Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu

Nejlepší skútry do 125 ccm v roce 2022

Datum 22.12.2021 Milan Boháček Milan Boháček

Skútry s objemem do 125 ccm dlouhodobě patří k nejprodávanějším a nejoblíbenějším. Většinu můžete řídit s klasickým řidičským průkazem skupiny B. Menší typy dokonce jen s oprávněním skupiny AM, které lze získat v 15 letech.

Test skútrů vybral jako vítěze originální skútr Peugeot spojující moderní a retro designové prvky. Do města je vhodný lehký skútr Kymco Agility 50 s objemem 50 ccm.

Nejlepší celkově

Elegantní skútr s motorem 125 ccm. Pod retro designem ukrývá moderní techniku, včetně ABS a digitálního přístrojového panelu.

Nejlepší cena/výkon

Francouzský elegán se svižným motorem o objemu 125 ccm. Potěší kvalitním zpracováním i jednoduchým řízením. Skútr za TOP cenu.

Levný TIP

Levný a lehký skútr splňující parametry řidičského oprávnění skupiny AM. Můžete jej řídit od 15 let. Kromě ceny oceníte také živý motor.

Nejlepší skútry do 125 ccm

Recenze Peugeot Django 125i Standard – nejlepší skútr 125 ccm

retro skútr Peugeot Django 125i Standard recenze Pro náročné

Výrobce: Peugeot | Objem motoru: 125 ccm | Typ motoru: čtyřtaktní s elektronickým vstřikováním | Výkon: 7,8 kW při 8 000 ot./min. | Převodovka: automatická | Max. rychlost: 90 km/h | Spotřeba: 2,5 l/100 km | Objem nádrže: 8,5 l | ABS: ano | Uzamykatelný úložný prostor: ano | Pohotovostní hmotnost: 135 kg | Rozměry (d × š × v): 1 925 × 710 × 1 190 cm | Hmotnost: 135 kg | Cena: 84 900 Kč

Klady
  • Originální design
  • Pohodlný cestovní skútr 125 ccm
  • Systém ABS
  • Automatická převodovka
  • Uzamykatelné úložné prostory
Zápory
  • Vyšší cena
  • Retro design nemusí vyhovovat každému

Peugeot představil modelovou řadu Django 125i Standard před několika lety, pravidelně jej však vylepšuje a inovuje. Současnou generaci na první pohled odlišuje přepracovaná čelní maska s volně navazujícími diodovými blinkry. Recenzovaný benzínový skútr na první pohled zaujme retro designem, který se nemusí každému zamlouvat, ale rozhodně mu nelze upřít originalitu a nadčasovost.

Pohon obstarává moderní čtyřtaktní motor s elektronickým vstřikováním, objemem 125 ccm a automatickou převodovkou. Síly má dostatek. Výrobcem uváděné maximální rychlosti 90 km/h dosáhnete bez větších potíží. Skútr se dobře ovládá, bezpečnost zvyšuje systém ABS. Na přání lze doplnit přední štít z plexiskla i opěrku spolujezdce. Django 125i uveze dva pasažéry.

Skútr Peugeot Django 125i vyniká pohodlím při jízdě. Pomáhají v tom nejen dobře zvolené proporce, ale také velmi pohodlné a velké sedlo. Pod sedlem se nachází uzamykatelná schránka. Další naleznete v přední části pod řídítky. Díky integrované 12V zásuvce v ní dobijete i mobil. Django 125i je nejlepší skútr našeho výběru.

Náš tipNáš tip

Nejste si stále jistí benzínovým motorem? Zkuste se podívat na elektroskútry. Poradíme vám, v čem jsou lepší a jak je správně vybírat.

Recenze Peugeot Tweet 125i Active – univerzální skútr za skvělou cenu

Benzínový skútr Peugeot Tweet 125i Active recenze Zlatý střed

Výrobce: Peugeot | Objem motoru: 125 ccm | Typ motoru: čtyřtaktní s elektronickým vstřikováním | Výkon: 8,4 kW při 8 500 ot./min. | Převodovka: automatická | Max. rychlost: 99 km/h | Spotřeba: 2,4 l/100 km | Objem nádrže: 5,2 l | ABS: ano (SBC) | Uzamykatelný úložný prostor: ano | Pohotovostní hmotnost: 120 kg | Rozměry (d × š × v): 2 000 × 690 × 1 125 cm | Hmotnost: 120 kg | Cena: 69 900 Kč

Klady
  • Poměr cena/výkon
  • Rychlost až 99 km/h
  • Výkonný motor
  • Spolehlivý provoz
Zápory
  • Vzhledem k ceně žádné

Recenzovaný benzínový skútr Peugeot Tweet 125i Active nabízí zajímavou alternativu známějším, ale také podstatně dražším značkám. Poměr ceny a výkonu je opravdu skvělý. Živý motor s automatickou převodovkou nabídne maximální výkon až 8,4 kW při 8 500 ot./min. Maximální rychlost se zastavila těsně pod hranicí 100 km/h.

Design není přehnaně extravagantní, spíše moderně decentní. Nezapře francouzské kořeny a smysl pro eleganci. Skútr nezklame ani dílenským zpracováním. Plastové díly perfektně lícují, navíc potěší kvalitním lakováním. Sedlo je pohodlné a odolné proti opotřebení. Celkové nároky na údržbu jsou příjemně nízké. Spotřeba se při klidnější jízdě drží kolem 2,4 l na 100 km.

Bezpečnost zvyšuje brzdový systém SBC. Volitelně můžete doplnit přední větrný štít. Oceníte jej především v dešti nebo za špatného počasí. Díky nízké hmotnosti se Peugeot Tweet 125i Active příjemně ovládá. Nebojte se hluku ani vibrací. Rychlost a další důležité parametry uvidíte při jízdě na digitálním přístrojovém panelu. Dle testu skútrů jde o skvělou volbu za dobré peníze.

Recenze Kymco Agility 50 – nejlepší skútr 50 ccm do města

Recenze Kymco Agility 50 – skútr do města

Výrobce: Keeway | Objem motoru: 50 ccm | Typ motoru: čtyřtaktní | Výkon: 2,2 kW při 7 000 ot./min. | Převodovka: automatická | Max. rychlost: 45 km/h | Spotřeba: 2,1 l/100 km | Objem nádrže: 5 l | ABS: ne | Uzamykatelný úložný prostor: ano | Pohotovostní hmotnost: 97 kg | Rozměry (d × š × v): 1 920 × 685 × 1 175 cm | Hmotnost: 97 kg | Cena: 56 900 Kč

Klady
  • Nízká cena
  • Hmotnost pouze 97 kg
  • Živý motor
  • Jednoduché ovládání
Zápory
  • Nevhodný na dlouhé jízdy mimo město

Malý a lehký skútr do města? Kymco Agility 50 je skvělá volba. Motor s objemem 50 ccm vás překvapí živostí a solidní akcelerací. Maximální rychlost omezená na 45 km/h splňuje požadavky řidičského oprávnění skupiny AM, které můžete získat od 15 let.

Ovládání potěší lehkostí a jednoduchostí. Přispívá k tomu nízká hmotnost skútru. Váží pouhých 97 kg. Rychlosti řadí automatická převodovka. Startování usnadňuje elektrické zapalování. Kymco Agility 50 sice nedisponuje pokročilými brzdnými systémy, ale kombinace kotoučové a bubnové brzdy je dostatečně účinná.

Skútr Kymco Agility patří do městských ulic. Příliš se nehodí na dlouhé výlety. Omezení představuje rychlost i menší nádrž. Na krátké jízdy však prostor stačí. Pod sedlem najdete uzamykatelnou schránku na osobní věci. Perfektní skútr pro dva pro cestování po městě nebo za prací na krátkou vzdálenost.

Test 7 skútrů do 125 ccm

Django 125i Tweet 125i Kymco Agility 50 GTS Super X-Town 125i CLS Motorcycle Max Monza 125i
retro skútr Peugeot Django 125i Standard recenze Pro náročné Benzínový skútr Peugeot Tweet 125i Active recenze Zlatý střed Recenze Kymco Agility 50 – skútr do města Levný základ Benzínový skútr Vespa GTS Super recenze Kymco X-Town 125i recenze Cestovní skútr CLS Motorcycle Max 125i recenze levný skútr Motorro monza 125i recenze
Výrobce Peugeot
Peugeot Kymco Vespa Kymco CLS Motorcycle
Motorro
Přibližná cena 84 900 Kč 69 900 Kč 56 900 Kč 139 900 Kč 109 990 Kč 54 990 Kč 37 900 Kč
Objem
125 ccm 125 ccm 50 ccm 125 ccm 125 ccm 125 ccm 125 ccm
Max. výkon
7,8 kW 8,4 kW 2,2 kW 9 kW 9,5 kW 6,2 kW 5,3 kW
Převodovka
automatická automatická automatická automatická automatická automatická 10 kW
Max. rychlost
90 km/h 99 km/h 45 km/h 95 km/h 98 km/h 85 km/h 80 km/h
Spotřeba 2,5 l/100 km
2,5 l/100 km 2,1 l/100 km
2,5 l/100 km 3,1 l/100 km
2,85 l/100 km
2,6 l/100 km
ABS
× × ×
Uzamykatelný box
Retro
× × × × ×
Skupiny ŘP
A1, A2, A, B A1, A2, A, B AM, A1, A2, A, B A1, A2, A, B A1, A2, A, B A1, A2, A, B A1, A2, A, B
Nádrž
8,5 l 5,2 l 5 l 7 l 13 l 10 l 5,4 l
Rozměry
1 925 × 710 × 1 190 mm 2 000 × 690 × 1 125 mm 1 920 × 685 × 1 175 mm 1 950 × 755 mm 2 250 × 800 × 1 385 mm 2 150 × 785 × 1 325 mm 1 880 × 710 × 1 155 mm
Hmotnost
135 kg 120 kg 97 kg 158 kg 183 kg 140 kg 113 kg
Zjistit
cenu
Zjistit
cenu
Zjistit
cenu
Zjistit
cenu
Zjistit
cenu
Zjistit
cenu
Zjistit
cenu

Nejprodávanější skútry

Jak vybrat skútr do 125 ccm

Malé benzínové skútry se těší velké oblibě. Nepotřebují složitou údržbu, vynikají snadným ovládáním a širokým spektrem designů i barev. Většinu modelů můžete řídit od 16 let s řidičským oprávněním skupiny A1. Nejmenším modelům dokonce stačí oprávnění AM od 15 let.

nejlepší benzínové skútry do 125 ccm recenze

Proč vybrat skútr do 125 ccm?

V čem tkví výhoda malého motoru? Samozřejmě v ceně, kompaktní velikosti i nízké spotřebě. Skútry s nejmenšími motory do 50 ccm jsou ideální do města. Třeba na cestu do práce nebo do školy. Omezená maximální rychlost není na překážku. Dobře vyladěný motor vás spíše překvapí svoji živostí. Samozřejmě pomáhá i nízká celková hmotnost skútru.

Výkonnější motory s objemem 125 ccm představují skvělý kompromis všech důležitých parametrů. Ceny, hmotnosti, spotřeby i výkonu. Hodí se k univerzálním skútrům, které se neztratí v městských ulicích, ani na okresní silnici. Po silnějším stroji sáhněte jen v případě, kdy hledáte nejlepší skútr na cestování.

nejlepší benzínové skútry do 50 ccm recenze

Údržba obvykle není náročná, stejně jako samotná obsluha. Standardem je dnes automatická převodovka i elektrický startér. Stále častěji narazíte na brzdy doplněné systémem ABS, který se pomalu dostává i mezi levnější modely.

Testado radíTestado radí

Při výběru zvažte, jak intenzivně budete skútr využívat. Pro vyšší nájezdy sáhněte po ověřených značkách a vyšších modelových třídách. Vložené peníze se vám začnou vracet po najetí 20–30 000 km, kdy nejlevnější modely začínají vyžadovat nákladné opravy.

Menší motor se odráží v subtilní velikosti rámu i nízké celkové hmotnosti skútru. Vše pomáhá příjemnému řízení. Malé rozměry navíc usnadňují parkování. Pro malý benzínový skútr většinou najdete parkovací místo navzdory automobily přetékajícím parkovištím. Hmotnost má pozitivní vliv také na spotřebu. Běžně se pohybuje pod 3 l na 100 km.

Klady
  • Příznivá cena
  • Snadná údržba
  • Nízká hmotnost
  • Jednoduché a příjemné ovládání
  • Kompaktní rozměry
  • Rozumná spotřeba
  • Řízení před dovršením 18 let
Zápory
  • Méně vhodný na dlouhé cesty
  • Levné modely mají zpravidla nižší životnost

Řidičem skútru od 15? Jde to!

Za oblibou skútrů s motory do 125 ccm stojí mimo jiné také podmínky pro jejich řízení. Pokud vlastníte řidičský průkaz skupiny B, můžete bez obav sednout za řízení skútru do 125 ccm. Podmínkou je pouze automatická převodovka, maximální výkon 11 kW a poměr výkonu k hmotnosti nepřevyšující 0,1 kW/kg. Omezení ohledně výkonů však nemá v praxi velký význam. Drtivá většina typů se nachází hluboko pod limitem.

nejlepší malé skútry recenze

Nemáte skupinu B nebo vám ještě nebylo 18 let? Nevadí! Řidičský průkaz skupiny AM můžete získat od 15 let. Vztahuje se na skútry do 50 ccm s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h. Od 16 let můžete žádat řidičský průkaz skupiny A1. Platí pro motocykly a skútry do 125 ccm s výkonem nejvýše 11 kW.

Ale pozor, pokud chcete získat řidičské oprávnění ještě před dosažením plnoletosti, potřebujete také souhlas zákonného zástupce.

Skupina Věk Objem motoru Výkon motoru Další podmínky
AM 15+ do 50 ccm Konstrukční rychlost do 45 km/h, mladší 18 let, souhlas zákonného zástupce.
A1 16+ do 125 ccm
do 11 kW
Výkonový poměr do 0,1 kW/kg, mladší 18 let, souhlas zákonného zástupce.
A2 18+ bez omezení
do 35 kW
Výkonový poměr do 0,2 kW/kg.
A 24+
bez omezení
bez omezení Podmínku věku nemusíte splňovat, pokud vlastníte nejméně 2 roky oprávnění A2.
B 18+ do 125 ccm
do 11 kW
Automatická převodovka, výkonový poměr do 0,1 kW/kg.

Retro nebo modernu?

Benzínové skútry do 125 ccm nabízí řadu barevných i designových kombinací. Kromě moderních konceptů narazíte na populární retro modely. Některé se inspirovaly reálnými značkami, ale obvyklejší jsou nové návrhy, které pouze připomínají dřívější prvky.

levný skútr recenze

Při výběru ovšem dbejte také na technickou kvalitu použitých materiálů. Skútry obvykle kryjí plastové díly, kde se vrzání, skřípání nebo nepřesností těžko zbavíte. Samostatnou kapitolou je zpracování sedla. To musí být pohodlné a dobře odolávat otěru.

Nejlepší skútr do 125 ccm a jeho výbava

Základ výbavy vždy tvoří bezpečnostní prvky. Samozřejmostí jsou kvalitní brzdy i pneumatiky. Především u nejlevnějších skútrů od méně známých výrobců se vyplatí ihned po nákupu zkontrolovat a případně vyměnit pneumatiky za kvalitnější.

retro skútr do 125 ccm recenze

Řízení usnadňuje digitální přístrojový panel s rychloměrem a palivoměrem. Často nabízí i další údaje. Rozhodně oceníte uzamykatelný úložný prostor. Řada skútrů disponuje jedním pod sedlem a dalším v přední části pod řídítky. Především u vyšších tříd není výjimkou, pokud obsahuje nabíjecí port pro mobilní telefon. Úložné prostory obvykle pojmou i běžnou otevřenou helmu, naopak integrální helma bude většinou příliš velká.

Vyplatí se sledovat nabídku doplňků a volitelného příslušenství. Někteří výrobci vás překvapí rozsahem nabízeného zboží. Zahrnovat může čelní větrné štítky, přídavné nosiče či rozšířené zadní chyty pro spolujezdce.

Výkon není všechno

Bude nejvýkonnější a nejrychlejší skútr 125 ccm opravdu nejlepší volba? Hodnotit kvalitu skútru jen podle psaného výkonu motoru je velmi krátkozraké. Žádný význam to nemá především u motorů s objemem 50 ccm spadajících pod řidičské oprávnění AM. Prakticky všechny kvalitnější typy jsou uměle omezené, proto nabízí značnou výkonovou rezervu.

kvalitní levný skútr do 125 ccm recenze

Pohodlnou jízdu výrazně ovlivňuje kvalita tlumičů i uložení motoru. Také zde se přehnaná spořivost nemusí vyplatit. Co ušetříte na nákupu, později vložíte do drahých oprav. Obecně je mnohem rozumnější sáhnout po slabším, ale kvalitním a ověřeném motoru, než se bezhlavě hnát za maximálním výkonem. Pokud opravdu toužíte po vysokém výkonu, připravte se raději na větší investici.

Nejoblíbenější značky

Vespa

Legendární značku založil po konci druhé světové války Ital Enrico Piaggio. Dostupné a jednoduché skútry se rychle rozšířili nejen po Itálii, ale celé západní Evropě. Dnes nabízí několik modelových řad s různou výbavou i výkonem. Charakteristický je pro ně jednotný designový styl.

skútry Vespa recenze

Peugeot

Peugeot je známý především výrobou automobilů. Výroba motocyklů, mopedů a skútrů má však neméně dlouhou a slavnou tradici. Nejstarší modely opouštěly tehdejší továrny společnosti Société des Automobiles Peugeot na samém začátku dvacátého století. Současné skútry Peugeot se soustředí na prvotřídní zpracování a maximální pohodlí.

skútr Peugeot recenze

 

Honda

Společnost Honda je s motocykly a skútry spojena velmi těsně. Japonskou jedničkou se stala v roce 1955. Dnes je největší motocyklovou značkou na světě. Honda Super Cup z roku 1958 stále drží rekord nejprodávanějšího motorového dopravního prostředku historie. Současné skútry Honda vytváří ucelené portfolio typů do města i pro delší cesty.

skútr Honda recenze

 

Cena

Cenové rozpětí benzínových skútrů do 125 ccm je velmi široké. Rozdíly jsou nejen ve výkonu motoru a celkové výbavě, ale také v kvalitě použitých dílů a celkovém technickém zpracování. Nejlevnější modely se hodí především pro nenáročné nebo občasné použití. Dražší typy dokáží při správné péči bez potíží najet více než 100 000 km.

Cena do 50 000 Kč

Levné skútry jsou ideální pro nenáročné jízdy. Často sem patří kompaktní městské typy s motorem 50 ccm. Nemusíte se bát jeho výkonů, do městského prostředí zapadne skvěle. Do 50 000 Kč se vejdou i některé základní řady osvědčených výrobců. Určitě po nich sáhněte, pokud nechcete příliš utrácet, ale současně chcete pravidelně jezdit.

Cena od 50 000 Kč do 100 000 Kč

Střední třída nabízí prémiové benzínové skútry do 50 ccm i univerzální 125 ccm modely do města i mimo něj. V této cenové relaci najdete většinu pokročilých prvků, třeba v podobě ABS nebo dobíjecího portu pro mobilní telefon.

Cena nad 100 000 Kč

Cenovka nad 100 000 Kč patří prémiovým typům. Zpracování a kvalita je prvotřídní, což se odráží na dlouhé životnosti a bezproblémovém provozu. Pokud hledáte cestovní skútr 125 ccm, čekají vás právě v této cenové kategorii nejzajímavější modely. S vyšší cenovkou se musíte smířit také v případě, kdy chcete opravdu velký skútr.

Kde koupit skútr?

Mnoho benzínových skútrů do 125 ccm najdete na srovnávači cen Heureka. Kromě nejpopulárnějších značek zde nechybí ani méně známí výrobci. Hledání usnadní přehledné filtrování výsledků dle vybraných parametrů, ceny nebo oblíbenosti. Pomoci při výběru mohou také komentáře reálných uživatelů.

Nejoblíbenější skútry na Heureka

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 5.0 (52 hlasů)

Autor článku

Milan Boháček
Milan Boháček

Technologický nadšenec se zvláštní zálibou v letectví a astrofyzice. Nemůže se dočkat dalšího letu Starship. Ve volných chvílích sleduje sci-fi seriály a baví se hraním šachu. Stres odbourává při vaření. Díky 3D tiskárně si plní dětské sny, takže modely raket, vetřelců a dinosauřích koster začínají pomalu přetvářet jeho byt v pravé nerdí doupě.

Podobné články

Diskuse u článku

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odeslat komentář

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]