychlost e-shopů – 9/10

Rychlost načítání stránky, tedy e-shopu, je velmi důležitá. Pokud se budou vaše stránky načítat delší dobu, lidé je ještě před plným zobrazením prostě opustí a půjdou jinam. Aby se vám něco takového nestalo, je nutné kvalitní zázemí pro váš e-shop.

Vyzkoušeli jsme několik desítek e-shopů, které běží na platformě od Shoptetu, a všechny se načítaly bleskovou rychlostí. Také různá hodnocení na internetu naše slova potvrzují. O rychlost se tedy bát nemusíte.

*Pro zachování objektivity zde záměrně neuvádíme testované e-shopy ani časy, protože výsledky ovlivňuje spousta aspektů.

Cena – 8,5/10

Snad neexistuje eshop zdarma, který by za něco stál. Ačkoliv Shoptet nabízí FREE verzi zdarma, je limitující 10 produkty, jedním e-mailem a maximálně 20 doplňky. Ano, pro malý internetový obchod může i taková varianta stačit, většině ale stejně doporučíme některý z vyšších tarifů.

Aktuálně jsou k dispozici 4 placené tarify:

  • BASIC: 340 Kč/měsíc
  • BUSINESS: 1 140 Kč/měsíc
  • PROFI: 1 740 Kč/měsíc
  • ENTERPRISE: 3 540 Kč/měsíc

Každý z tarifů je odlišný počtem podporovaných produktů, množstvím doplňků, počty e-mailových adres a uživatelů, kteří mohou e-shop spravovat. Logicky čím vyšší částku budete platit, tím větší možnosti dostanete.

Shoptet - cena

Pakliže uvážíme nabídku, i nejlevnější tarif za 340 Kč měsíčně vám zprostředkuje až 100 produktů, 31 doplňků, tři e-maily a tři uživatele. Za takové peníze solidní nabídka…

Tarif lze platit každý měsíc, případně využít slevu 4 % za roční předplatné, nebo až 10% slevu za platbu předem za 2 roky.

Srovnání ceníku s konkurencí

Pokud porovnáme ceny Shoptetu s ostatními konkurenty, vychází o něco dráž. Nemluvíme o velkých sumách, ale spíše o nižších jednotkách stokorun ročně. Shoptet totiž nižší cenou tarifu výrazně snižuje množství produktů, což vám nemusí vyhovovat.

Zákaznická podpora – 9/10

Shoptet se o své zákazníky dobře stará. Zákaznickou podporu lze kontaktovat telefonicky na čísle +420 604 600 444 (Po–Pá), na e-mail info@shoptet.cz, přes formulář, případně na Facebooku.

Zákaznická podpora Shoptet

Reakce jsme se dočkali brzy (do hodiny), což hodnotíme jako velké plus. Podpora nám vše ochotně vysvětlila a dobře poradila. Mínusem je chybějící live chat na webu Shoptetu. Také telefonická podpora by mohla být zajištěna o víkendu, kdy má jistě spousta klientů čas svůj e-shop spravovat.

Na stránkách Shoptet.cz se jinak dočtete vše potřebné. Návody a sekce FAQ jsou zpracovány ukázkově. V perfektně rozdělených kategoriích a odpovědích se dozvíte spoustu užitečného. Neztratí se ani nový uživatel. Mrknout můžete také na blog. Tady velký palec nahoru.

Komu Shoptet doporučujeme

Řešení od Shoptetu doporučujeme hlavně začátečníkům, kteří nemají s vytvořením e-shopu zkušenosti. Tato platforma vás navede postupně krok za krokem až ke zdárnému konci.

Recenze Shoptet

Oceňujeme srozumitelné návody a postupy, rychlé založení obchodu, jednoduchou a zábavnou administraci, a třeba 30denní zkušební verzi zdarma. Shoptet si osaháte, vyzkoušíte a poté se rozhodnete, jestli bude pro vás ten pravý.

Tohle řešení je ideální pro malé a střední e-shopy, které zahrnují ve své nabídce nižší tisíce položek. Naopak větším shopům a náročným uživatelům, jež umí programovat a požadují výrazné úpravy a změny, nebude Shoptet asi vyhovovat.

Závěrečné hodnocení

9.1

Perfektní

Shoptet představuje jedno z nejlepších řešení pronájmu e-shopu. Oceňujeme rychlé založení, jednoduchost, pěkné šablony, bohaté doplňky a marketingové řešení. Shoptet je vhodný pro začínající uživatele a menší až středně velké e-shopy.

Instalace a používání
10
Nabídka šablon
8
Marketing a SEO
10
Rychlost e-shopů
9
Cena
8.5
Zákaznická podpora
9
Klady
  • Doporučujeme (nejen) začátečníkům
  • 30denní zkušební verze zdarma
  • Rychlé založení (stačí e-mail)
  • 10 skvělých šablon zdarma
  • Propracovaný marketing a SEO
  • Výborná zákaznická podpora
Zápory
  • Šablon mohlo být víc
  • Průměrná cena

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Celkové hodnocení: 4.0 (3 hlasy)

Autor recenze

Petr Smejkal
Petr Smejkal

Petr má rád technologie, historii a knihy. Dříve působil jako redaktor Prima ZOOM a psal o počítačových hrách v době GameZonu a Call of Duty 1. Od roku 2015 až do dubna 2023 působil na Testádu jako šéfredaktor. LinkedIn, Facebook
Více informací o nás >>

Podobné články

Diskuze a zkušenosti

Přidat komentář
Uživatel
Petr Vítkovič (komentář starší než rok)

Máme e-shop vinařství Zapletal druhým rokem na platformě shoptetu. Můžu tuto platformu pouze jenom chválit. Jednoduché ovladání, spousta super doplnku, které vám usnadňují práci a zvyšují prodej.

Odpovědět
Uživatel
Shoptet (komentář starší než rok)

Pěkný den, Petře, jménem Shoptetu vám děkuji za milá slova. Upřímně mě těší, že se vám s naší platformou dobře pracuje a pomáhá vašemu e-shopu růst, to je naším hlavním cílem. Přeji vám, ať dál sklízíte úspěchy stejně jako skvělé víno :) Petra Králová Teamleader of Customer Care Consultants

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář