Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
Testado.cz » Elektro vozítka

Nejlepší elektroskútry 2025. Recenze a testy

Přemýšlíte nad koupí elektroskútru? Jste na správném místě! Právě pro vás jsme připravili velký test elektrických skútrů. Nechybí elektroskútr bez řidičáku Racceway E-BABETA nebo s dlouhým dojezdem Segway eScooter B110S. Více čtěte v podrobných recenzích a našem srovnávacím testu. Další oblíbené elektrické dopravní prostředky jsme vybrali do našeho přehledu.

Nejlepší celkově

Nejlepší elektroskútr s nadstandardním výkonem, dojezdem a skvělou výbavou. Vítěz testu!

Nejlepší bez řidičáku

Elektroskútr se skvělým dojezdem, úložným prostorem a bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění.

Levná elektrobabeta

Levná e-Babeta s kratším dojezdem. Vhodná pro seniory a méně náročné.

Nejlepší elektroskútry a jejich recenze

Segway eScooter B110S – nejlepší e-skútr celého testu

Typ: elektroskútr | Výkon: 850 W | Max. rychlost: 45 km/h | Max. dojezd: 105 km | Baterie: 30 Ah | Vyjímatelná: ano | Doba nabíjení: 4 h | Nosnost: 132 kg | Počet osob: 2 | Nutný ŘP: AM | Hmotnost: 55 kg | Přibližná cena: 57 690 Kč

Klady
  • Dlouhý dojezd
  • Pokročilý systém brzd
  • Účinný tlumič
  • Bohatá výbava
  • Hmotnost pouze 55 kg
Zápory
  • Vyšší cena

Elektrický skútr Segway eScooter B110S láká elegantním designem i řadou moderních technologií. Příjemně překvapí také dojezd. Za optimálních podmínek ujedete až 100 km bez nabití. Typický dojezd v reálném provozu se pohybuje kolem 72 km, což je stále vynikající hodnota. Snadné parkování zaručuje hmotnost pouhých 55 kg.

Motor o výkonu 850 W umožňuje jet rychlostí až 45 km/h. Energii zajišťuje baterie s kapacitou 30 Ah. Dobití trvá asi 4 hodiny. Během jízdy je možné rekuperovat část brzdné energie. Mimořádný důraz kladl výrobce na bezpečnostní prvky. Tlakový senzor blokuje kola v případě prázdného sedadla nebo při vysunutém stojanu. Brzdící systém inteligentně využívá přední i zadní brzdu, včetně pokročilého antiblokovacího systému EABS.

Bohatá výbava zahrnuje nejen digitální přístrojový štít, ale také bezdrátové spojení s mobilním telefonem. Pomocí aplikace eScooter B110S odemknete, zkontrolujete polohu nebo zhasnete světla. Systém vás navíc sám upozorní na podezřelý pohyb a umožní odpojit motor i baterii.

Racceway E-Fichtl – dlouhý dojezd za TOP cenu

Typ: elektroskútr | Výkon: 250 W | Max. rychlost: 25 km/h | Max. dojezd: 40 km | Baterie: 20 Ah | Vyjímatelná: ano | Doba nabíjení: 8 h | Nosnost: 187 kg | Počet osob: 1 | Nutný ŘP: ne | Hmotnost: 79 kg | Přibližná cena: 29 990 Kč

Klady
  • Slušná dojezdová vzdálenost
  • Bez řidičského oprávnění
  • Pěkný design
  • Úložné prostory
  • Dálkové ovládání s alarmem
  • Kvalitní kotoučové brzdy
  • Lze dokoupit rychlonabíjení
Zápory
  • Nižší nosnost (max. 1 osoba)
  • Olověná baterie (lze vyměnit za lithiovou)

Racceway E-Fichtl je elektroskútr, který na jedno nabití ujede až kolem 40 km. Olověný akumulátor o kapacitě 20 Ah je kombinován s výkonným motorem o 250 W. Díky pedálům navíc při vybití baterie můžete k dojezdu využít vlastního šlapání. Plné nabití akumulátoru pak zabere zhruba 8 hodin, přičemž lze baterii vyjmout a nabíjet nezávisle na elektroskútru.

Maximální rychlost elektrického fichtla se vytáhne až na 25 km/hod. Jelikož tento elektrický skútr patří do třídy malých mopedů, můžete jej řídit bez řidičského oprávnění.

S nosností do 187 kg je určen spíše pro jednu osobu, krátkodobě však uveze i osoby dvě. Pohodlí při jízdě mají na starosti tlumiče, ocenitelná je zajisté i prostorná konstrukce s úložným systémem pod sedadlem i v přední části. Hydraulické kotoučové brzdy jsou zárukou kvalitní a bezpečné jízdy. Ve výbavě naleznete dálkové ovládání s alarmem a LED osvětlení s denním a nočním režimem. 

Racceway E-BABETA – levný elektroskútr bez řidičáku

Typ: e-Babeta | Výkon: 250 W | Max. rychlost: 25 km/h | Max. dojezd: 55 km | Baterie: 12 Ah | Vyjímatelná: ano | Doba nabíjení: 5 h | Nosnost: 120 kg | Počet osob: 1 | Nutný ŘP: ne | Hmotnost: 66 kg | Přibližná cena: 25 900 Kč

Klady
  • Nízká a hmotnost
  • Velmi pěkný design
  • Naprosto jednoduché ovládání
  • Místo pro drobnosti a věšák na tašku
  • Vhodná i pro seniory
  • Elektroskútr bez řidičáku
Zápory
  • Slabší výkon
  • Kratší dojezd
  • Pouze pro 1 osobu

Pokud hledáte levný elektroskútr bez řidičáku, jednoznačně doporučujeme model Racceway E-BABETA. Jak již název napovídá, nejedná se o čistě elektrický skútr, nýbrž o e-Babetu. Ta je vůči ostatním strojů lehčí a jednodušší na ovládání a provoz. Nejen proto ji doporučujeme i seniorům, kterým nebude její obsluha činit žádné potíže.

Tato stylová e-Babeta spadá do kategorie elektrokol, takže není potřeba řidičské oprávnění. Srdcem je elektrický motor o výkonu 250 W, který je maximálně tichý a šetrný k životnímu prostředí. Slabší výkon logicky znamená pomalejší maximální jízdu do 25 km/h. Výrobce ušetřil i na výdrži.E-BABETA - zkušenosti

Olověná 12Ah baterie nabízí dojezd 55 kilometrů. To není sice moc, na kratší vzdálenosti ale vystačí. Potěší možnost jejího vyjmutí: stroj tedy můžete nechat venku a baterii nabít v teple domova. Doba nabíjení se pohybuje kolem 5 hodin.

E-Babeta Racceway nás zaujala i svým poutavým designem a řešením. Ve přední části se nachází šikovný úschovný prostor pro drobnosti (mobil, peněženka, doklady…), přičemž pod řídítky najdete háček pro zavěšení nákupní tašky. Racceway e-Babeta je vybavena denními a nočními LED světly, dálkové ovládání s alarmem je také moc fajn.

Co se týče bezpečnosti, zadní brzda je bubnová, na předku už pracuje účinná hydraulická kotoučová brzda. Velikost kol je 18“, přičemž nosnost dosahuje 120 kilogramů. Sedadlo elektro babety je však určeno pouze pro řidiče.

Racceway CENTURY – skvělá alternativa

Typ: elektroskútr | Výkon: 2 000 W | Max. rychlost: 45 km/h | Max. dojezd: 50 km | Baterie: 20 Ah | Vyjímatelná: ano | Doba nabíjení: 6 h | Nosnost: 150 kg | Počet osob: 2 | Nutný ŘP: AM | Hmotnost: 80 kg | Přibližná cena: 49 900 Kč

Klady
  • Výkonný motor
  • Možnost prodlouženého dojezdu
  • Atraktivní design
  • Bezpečnost
Zápory
  • Dlouhá doba nabíjení
  • Vyšší hmotnost

Racceway CENTURY je stylový elektrický skútr, který se hodí na výlety do města i na delší vzdálenosti. Skútr spadá do kategorie malých motorek (řidičský průkaz AM, vhodný již od 15 let věku). Je schopen maximální rychlosti 45 km/h, o pohon se stará elektrický motor s příkonem 2 000 W.

Racceway CENTURY je schopen dojezdu kolem 50 km. Pohon zajišťuje vyjímatelná lithiová baterie s kapacitou 20 Ah (hmotnost 7,5 kg), kterou lze nabíjet mimo garáž doma. Doba nabíjení se pohybuje na hranici 6 hodin. Není problém si přikoupit i druhou baterii, s níž se dojezd znásobí na 100 km.

Výsadou modelu Racceway CENTURY je slušná nosnost 150 kg, díky níž je vhodný pro přepravu dvou osob. Za povšimnutí stojí hezké zpracování a chromované komponenty. Skútr sedí na 11“ kolách, bezpečnost zvyšuje přední i zadní hydraulická brzda. Samozřejmostí je LED osvětlení. Něčím navíc je funkce uzamykání řídítek s alarmem.

Jestliže hledáte kvalitní elektrický skútr bez řidičáku, model Racceway CENTURY představuje nejlepší volbu v poměru ceny a výkonu.

Srovnávací test 6 elektroskútrů

Segway eScooter B110SRacceway E-FichtlRacceway E-BABETARacceway CENTURYRazor Rambler 16Racceway City
Segway eScooter B110S
Racceway E-Fichtl
Racceway E-BABETA
Racceway CENTURY
Razor Rambler 16
Racceway City
Typelektroskútrelektroskútre-Babetaelektroskútrelektroskútrelektroskútr
Výkon850 W250 W250 W2 000 W350 W1 500 W
Max. rychlost45 km/h25 km/h25 km/h45 km/h25 km/h45 km/h
Max. dojezd105 km40 km55 km50 km18,5 km59 km
Baterie30 Ah20 Ah12 Ah20 Ah7 Ah20 Ah
Vyjímatelná
Doba nabíjení4 h8 h5 h6 h8 h8 h
Nosnost132 kg187 kg120 kg150 kg100 kg150 kg
Počet osob211212
Nutný ŘPAMAMAM
Hmotnost55 kg79 kg66 kg80 kg28,8 kg104 kg
Přibližná cena57 690 Kč29 990 Kč25 900 Kč49 900 Kč13 499 Kč36 900 Kč
Zjistit cenuZjistit cenuZjistit cenuZjistit cenuZjistit cenuZjistit cenu

Nejprodávanější elektroskútry

Jak vybrat elektroskútr

Elektrický skútr můžeme na našich silnicích vídat stále častěji. Díky svým jedinečným vlastnostem si postupem času získává srdce stále většího počtu motoristických srdcí. Pokud vás už nebaví spoléhat na příjezd MHD, chcete něco ušetřit za projeté palivo a odlehčit přírodě, elektrický skútr by vás mohl zaujmout.

V rámci rad a návodů jsme pro vás připravili nejdůležitější informace, které byste o skútrech na baterii měli vědět. A jak už to tak bývá, i tyto mašiny mají své výhody a nevýhody. Nejen s tím vás podrobně seznámíme. Po přečtení návodu byste měli vědět, co můžete od elektroskútru očekávat a jestli je pro vás vhodný.

Jak vybrat elektroskútr

Co je elektroskútr

Elektroskútr je jednostopé vozidlo, které vypadá jako klasická motorka. Oproti běžným motocyklům je vybaven menšími koly, slabším motorem (nízký objem = menší výkon) a (většinou) automatickou převodovkou. Z uvedených informací jasně vyplývá spousta kladů. Ovšem pozor – i na zápory se dostalo.

Před koupí takového skútru si určitě odpovězte na následující otázky, které považujeme za velmi důležité. Minimálně vám usnadní rozhodování, jaký elektrický skútru bude pro vás nejlepší.

Nejdůležitější otázky

  1. Kolik za skútr utratíte? – Pokud hodláte investovat co nejméně peněz, musíte se smířit s tím, že si nelze nárokovat kdovíjaké vymoženosti, výbavu, funkce a dojezd.
  2. Jak často a kam budu jezdit? – Jestliže se budete dopravovat do práce městem maximálně několik kilometrů denně, výkon a dojezd řešit de facto ani nemusíte. V opačném případě bude pro vás naopak stěžejní.
  3. Jak vypadá cesta, kterou budu nejčastěji jezdit? – Jezdíte nejčastěji po rovině, nebo naopak do strmých kopců? Dle toho by se měl odvíjet výkon vašeho skútru.
  4. Budu jezdit sám nebo ve dvou? – Podle toho zvažte výkon, dojezd a nosnost. Některé skútry jsou dokonce pouze jednomístné.
  5. Kde budu nabíjet? – Pokud máte elektrickou zásuvku vždy po ruce, není třeba nic moc řešit. V opačném případě se podívejte po skútru, který má vyjímatelnou baterii. Tu si snadno přenesete kam zrovna potřebujete.

Proč si koupit elektroskútr

  • Šetří přírodu i peníze: Mezi hlavní výhody patří ekologický a ekonomický provoz. Skútr pohání elektřina, tedy baterie, která neprodukuje do ovzduší žádné škodlivé látky. Provoz zároveň šetří vaši peněženku, protože není nutné tankovat palivo, jako je benzín nebo nafta. Podle aktuálních propočtů je provoz elektrického skútru oproti benzinové variantě ekonomičtější až 10krát, oproti automobilu je cestování až 30krát levnější. Tyto hodnoty se však mohou lišit v závislosti na aktuálních cenách elektřiny a pohonných hmot.
  • Tankování je minulost: Jelikož se o pohon stará baterie, nemusíte řešit stav nádrže a čerpací stanice. Pokud máte baterii nabitou, prostě dojedete tam, kam potřebujete. Skútry se dobíjí v klasické zásuvce, kterých je všude dostatek: v práci, u přátel, u rodiny, u obchodních domů a na dalších místech. U některých modelů je baterie vyjímatelná, takže si ji můžete dokonce odnést – třeba do kanceláře, kde ji bez starostí nabijete.
  • Nízké náklady na údržbu: Samozřejmě, také elektrický skútr potřebuje čas od času vyměnit nějaké součástky typu brzdové destičky a pneumatiky. Automaticky však (většinou) odpadá pravidelná výměna olejů, kapalin a náročná péče o motor.
  • Snadné ovládání: Elektroskútr se naprosto jednoduše ovládá. Stačí přidat plyn a skútr se rozjede. Není potřeba se seznamovat se spoustou páček, řešit startování a další věci typické pro spalovací varianty. Elektrický skútr je také (zpravidla) mnohem lehčí, takže jeho přemístění není nijak výrazně náročné. Také parkování je s takovými stroji snazší: můžete dokonce parkovat i ve sklepech, kam benzinové skútry nesmí.
  • Cesty jsou otevřeny: Některá města mají již platnou vyhlášku, která zakazuje vjezdu vozidel a motocyklů se spalovacím motorem. Takový zákaz však pro elektrické skútry neplatí. Dostanete se tak i na místa, kam většina motocyklistů nemůže.
  • Bez řidičáku: Některé e-skútry nepotřebují řidičské oprávnění. O tom se více rozepisujeme níže.

Proč si nekoupit elektroskútr

  • Kratší dojezd: Tohle je problém, který je dosti relativní. Zatímco některé moderní elektrické skútry nabízí dojezd až 180 kilometrů, jiné zvládnou na plné nabití zdolat kolem 40 kilometrů i méně. Záleží tedy na vás, jak často a jak daleko jezdíte. Tento parametr neberte na lehkou váhu.
  • Vybití baterie: Jestliže zapomenete baterii před jízdou dostatečně dobít, může se vám stát, že se baterie uprostřed cesty vybije a vy nebudete moci pokračovat v jízdě dál. Jak ale sami tušíte, nejedná se o problém pouze elektroskútrů, nýbrž všech dopravních prostředků. I u klasických motocyklů si musíte hlídat stav nádrže a včas dotankovat.
  • Nízká rychlost: Klasické elektrické skútry jsou slabší stroje, jejichž rychlost může dosáhnout maximálně 45 km/h. V městském provozu limitováni spíše nebudete, mimo město nebo na rychlejších silnicích se však už jedná o problém. Na trhu se však objevují i výkonnější modely s rychlostí přes 80 km/h, které jsou vhodné i pro silnice mimo město.

Elektroskútr bez řidičáku

Na některé elektrické skútry skutečně nepotřebujete řidičské oprávnění. Jedná se o tzv. e-babety, e-Fichtle a e-Mopedy. Řadí se do kategorie malých mopedů s elektrickým pohonem. S těmito stroji můžete normálně jezdit po silnici, aniž byste se museli obávat silniční kontroly. A co s sebou elektrický skůtr bez řidičáku přináší?

Zásadním problémem je slabý výkon. Maximální rychlost takového elekroskútru může dosáhnout 25 km/h. Akcelerace nesmí překročit maximálně 6 km/h při šlapání a plynu. Výkon motoru pak nesmí překročit 250 W. Někde se dočtete i 1 000 W, což značí nejvyšší možný chvilkový výkon při maximální zátěži.

Elektroskútr s řidičákem

Elektroskútr s řidičákem

Vysvětlení je prosté: jakmile výkon elektrického skútru překročí hranici 250 W nebo maximální rychlost 25 kilometrů za hodinu, musí jeho řidič vlastnit příslušné řidičské oprávnění.

Skupiny ŘP Co mohu a nesmím
AM Lze vlastnit již od 15 let věku. Rychlost elektroskútru nesmí překročit 45 km/h, přičemž výkon nesmí překročit 4 kW (4 000 W).
A1 Lze vlastnit již od 16 let věku. Výkon do 11 kW (11 000 W), hlídán je i poměr výkonu a hmotnosti max. 0,1 kW/kg. Tuto skupinu dnes automaticky vlastní všichni, kdo řídí osobní automobil – tedy vlastní oprávnění skupiny B. Podmínkou ovšem je, aby měl elektroskutr automatickou převodovku. To splňuje drtivá většina dnešní nabídky.
B Můžete řídit jednostopá vozidla s automatickou převodovkou. Objem motoru nesmí překročit 125 ccm, výkon max. 11 kW (11 000 W). Hlídán je i poměr výkonu a hmotnosti – nejvýše 0,1 kW/kg.

Výkon a rychlost

Výkon je velmi proměnná záležitost. Záleží na terénu, kterým projíždíte, na kopcích, hmotnosti jezdce, stylu jízdy a dalších aspektech. Slabé e-Babety nebo elektroskútry bez řidičáku disponují výkonem 250 W, který není pro náročnější terén a kopce vhodný. Většinu cest sice zdolají, rychlost však nebude nijak vysoká. Ostatně rychlost dosahuje max. 25 km/h.

Silnější modely na trhu dosahují výkonu 2 000 až 6 000 W. Takové elektroskútry si poradí i s náročnějšími cestami a kopci. Tyto stroje jsou schopny vyvinout rychlost až 45 km/h, což je do městského provozu ideální. Pokud jste na elektrickém skútru nikdy nejeli, určitě si zamilujete jejich akceleraci.

Výhoda elektromotorů je v jejich jednoduchosti. Zatímco se klasické spalovací motory skládají ze spousty dílů a malých částí, elektromotor má jen ložisko, rotor a stator. To pro vás znamená hlavně skutečnost, že se nemusíte bát poruchovosti a nákladných oprav.

Srovnávací test elektroskútrů

Baterie a dojezd

Dojezdová vzdálenost se u některých typů e-skútrů dost liší. Může za to spousta věcí, jako je hmotnost stroje a baterie. Kapacita baterie se dnes průměrně pohybuje mezi 40-60 Ah, což je výrazný nárůst oproti starším modelům. Prodávají se však i mnohem slabší – například 12 Ah, které mají e-Babety. Některé modely dokonce pojmou i 2 baterie, čímž se celková kapacita zdvojnásobí.Na trhu se můžete setkat se 2 typy akumulátorů: olověnými a lithiovými. Oba mají své přednosti a negativa. Jaká to jsou?

  • Olověné baterie: Jsou bezúdržbové a levné. Nedostatkem je vyšší hmotnost a nutnost pravidelného dobíjení. Pokud stanovený postup nedodržíte, může se výrazně zkrátit jejich životnost.
  • Lithiové baterie: Dnes už jednoznačně dominující typ baterie, který nabízí vyšší kapacitu při nižší hmotnosti. Navíc mají delší životnost a nepotřebují pravidelně dobíjet. Jsou sice dražší, ale ceny postupně klesají a tento rozdíl se zmenšuje.

Stav baterie můžete sledovat na displeji, případně přes mobilní aplikaci. Pro některé řidiče může být důležitá i doba nabíjení. Doba dobíjení se díky rychlejším nabíječkám zkrátila a pohybuje se průměrně kolem 3-5 hodin. Baterie jsou také vyjímatelné a nevyjímatelné, což s sebou přináší určité strasti.

  • Vyjímatelná baterie: Určitě lepší varianta než varianta nevyjímatelná. Vyjímatelná baterie není se skútrem pevně spojena, takže si ji můžete kamkoliv odnést. Takovou možnost využijete hlavně v případě, kdy budete potřebovat baterii dobít. Jednoduše ji odpojíte, vytáhnete a odnesete domů nebo do kanceláře. Nemusíte hledat zásuvku k elektrické síti, což zároveň odstraňuje problémy s parkováním.
  • Nevyjímatelná baterie: Takový typ baterií je pevně spojen s konstrukcí elektrického skútru. Není ji proto možné vyjmout a odnést. To s sebou přináší obtíže. Největší nevýhodou je nutnost zaparkování u zdroje elektrické energie – u zásuvky. Většina skútrů má však baterii uživatelsky vyjímatelnou – viz. naše srovnávací tabulka výše.

Dojezd se u moderních modelů průměrně pohybuje mezi 70-100 kilometry. Pokročilé modely s vyšší kapacitou baterie mohou ujet až 180 kilometrů na jedno nabití! Není ovšem problém vybrat skútr, jenž je schopen na plně nabitou baterii ujet až 120 kilometrů! Tady si rozmyslete, jakým způsobem budete skútr používat. Pokud budete jezdit denně do práce jenom několik kilometrů, dojezd prakticky řešit nemusíte.

Hmotnost a nosnost

E-skútry bývají lehčí než klasické benzinové skútry. Jejich hmotnost se pohybuje kolem 60-80 kilogramů. Znovu ale platí, že můžete narazit na velké rozdíly. Silnější stroje mohou dosahovat váhy i přes 120 kilogramů. Obecně se však díky nízké hmotnosti lépe ovládají a transportují z místa na místo. Díky tomu je pohodlně ovládnou dámy nebo starší osoby.

Nejlepší elektroskútry. Recenze a testy

Nosnost patří mezi důležité faktory, které byste měli před koupí zohlednit. Nosnost by se totiž neměla nikdy překračovat, protože riskujete poruchu, rychlejší opotřebení a nestabilní jízdu.

Hodnota nosnosti se dnes standardně pohybuje mezi 150-180 kilogramy, což je navýšení oproti starším modelům. To je samo o sobě vysoké číslo. Problém ale může nastat v okamžiku, kdy pojedou na elektroskútru 2 osoby. Některé modely jsou totiž přizpůsobeny i pro spolujezdce. Pamatujte také na zavazadla, která budete převážet. Tady se potom vyplatí počítat.

Brzdy

Bezpečnost je samozřejmě důležitá. Nejdůležitější roli sehrávají brzdy. Na elektroskútrech můžete vidět 3 typy:

  • Bubnové – Nejméně účinné, ale bezúdržbové.
  • Diskové – Účinné a bezúdržbové.
  • Hydraulické – Nejúčinnější, ale vyžadují náročnější údržbu.

Nejúčinnější a řekněme nejlepší jsou hydraulické kotoučové brzdy. Nejlépe brzdí, jsou efektivní a moderní. Na druhou stranu jejich sílu a vlastnosti využijete hlavně při vyšších rychlostech. Odborníci se shodují na tom, že slabší elektrické skútry hydraulické brzdy ani nepotřebují. Na to výrobci reagují tím, že typy brzd kombinují.

V obchodech tak můžete narazit na e-skútr, který má na předku hydrauliku a na zadku bubny. Nebo na předním kole disk a vzadu buben. Ostatně bubnové brzdy bývají na zadních kolech vidět nejčastěji. V kombinaci s hydraulickou brzdou prostě stačí. Zpravidla platí, že pokud je elektroskutr dražší/rychlejší, má minimálně jednu hydraulickou brzdu.

Nevýhodou hydraulických brzd jsou ovšem vyšší nároky na údržbu a servis. To naopak neplatí u jejich bubnové obdoby, která je naopak bezúdržbová.

Údržba a servis

Elektrické skútry jsou vynikající v tom, že si pro svůj provoz žádají minimální údržbu. Údržbu se však úplně přehlížet nevyplatí. Pokud budete dodržovat pár rad a zásad, životnost skútru a komponent můžete výrazně prodloužit.

  • Na internetu se častokrát setkáváme s jezdci, kteří na svém skútru obchází omezovač rychlosti. Takový zásah nedoporučujeme, protože ztratíte záruku, namáháte komponenty a riskujete problémy se zákonem.
  • Pravidelně kontrolujete tlak v pneumatikách. Zvýšíte jejich životnost a snížíte spotřebu energie během jízdy (menší odpor).
  • Při delším stání (třeba zazimování) používejte hlavní stojan.
  • Věnujte pozornost baterii: pravidelně nabíjejte, nenechávejte ji na mrazu nebo parnu, na zimu ji dobře uskladněte.
  • Dodržujte maximální nosnost. Nezapomínejte ani na zavazadla, která převážíte.
  • Jednou za rok se vyplatí svěřit e-skútr do odborného servisu. Podívají se na ložiska, řízení a stroj seřídí do ideálního stavu.

Design a značka

Při výběru budoucího elektroskútru se samozřejmě zaměřte i na to, jak mašina vypadá. Na trhu najdete nepřeberné množství různorodých podob, které se odlišují barvou a podobou. Můžete si koupit sportovní, městský nebo retro styl. Pamatujte na to, kam budete jezdit, jaký je váš styl života a podle toho si vybírejte.

Nejlepší elektroskútry.

Značka je v tomto případě důležitá. V budoucnu sehraje roli v případě servisu a výměny komponentů. Pokud si koupíte bezejmenný stroj z Číny, náhradní díly budete shánět jen těžko. Před nákupem se tedy se značkou seznamte a zkuste se podívat, zdali se na takový skútr dají obstarat náhradní díly.

Příslušenství

K elektroskútrům si můžete koupit řadu užitečného příslušenství, které vám vaši cestu zpříjemní. Mezi nejdůležitější patří:

Kde koupit

Možností kde koupit či vyhledat si tento produkt je opravdu hodně. My doporučujeme nákupní portál a srovnávač cen Heuréka. Určitě nelze opomenout největší český internetový obchod Alza.cz. A ze zahraničních tržišť se můžete podívat třeba na zajímavé online tržiště Temu.

Nejoblíbenější elektroskútry

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 4.8 (95 hlasů)

Autor článku

Petr Smejkal
Petr Smejkal

Petr má rád technologie, historii a knihy. Dříve působil jako redaktor Prima ZOOM a psal o počítačových hrách v době GameZonu a Call of Duty 1. Od roku 2015 až do dubna 2023 působil na Testádu jako šéfredaktor. LinkedIn, Facebook
Více informací o nás >>

Podobné články

Diskuze a zkušenosti

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář