Skútry s objemem do 125 ccm dlouhodobě patří k nejprodávanějším a nejoblíbenějším. Většinu můžete řídit s klasickým řidičským průkazem skupiny B. Menší typy dokonce jen s oprávněním skupiny AM, které lze získat v 15 letech.
Test skútrů vybral jako vítěze originální skútr Peugeot spojující moderní a retro designové prvky. Do města je vhodný lehký skútr Sunway Falcon.
Elegantní skútr s motorem 125 ccm. Pod retro designem ukrývá moderní techniku, včetně ABS a digitálního přístrojového panelu.
Francouzský elegán se svižným motorem o objemu 125 ccm. Potěší kvalitním zpracováním i jednoduchým řízením. Skútr za TOP cenu.
Levný skútr v moderním designu s kvalitním LED osvětlením. Kromě ceny oceníte také živý motor.
Nejlepší skútry do 125 ccm
Recenze Peugeot Django 125i Standard – nejlepší skútr 125 ccm
Výrobce: Peugeot | Objem motoru: 125 ccm | Typ motoru: čtyřtaktní s elektronickým vstřikováním | Výkon: 7,8 kW při 8 000 ot./min. | Převodovka: automatická | Max. rychlost: 90 km/h | Spotřeba: 2,5 l/100 km | Objem nádrže: 8,5 l | ABS: ano | Uzamykatelný úložný prostor: ano | Pohotovostní hmotnost: 135 kg | Rozměry (d × š × v): 1 925 × 710 × 1 190 mm | Hmotnost: 135 kg | Cena: 87 900 Kč
- Originální design
- Pohodlný cestovní skútr 125 ccm
- Systém ABS
- Automatická převodovka
- Uzamykatelné úložné prostory
- Vyšší cena
- Retro design nemusí vyhovovat každému
Peugeot představil modelovou řadu Django 125i Standard před několika lety, pravidelně jej však vylepšuje a inovuje. Současnou generaci na první pohled odlišuje přepracovaná čelní maska s volně navazujícími diodovými blinkry. Recenzovaný benzínový skútr na první pohled zaujme retro designem, který se nemusí každému zamlouvat, ale rozhodně mu nelze upřít originalitu a nadčasovost.
Pohon obstarává moderní čtyřtaktní motor s elektronickým vstřikováním, objemem 125 ccm a automatickou převodovkou. Síly má dostatek. Výrobcem uváděné maximální rychlosti 90 km/h dosáhnete bez větších potíží. Skútr se dobře ovládá, bezpečnost zvyšuje systém ABS. Na přání lze doplnit přední štít z plexiskla i opěrku spolujezdce. Django 125i uveze dva pasažéry.
Skútr Peugeot Django 125i vyniká pohodlím při jízdě. Pomáhají v tom nejen dobře zvolené proporce, ale také velmi pohodlné a velké sedlo. Pod sedlem se nachází uzamykatelná schránka. Další naleznete v přední části pod řídítky. Díky integrované 12V zásuvce v ní dobijete i mobil. Django 125i je nejlepší skútr našeho výběru.
Nejste si stále jistí benzínovým motorem? Zkuste se podívat na elektroskútry. Poradíme vám, v čem jsou lepší a jak je správně vybírat.
Recenze Peugeot Tweet 125i Active – univerzální skútr za skvělou cenu
Výrobce: Peugeot | Objem motoru: 125 ccm | Typ motoru: čtyřtaktní s elektronickým vstřikováním | Výkon: 8,4 kW při 8 500 ot./min. | Převodovka: automatická | Max. rychlost: 99 km/h | Spotřeba: 2,4 l/100 km | Objem nádrže: 5,2 l | ABS: ano (SBC) | Uzamykatelný úložný prostor: ano | Pohotovostní hmotnost: 120 kg | Rozměry (d × š × v): 2 000 × 690 × 1 125 mm | Hmotnost: 120 kg | Cena: 69 900 Kč
- Poměr cena/výkon
- Rychlost až 99 km/h
- Výkonný motor
- Spolehlivý provoz
- Vzhledem k ceně žádné
Recenzovaný benzínový skútr Peugeot Tweet 125i Active nabízí zajímavou alternativu známějším, ale také podstatně dražším značkám. Poměr ceny a výkonu je opravdu skvělý. Živý motor s automatickou převodovkou nabídne maximální výkon až 8,4 kW při 8 500 ot./min. Maximální rychlost se zastavila těsně pod hranicí 100 km/h.
Design není přehnaně extravagantní, spíše moderně decentní. Nezapře francouzské kořeny a smysl pro eleganci. Skútr nezklame ani dílenským zpracováním. Plastové díly perfektně lícují, navíc potěší kvalitním lakováním. Sedlo je pohodlné a odolné proti opotřebení. Celkové nároky na údržbu jsou příjemně nízké. Spotřeba se při klidnější jízdě drží kolem 2,4 l na 100 km.
Bezpečnost zvyšuje brzdový systém SBC. Volitelně můžete doplnit přední větrný štít. Oceníte jej především v dešti nebo za špatného počasí. Díky nízké hmotnosti se Peugeot Tweet 125i Active příjemně ovládá. Nebojte se hluku ani vibrací. Rychlost a další důležité parametry uvidíte při jízdě na digitálním přístrojovém panelu. Dle testu skútrů jde o skvělou volbu za dobré peníze.
Recenze Sunway Falcon 125cc – atraktivní skútr za nízkou cenu
Výrobce: Sunway | Objem motoru: 125 ccm | Typ motoru: čtyřtaktní | Výkon: 10,5 HP | Převodovka: automatická | Max. rychlost: neuvedeno | Spotřeba: neuvedeno | Objem nádrže: 6 l | ABS: ne | Uzamykatelný úložný prostor: ne | Pohotovostní hmotnost: neuvedeno | Rozměry (d × š × v): 1 940 × 700 × 1 160 mm | Hmotnost: 118 kg | Cena: 51 900 Kč
- Nízká cena
- Živý motor
- Moderní design
- LED osvětlení
- Bez ABS
Hledáte levný a nenáročný benzínový skútr do města? Sunway Falcon 125cc příjemně překvapí živým čtyřtaktním jednoválcem s objemem 125 ccm a výkonem přes 10 koní. Ovládání je snadné a pohodlné. Dovoluje i dravější jízdu. Potěší také velká nádrž s objemem 6 litrů.
Na první pohled zaujme moderní design s výraznými světlomety, které využívají LED technologii. Zvolit můžete několik barevných variant. Decentní černou kombinovanou s modrými, zelenými, žlutými nebo červenými doplňky, případně zářivou neonově žlutou. Maximální nosnost skútru dosahuje 150 kg. Bezpečnost zajišťují výkonné hydraulické kotoučové brzdy. Najdete je na předním i zadním kole.
Nejprodávanější skútry
Jak vybrat skútr do 125 ccm
Malé benzínové skútry se těší velké oblibě. Nepotřebují složitou údržbu, vynikají snadným ovládáním a širokým spektrem designů i barev. Většinu modelů můžete řídit od 16 let s řidičským oprávněním skupiny A1. Nejmenším modelům dokonce stačí oprávnění AM od 15 let.
Proč vybrat skútr do 125 ccm?
V čem tkví výhoda malého motoru? Samozřejmě v ceně, kompaktní velikosti i nízké spotřebě. Skútry s nejmenšími motory do 50 ccm jsou ideální do města. Třeba na cestu do práce nebo do školy. Omezená maximální rychlost není na překážku. Dobře vyladěný motor vás spíše překvapí svoji živostí. Samozřejmě pomáhá i nízká celková hmotnost skútru.
Výkonnější motory s objemem 125 ccm představují skvělý kompromis všech důležitých parametrů. Ceny, hmotnosti, spotřeby i výkonu. Hodí se k univerzálním skútrům, které se neztratí v městských ulicích, ani na okresní silnici. Po silnějším stroji sáhněte jen v případě, kdy hledáte nejlepší skútr na cestování.
Údržba obvykle není náročná, stejně jako samotná obsluha. Standardem je dnes automatická převodovka i elektrický startér. Stále častěji narazíte na brzdy doplněné systémem ABS, který se pomalu dostává i mezi levnější modely.
Při výběru zvažte, jak intenzivně budete skútr využívat. Pro vyšší nájezdy sáhněte po ověřených značkách a vyšších modelových třídách. Vložené peníze se vám začnou vracet po najetí 20–30 000 km, kdy nejlevnější modely začínají vyžadovat nákladné opravy.
Menší motor se odráží v subtilní velikosti rámu i nízké celkové hmotnosti skútru. Vše pomáhá příjemnému řízení. Malé rozměry navíc usnadňují parkování. Pro malý benzínový skútr většinou najdete parkovací místo navzdory automobily přetékajícím parkovištím. Hmotnost má pozitivní vliv také na spotřebu. Běžně se pohybuje pod 3 l na 100 km.
- Příznivá cena
- Snadná údržba
- Nízká hmotnost
- Jednoduché a příjemné ovládání
- Kompaktní rozměry
- Rozumná spotřeba
- Řízení před dovršením 18 let
- Méně vhodný na dlouhé cesty
- Levné modely mají zpravidla nižší životnost
Řidičem skútru od 15? Jde to!
Za oblibou skútrů s motory do 125 ccm stojí mimo jiné také podmínky pro jejich řízení. Pokud vlastníte řidičský průkaz skupiny B, můžete bez obav sednout za řízení skútru do 125 ccm. Podmínkou je pouze automatická převodovka, maximální výkon 11 kW a poměr výkonu k hmotnosti nepřevyšující 0,1 kW/kg. Omezení ohledně výkonů však nemá v praxi velký význam. Drtivá většina typů se nachází hluboko pod limitem.
Nemáte skupinu B nebo vám ještě nebylo 18 let? Nevadí! Řidičský průkaz skupiny AM můžete získat od 15 let. Vztahuje se na skútry do 50 ccm s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h. Od 16 let můžete žádat řidičský průkaz skupiny A1. Platí pro motocykly a skútry do 125 ccm s výkonem nejvýše 11 kW.
Ale pozor, pokud chcete získat řidičské oprávnění ještě před dosažením plnoletosti, potřebujete také souhlas zákonného zástupce.
Skupina | Věk | Objem motoru | Výkon motoru | Další podmínky |
AM | 15+ | do 50 ccm | – | Konstrukční rychlost do 45 km/h, mladší 18 let, souhlas zákonného zástupce. |
A1 | 16+ | do 125 ccm |
do 11 kW |
Výkonový poměr do 0,1 kW/kg, mladší 18 let, souhlas zákonného zástupce. |
A2 | 18+ | bez omezení |
do 35 kW |
Výkonový poměr do 0,2 kW/kg. |
A | 24+ |
bez omezení |
bez omezení | Podmínku věku nemusíte splňovat, pokud vlastníte nejméně 2 roky oprávnění A2. |
B | 18+ | do 125 ccm |
do 11 kW |
Automatická převodovka, výkonový poměr do 0,1 kW/kg. |
Retro nebo modernu?
Benzínové skútry do 125 ccm nabízí řadu barevných i designových kombinací. Kromě moderních konceptů narazíte na populární retro modely. Některé se inspirovaly reálnými značkami, ale obvyklejší jsou nové návrhy, které pouze připomínají dřívější prvky.
Při výběru ovšem dbejte také na technickou kvalitu použitých materiálů. Skútry obvykle kryjí plastové díly, kde se vrzání, skřípání nebo nepřesností těžko zbavíte. Samostatnou kapitolou je zpracování sedla. To musí být pohodlné a dobře odolávat otěru.
Nejlepší skútr do 125 ccm a jeho výbava
Základ výbavy vždy tvoří bezpečnostní prvky. Samozřejmostí jsou kvalitní brzdy i pneumatiky. Především u nejlevnějších skútrů od méně známých výrobců se vyplatí ihned po nákupu zkontrolovat a případně vyměnit pneumatiky za kvalitnější.
Řízení usnadňuje digitální přístrojový panel s rychloměrem a palivoměrem. Často nabízí i další údaje. Rozhodně oceníte uzamykatelný úložný prostor. Řada skútrů disponuje jedním pod sedlem a dalším v přední části pod řídítky. Především u vyšších tříd není výjimkou, pokud obsahuje nabíjecí port pro mobilní telefon. Úložné prostory obvykle pojmou i běžnou otevřenou helmu, naopak integrální helma bude většinou příliš velká.
Vyplatí se sledovat nabídku doplňků a volitelného příslušenství. Někteří výrobci vás překvapí rozsahem nabízeného zboží. Zahrnovat může čelní větrné štítky, přídavné nosiče či rozšířené zadní chyty pro spolujezdce.
Výkon není všechno
Bude nejvýkonnější a nejrychlejší skútr 125 ccm opravdu nejlepší volba? Hodnotit kvalitu skútru jen podle psaného výkonu motoru je velmi krátkozraké. Žádný význam to nemá především u motorů s objemem 50 ccm spadajících pod řidičské oprávnění AM. Prakticky všechny kvalitnější typy jsou uměle omezené, proto nabízí značnou výkonovou rezervu.
Pohodlnou jízdu výrazně ovlivňuje kvalita tlumičů i uložení motoru. Také zde se přehnaná spořivost nemusí vyplatit. Co ušetříte na nákupu, později vložíte do drahých oprav. Obecně je mnohem rozumnější sáhnout po slabším, ale kvalitním a ověřeném motoru, než se bezhlavě hnát za maximálním výkonem. Pokud opravdu toužíte po vysokém výkonu, připravte se raději na větší investici.
Nejoblíbenější značky
Vespa
Legendární značku založil po konci druhé světové války Ital Enrico Piaggio. Dostupné a jednoduché skútry se rychle rozšířili nejen po Itálii, ale celé západní Evropě. Dnes nabízí několik modelových řad s různou výbavou i výkonem. Charakteristický je pro ně jednotný designový styl.
Peugeot
Peugeot je známý především výrobou automobilů. Výroba motocyklů, mopedů a skútrů má však neméně dlouhou a slavnou tradici. Nejstarší modely opouštěly tehdejší továrny společnosti Société des Automobiles Peugeot na samém začátku dvacátého století. Současné skútry Peugeot se soustředí na prvotřídní zpracování a maximální pohodlí.
Honda
Společnost Honda je s motocykly a skútry spojena velmi těsně. Japonskou jedničkou se stala v roce 1955. Dnes je největší motocyklovou značkou na světě. Honda Super Cup z roku 1958 stále drží rekord nejprodávanějšího motorového dopravního prostředku historie. Současné skútry Honda vytváří ucelené portfolio typů do města i pro delší cesty.
Cena
Cenové rozpětí benzínových skútrů do 125 ccm je velmi široké. Rozdíly jsou nejen ve výkonu motoru a celkové výbavě, ale také v kvalitě použitých dílů a celkovém technickém zpracování. Nejlevnější modely se hodí především pro nenáročné nebo občasné použití. Dražší typy dokáží při správné péči bez potíží najet více než 100 000 km.
Cena do 50 000 Kč
Levné skútry jsou ideální pro nenáročné jízdy. Často sem patří kompaktní městské typy s motorem 50 ccm. Nemusíte se bát jeho výkonů, do městského prostředí zapadne skvěle. Do 50 000 Kč se vejdou i některé základní řady osvědčených výrobců. Určitě po nich sáhněte, pokud nechcete příliš utrácet, ale současně chcete pravidelně jezdit.
Cena od 50 000 Kč do 100 000 Kč
Střední třída nabízí prémiové benzínové skútry do 50 ccm i univerzální 125 ccm modely do města i mimo něj. V této cenové relaci najdete většinu pokročilých prvků, třeba v podobě ABS nebo dobíjecího portu pro mobilní telefon.
Cena nad 100 000 Kč
Cenovka nad 100 000 Kč patří prémiovým typům. Zpracování a kvalita je prvotřídní, což se odráží na dlouhé životnosti a bezproblémovém provozu. Pokud hledáte cestovní skútr 125 ccm, čekají vás právě v této cenové kategorii nejzajímavější modely. S vyšší cenovkou se musíte smířit také v případě, kdy chcete opravdu velký skútr.
Kde koupit skútr?
Mnoho benzínových skútrů do 125 ccm najdete na srovnávači cen Heureka. Kromě nejpopulárnějších značek zde nechybí ani méně známí výrobci. Hledání usnadní přehledné filtrování výsledků dle vybraných parametrů, ceny nebo oblíbenosti. Pomoci při výběru mohou také komentáře reálných uživatelů.
Diskuse u článku