Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu

Nejlepší elektroskútry 2020 – recenze a testy

Datum 16.6.2020 Petr Smejkal Petr Smejkal

Přemýšlíte nad koupí elektroskútru? Jste na správném místě! Právě pro vás jsme připravili velký test elektrických skútrů. Nechybí elektroskútr bez řidičáku nebo s dlouhým dojezdem. Více v podrobných recenzích a srovnání.

Nejlepší celkově

Nejlepší elektroskútr s nadstandardním dojezdem a výbavou. Vítěz testu!

Nejlepší poměr cena/výkon

Sportovně laděný elektrický skútr se slušným výkonem za super cenu.

Levná e-Babeta

Levná e-Babeta s kratším dojezdem. Vhodná pro seniory a méně náročné.

1Srovnávací test 6 elektroskútrů

Racceway E-BABETA Racceway City GTR NIU M+ Sport Racceway SMART Racceway CENTURY Ecooter E2R
Do obchodu Do obchodu Do obchodu Do obchodu Do obchodu Do obchodu
test Racceway E-BABETA - levná e-babeta Racceway City GTR recenze e skútru NIU M+ Sport blue - nejlepší elektroskútr na trhu test Racceway SMART recenze a test Racceway CENTURY test Ecooter E2R
Přibližná cena 23 900 Kč 28 900 Kč 59 990 Kč 49 900 Kč 59 900 Kč 79 900 Kč
Typ e-Babeta elektroskútr elektroskútr elektroskútr elektroskútr elektroskútr
Nutný ŘP × AM AM AM AM A1
Výkon 250 W 1 600 W 1 600 W 1 200 W 2 000 W 4 000 W
Max. rychlost 25 km/h 45 km/h 45 km/h 45 km/h 45 km/h 80 km/h
Max. dojezd 55 km 65 km 100 km 65 km  50 km  120 km
Baterie 12 Ah 20 Ah 42 Ah 28 Ah 20 Ah 40 Ah
Vyjímatelná ×
Doba nabíjení 5 hod. 8 hod. 4 hod. 5 hod. 6 hod. 6 hod.
Nosnost 120 kg 150 kg 150 kg 135 kg 150 kg 146 kg
Počet osob 1 2 2 2 2 2
Počet osob 66 kg 112 kg 60 kg 70 kg 80 kg 78 kg

2Nejlepší elektroskútry a jejich recenze

Recenze NIU M+ Sport – nejlepší elektroskútr s dojezdem 100 km

NIU M+ Sport blue - nejlepší elektroskútr na trhu

Typ: elektroskútr | Výkon: 1 600 W | Max. rychlost: 45 km/h | Max. dojezd: 100 km | Baterie: 42 Ah (Li-Ion) | Vyjímatelná: ano | Doba nabíjení: 4 h | Nosnost: 150 kg | Hmotnost: 60 kg | Cena: 59 990 Kč

Klady
  • Neokoukaný stylový design
  • Bezkonkurenční dojezd 100 km
  • 42Ah vyjímatelná baterie
  • Velmi rychlé dobíjení
  • Skutečně nízká hmotnost
  • Špičková výbava a funkce
Zápory
  • Tady nemáme co vytknout

Nejnáročnějším jezdcům doporučujeme elektroskútr NIU M+ Sport. Tenhle stroj je skutečnou mašinou se vším všudy. Ovšem nikoliv na benzín, ale na baterii. Vynikající jízdní vlastnosti má na starosti špičkový elektromotor Bosch s výkonem 1 600 W. Maximální rychlost dosahuje obvyklých 45 km/h, ovšem dojezd činí neuvěřitelných 100 kilometrů!

O takový výsledek se zasloužila obří Li-Ion baterie s kapacitou 42 Ah. Tu si můžete z elektrického skútru kdykoliv odnést a nabít. Dobíjení je skutečně bleskurychlé: za 4 hodiny je hotovo. Oproti většině konkurenčních typů se model NIU M+ Sport odlišuje nadstandardní výbavou. Nechybí hydraulické kotoučové brzdy, funkční pérování, výkonné LED osvětlení, tempomat a GPS lokátor. Dále potěší podpora mobilní aplikace NIU App.test NIU M+ Sport - elektrický skútr

Za poznámku stojí elektronický brzdový systém EBS, jenž recykluje až 6 % energie vygenerované brzděním. Dojezd si tak můžete ještě o něco prodloužit. Naprosto vynikající je nízká hmotnost elektroskútru, která činí pouhých 60 kilogramů. Nosnost se přitom drží 150 kilogramů a stroj uveze s přehledem 2 osoby! Výrobce pamatoval i na detaily jako jsou vyklápěcí opěrky nohou nebo úložný prostor.

Testovaný NIU M+ Sport se s přehledem stal vítězem testu elektroskútrů letošního roku. Jedná se o špičkovou mašinu, která zaujme i nejnáročnější zákazníky. Také cena se pohybuje na únosné výši. Nemáme co ani kde vytknout…

Recenze Racceway City GTR – sportovní elektroskútr za skvělou cenu

Racceway City GTR recenze e skútru

Typ: elektroskútr | Výkon: 1 600 W | Max. rychlost: 45 km/h | Max. dojezd: 65 km | Baterie: 20 Ah (olověná) | Vyjímatelná: ne | Doba nabíjení: 8 h | Nosnost: 150 kg | Hmotnost: 112 kg | Cena: 28 900 Kč

Klady
  • Slušný dojezd a maximální rychlost
  • Slušný výkon (rychlý do kopců)
  • Krásné sportovní zpracování
  • Úložný prostor pod řídítky
  • Uveze 2 osoby
Zápory
  • Delší doba nabíjení
  • Nevyjímatelná baterie
  • Žádné extra funkce navíc

Do velkého testu elektroskútrů se dostal kvalitní modelRacceway City GTR. Skútr o výkonu 1 600 W již spadá do kategorie malých motocyklů, tudíž je nutné vlastnit řidičské oprávnění AM. E-skútr může řídit člověk od 15 let věku.

Přítomný elektromotor dokáže vyvinout maximální rychlost až 45 kilometrů za hodinu. Díky svému typu a kvalitní konstrukci je jeho provoz tichý a ekologický. Jak si můžete povšimnout, vybraný model je laděn ve sportovním stylu. Doporučený model byl osazen 10“ koly. Brzdění obstarává klasika: vzadu buben, vpředu disk.

Racceway City GTR - hodnocení

Konstrukce je skutečně bytelná, takže nabízí nosnost až 150 kilogramů: s klidem uveze 2 osoby. Hmotnost elektroskútru je nízkých 112 kilogramů. Určitá nevýhoda je ale delší doba nabíjení kolem 8 hodin. Dojezd se však pohybuje kolem 65 kilometrů. 20Ah baterie není vyjímatelná.

Něco navíc představuje úložný prostor pod řídítky. Pokročilejší funkce ale budete hledat marně. Toužíte po kvalitním elektrickém skútru za nejlepší cenu? Potom dejte na naše doporučení a mrkněte na Racceway City GTR. Nabízí nejlepší poměr ceny a výkonu na trhu!

Recenze Racceway E-BABETA – levný elektroskútr bez řidičáku

test Racceway E-BABETA - levná e-babeta

Typ: e-Babeta | Výkon: 250 W | Max. rychlost: 25 km/h | Max. dojezd: 55 km | Baterie: 12 Ah (olověná) | Vyjímatelná: ano | Doba nabíjení: 5 h | Nosnost: 120 kg | Hmotnost: 66 kg | Cena: 23 900 Kč

Klady
  • Nízká a hmotnost
  • Velmi pěkný design
  • Naprosto jednoduché ovládání
  • Místo pro drobnosti a věšák na tašku
  • Vhodná i pro seniory
  • Elektroskútr bez řidičáku
Zápory
  • Slabší výkon
  • Kratší dojezd
  • Pouze pro 1 osobu

Pokud hledáte levný elektroskútr bez řidičáku, jednoznačně doporučujeme model Racceway E-BABETA. Jak již název napovídá, nejedná se o čistě elektrický skútr, nýbrž o e-Babetu. Ta je vůči ostatním strojů lehčí a jednodušší na ovládání a provoz. Nejen proto ji doporučujeme i seniorům, kterým nebude její obsluha činit žádné potíže.

Tato stylová e-Babeta spadá do kategorie elektrokol, takže není potřeba řidičské oprávnění. Srdcem je elektrický motor o výkonu 250 W, který je maximálně tichý a šetrný k životnímu prostředí. Slabší výkon logicky znamená pomalejší maximální jízdu do 25 km/h. Výrobce ušetřil i na výdrži.E-BABETA - zkušenosti

Olověná 12Ah baterie nabízí dojezd 55 kilometrů. To není sice moc, na kratší vzdálenosti ale vystačí. Potěší možnost jejího vyjmutí: stroj tedy můžete nechat venku a baterii nabít v teple domova. Doba nabíjení se pohybuje kolem 5 hodin.

E-Babeta Racceway nás zaujala i svým poutavým designem a řešením. Ve přední části se nachází šikovný úschovný prostor pro drobnosti (mobil, peněženka, doklady…), přičemž pod řídítky najdete háček pro zavěšení nákupní tašky. Racceway e-Babeta je vybavena denními a nočními LED světly, dálkové ovládání s alarmem je také moc fajn.

Co se týče bezpečnosti, zadní brzda je bubnová, na předku už pracuje účinná hydraulická kotoučová brzda. Velikost kol je 18“, přičemž nosnost dosahuje 120 kilogramů. Sedadlo elektro babety je však určeno pouze pro řidiče.

3Nejprodávanější elektroskútry

4Jak vybrat elektroskútr

Elektrický skútr můžeme na našich silnicích vídat stále častěji. Díky svým jedinečným vlastnostem si postupem času získává srdce stále většího počtu motoristických srdcí. Pokud vás už nebaví spoléhat na příjezd MHD, chcete něco ušetřit za projeté palivo a odlehčit přírodě, elektrický skútr by vás mohl zaujmout.

V rámci rad a návodů jsme pro vás připravili nejdůležitější informace, které byste o skútrech na baterii měli vědět. A jak už to tak bývá, i tyto mašiny mají své výhody a nevýhody. Nejen s tím vás podrobně seznámíme. Po přečtení návodu byste měli vědět, co můžete od elektroskútru očekávat a jestli je pro vás vhodný.

rady a informace jak vybrat elektroskútr

Co je elektroskútr

Elektroskútr je jednostopé vozidlo, které vypadá jako klasická motorka. Oproti běžným motocyklům je vybaven menšími koly, slabším motorem (nízký objem = menší výkon) a (většinou) automatickou převodovkou. Z uvedených informací jasně vyplývá spousta kladů. Ovšem pozor – i na zápory se dostalo.

Před koupí takového skútru si určitě odpovězte na následující otázky, které považujeme za velmi důležité. Minimálně vám usnadní rozhodování, jaký elektrický skútru bude pro vás nejlepší.

Nejdůležitější otázkyotázky jak vybrat skútr

  1. Kolik za skútr utratíte? – Pokud hodláte investovat co nejméně peněz, musíte se smířit s tím, že si nelze nárokovat kdovíjaké vymoženosti, výbavu, funkce a dojezd.
  2. Jak často a kam budu jezdit? – Jestliže se budete dopravovat do práce městem maximálně několik kilometrů denně, výkon a dojezd řešit de facto ani nemusíte. V opačném případě bude pro vás naopak stěžejní.
  3. Jak vypadá cesta, kterou budu nejčastěji jezdit? – Jezdíte nejčastěji po rovině, nebo naopak do strmých kopců? Dle toho by se měl odvíjet výkon vašeho skútru.
  4. Budu jezdit sám nebo ve dvou? – Podle toho zvažte výkon, dojezd a nosnost. Některé skútry jsou dokonce pouze jednomístné.
  5. Kde budu nabíjet? – Pokud máte elektrickou zásuvku vždy po ruce, není třeba nic moc řešit. V opačném případě se podívejte po skútru, který má vyjímatelnou baterii. Tu si snadno přenesete kam zrovna potřebujete.

Proč si koupit elektroskútr

  • Šetří přírodu i peníze: Mezi hlavní výhody patří ekologický a ekonomický provoz. Skútr pohání elektřina, tedy baterie, která neprodukuje do ovzduší žádné škodlivé látky. Provoz zároveň šetří vaši peněženku, protože není nutné tankovat palivo, jako je benzín nebo nafta. Podle některých zdrojů je provoz elektrického skútru oproti benzinové varianta ekonomičtější až 14krát, oproti automobilu je cestování až 40krát levnější.
  • Tankování je minulost: Jelikož se o pohon stará baterie, nemusíte řešit stav nádrže a čerpací stanice. Pokud máte baterii nabitou, prostě dojedete tam, kam potřebujete. Skútry se dobíjí v klasické zásuvce, kterých je všude dostatek: v práci, u přátel, u rodiny, u obchodních domů a na dalších místech. U některých modelů je baterie vyjímatelná, takže si ji můžete dokonce odnést – třeba do kanceláře, kde ji bez starostí nabijete.
  • Nízké náklady na údržbu: Samozřejmě, také elektrický skútr potřebuje čas od času vyměnit nějaké součástky typu brzdové destičky a pneumatiky. Automaticky však (většinou) odpadá pravidelná výměna olejů, kapalin a náročná péče o motor.
  • Snadné ovládání: Elektroskútr se naprosto jednoduše ovládá. Stačí přidat plyn a skútr se rozjede. Není potřeba se seznamovat se spoustou páček, řešit startování a další věci typické pro spalovací varianty. Elektrický skútr je také (zpravidla) mnohem lehčí, takže jeho přemístění není nijak výrazně náročné. Také parkování je s takovými stroji snazší: můžete dokonce parkovat i ve sklepech, kam benzinové skútry nesmí.
  • Cesty jsou otevřeny: Některá města mají již platnou vyhlášku, která zakazuje vjezdu vozidel a motocyklů se spalovacím motorem. Takový zákaz však pro elektrické skútry neplatí. Dostanete se tak i na místa, kam většina motocyklistů nemůže.
  • Bez řidičáku: Některé e-skútry nepotřebují řidičské oprávnění. O tom se více rozepisujeme níže.

Proč si nekoupit elektroskútr

  • Kratší dojezd: Tohle je problém, který je dosti relativní. Zatímco některé elektrické skútry nabízí dojezd až 120 kilometrů, jiné zvládnou na plné nabití zdolat kolem 40 kilometrů i méně. Záleží tedy na vás, jak často a jak daleko jezdíte. Tento parametr neberte na lehkou váhu.
  • Vybití baterie: Jestliže zapomenete baterii před jízdou dostatečně dobít, může se vám stát, že se baterie uprostřed cesty vybije a vy nebudete moci pokračovat v jízdě dál. Jak ale sami tušíte, nejedná se o problém pouze elektroskútrů, nýbrž všech dopravních prostředků. I u klasických motocyklů si musíte hlídat stav nádrže a včas dotankovat.
  • Nízká rychlost: Klasické elektrické skútry jsou slabší stroje, jejichž rychlost může dosáhnout maximálně 45 km/h. V městském provozu limitováni spíše nebudete, mimo město nebo na rychlejších silnicích se však už jedná o problém. Samozřejmě se prodávají i skútry s vyšším obsahem.

Elektroskútr bez řidičáku

Na některé elektrické skútry skutečně nepotřebujete řidičské oprávnění. Jedná se o tzv. e-babety, e-Fichtle a e-Mopedy. Řadí se do kategorie malých mopedů s elektrickým pohonem. S těmito stroji můžete normálně jezdit po silnici, aniž byste se museli obávat silniční kontroly. A co s sebou elektrický skůtr bez řidičáku přináší?

Zásadním problémem je slabý výkon. Maximální rychlost takového elekroskútru může dosáhnout 25 km/h. Akcelerace nesmí překročit maximálně 6 km/h při šlapání a plynu. Výkon motoru pak nesmí překročit 250 W. Někde se dočtete i 1 000 W, což značí nejvyšší možný chvilkový výkon při maximální zátěži.

Elektroskútr bez řidičáku - jak to je

Elektroskútr s řidičákem

Vysvětlení je prosté: jakmile výkon elektrického skútru překročí hranici 250 W nebo maximální rychlost 25 kilometrů za hodinu, musí jeho řidič vlastnit příslušné řidičské oprávnění.

Skupiny ŘP Co mohu a nesmím
AM Lze vlastnit již od 15 let věku. Rychlost elektroskútru nesmí překročit 45 km/h, přičemž výkon nesmí překročit 4 kW (4 000 W).
A1 Lze vlastnit již od 16 let věku. Výkon do 11 kW (11 000 W), hlídán je i poměr výkonu a hmotnosti max. 0,1 kW/kg. Tuto skupinu dnes automaticky vlastní všichni, kdo řídí osobní automobil – tedy vlastní oprávnění skupiny B. Podmínkou ovšem je, aby měl elektroskutr automatickou převodovku. To splňuje drtivá většina dnešní nabídky.
B Můžete řídit jednostopá vozidla s automatickou převodovkou. Objem motoru nesmí překročit 125 ccm, výkon max. 11 kW (11 000 W). Hlídán je i poměr výkonu a hmotnosti – nejvýše 0,1 kW/kg.

Výkon a rychlost

Výkon je velmi proměnná záležitost. Záleží na terénu, kterým projíždíte, na kopcích, hmotnosti jezdce, stylu jízdy a dalších aspektech. Slabé e-Babety nebo elektroskútry bez řidičáku disponují výkonem 250 W, který není pro náročnější terén a kopce vhodný. Většinu cest sice zdolají, rychlost však nebude nijak vysoká. Ostatně rychlost dosahuje max. 25 km/h.

Naopak výkonnější stroje dosahují výkonu do 2 000 W. Takové elektroskútry si již poradí s běžnými cestami bez větších potíží. Tyto stroje jsou schopny vyvinout rychlost až 45 km/h, což je do městského provozu ideální. Pokud jste na elektrickém skútru nikdy nejeli, určitě si zamilujete jejich akceleraci.

Výhoda elektromotorů je v jejich jednoduchosti. Zatímco se klasické spalovací motory skládají ze spousty dílů a malých částí, elektromotor má jen ložisko, rotor a stator. To pro vás znamená hlavně skutečnost, že se nemusíte bát poruchovosti a nákladných oprav.

Baterie a dojezd

Dojezdová vzdálenost se u některých typů e-skútrů dost liší. Může za to spousta věcí, jako je hmotnost stroje a baterie. Kapacita baterie se průměrně pohybuje mezi 20-40 Ah. Prodávají se však i mnohem slabší – například 12Ah, které mají e-Babety. Některé modely dokonce pojmou i 2 baterie, čímž se celková kapacita zdvojnásobí.Baterie a dojezd e-skútruNa trhu se můžete setkat se 2 typy akumulátorů: olověnými a lithiovými. Oba mají své přednosti a negativa. Jaká to jsou?

  • Olověné baterie: Jsou bezúdržbové a levné. Nedostatkem je vyšší hmotnost a nutnost pravidelného dobíjení. Pokud stanovený postup nedodržíte, může se výrazně zkrátit jejich životnost.
  • Lithiové baterie: Modernější obdoba a lehčí provedení, navíc nepotřebují pravidelně dobíjet. Jsou naopak podstatně dražší.

Stav baterie můžete sledovat na displeji, případně přes mobilní aplikaci. Pro některé řidiče může být důležitá i doba nabíjení. Čas dobíjení se průměrně pohybuje kolem 5-7 hodin. Baterie jsou také vyjímatelné a nevyjímatelné, což s sebou přináší určité strasti.

  • Vyjímatelná baterie: Určitě lepší varianta než varianta nevyjímatelná. Vyjímatelná baterie není se skútrem pevně spojena, takže si ji můžete kamkoliv odnést. Takovou možnost využijete hlavně v případě, kdy budete potřebovat baterii dobít. Jednoduše ji odpojíte, vytáhnete a odnesete domů nebo do kanceláře. Nemusíte hledat zásuvku k elektrické síti, což zároveň odstraňuje problémy s parkováním.
  • Nevyjímatelná baterie: Takový typ baterií je pevně spojen s konstrukcí elektrického skútru. Není ji proto možné vyjmout a odnést. To s sebou přináší obtíže. Největší nevýhodou je nutnost zaparkování u zdroje elektrické energie – u zásuvky. Většina skútrů má však baterii uživatelsky vyjímatelnou – viz. naše srovnávací tabulka výše.

Dojezd se průměrně pohybuje mezi 50-65 kilometry. Není ovšem problém vybrat skútr, jenž je schopen na plně nabitou baterii ujet až 120 kilometrů! Tady si rozmyslete, jakým způsobem budete skútr používat. Pokud budete jezdit denně do práce jenom několik kilometrů, dojezd prakticky řešit nemusíte.

Hmotnost a nosnost

E-skútry bývají lehčí než klasické benzinové skútry. Jejich hmotnost se pohybuje kolem 60-80 kilogramů. Znovu ale platí, že můžete narazit na velké rozdíly. Silnější stroje mohou dosahovat váhy i přes 120 kilogramů. Obecně se však díky nízké hmotnosti lépe ovládají a transportují z místa na místo. Díky tomu je pohodlně ovládnou dámy nebo starší osoby.

Nosnost patří mezi důležité faktory, které byste měli před koupí zohlednit. Nosnost by se totiž neměla nikdy překračovat, protože riskujete poruchu, rychlejší opotřebení a nestabilní jízdu.

Hodnota nosnosti se pohybuje mezi 120-150 kilogramy. To je samo o sobě vysoké číslo. Problém ale může nastat v okamžiku, kdy pojedou na elektroskútru 2 osoby. Některé modely jsou totiž přizpůsobeny i pro spolujezdce. Pamatujte také na zavazadla, která budete převážet. Tady se potom vyplatí počítat.

Brzdy

Bezpečnost je samozřejmě důležitá. Nejdůležitější roli sehrávají brzdy. Na elektroskútrech můžete vidět 3 typy:

  • Bubnové – Nejméně účinné, ale bezúdržbové.
  • Diskové – Účinné a bezúdržbové.
  • Hydraulické – Nejúčinnější, ale vyžadují náročnější údržbu.

Nejúčinnější a řekněme nejlepší jsou hydraulické kotoučové brzdy. Nejlépe brzdí, jsou efektivní a moderní. Na druhou stranu jejich sílu a vlastnosti využijete hlavně při vyšších rychlostech. Odborníci se shodují na tom, že slabší elektrické skútry hydraulické brzdy ani nepotřebují. Na to výrobci reagují tím, že typy brzd kombinují.

Brzdy u skútrů

V obchodech tak můžete narazit na e-skútr, který má na předku hydrauliku a na zadku bubny. Nebo na předním kole disk a vzadu buben. Ostatně bubnové brzdy bývají na zadních kolech vidět nejčastěji. V kombinaci s hydraulickou brzdou prostě stačí. Zpravidla platí, že pokud je elektroskutr dražší/rychlejší, má minimálně jednu hydraulickou brzdu.

Nevýhodou hydraulických brzd jsou ovšem vyšší nároky na údržbu a servis. To naopak neplatí u jejich bubnové obdoby, která je naopak bezúdržbová.

Údržba a servis

Elektrické skútry jsou vynikající v tom, že si pro svůj provoz žádají minimální údržbu. Údržbu se však úplně přehlížet nevyplatí. Pokud budete dodržovat pár rad a zásad, životnost skútru a komponent můžete výrazně prodloužit.servis skútrů

  • Na internetu se častokrát setkáváme s jezdci, kteří na svém skútru obchází omezovač rychlosti. Takový zásah nedoporučujeme, protože ztratíte záruku, namáháte komponenty a riskujete problémy se zákonem.
  • Pravidelně kontrolujete tlak v pneumatikách. Zvýšíte jejich životnost a snížíte spotřebu energie během jízdy (menší odpor).
  • Při delším stání (třeba zazimování) používejte hlavní stojan.
  • Věnujte pozornost baterii: pravidelně nabíjejte, nenechávejte ji na mrazu nebo parnu, na zimu ji dobře uskladněte.
  • Dodržujte maximální nosnost. Nezapomínejte ani na zavazadla, která převážíte.
  • Jednou za rok se vyplatí svěřit e-skútr do odborného servisu. Podívají se na ložiska, řízení a stroj seřídí do ideálního stavu.

Design a značka

Při výběru budoucího elektroskútru se samozřejmě zaměřte i na to, jak mašina vypadá. Na trhu najdete nepřeberné množství různorodých podob, které se odlišují barvou a podobou. Můžete si koupit sportovní, městský nebo retro styl. Pamatujte na to, kam budete jezdit, jaký je váš styl života a podle toho si vybírejte.

Čezeta typ 506/01 - recenze e-skútrů

Značka je v tomto případě důležitá. V budoucnu sehraje roli v případě servisu a výměny komponentů. Pokud si koupíte bezejmenný stroj z Číny, náhradní díly budete shánět jen těžko. Před nákupem se tedy se značkou seznamte a zkuste se podívat, zdali se na takový skútr dají obstarat náhradní díly.

Příslušenství

K elektroskútrům si můžete koupit řadu užitečného příslušenství, které vám vaši cestu zpříjemní. Mezi nejdůležitější patří:

Nejoblíbenější značky elektrických skútrů

Mezi hledané výrobce patří například Honda, BMW a Čezeta. Nejoblíbenějšími je však trojice níže, která na náš trh dodává největší počet skútrů na baterii.

Elektroskútr Racceway

Značka Racceway patří u nás mezi nejoblíbenější. Na českém trhu působí přes 20 let. Nabízí široké spektru elektrických skútrů všech cenových kategorií. Vyberou si nároční nebo i nenároční řidiči. Kromě e-skútrů a e-Babet vyrábí také elektrokoloběžky. Elektroskútr Racceway znamená záruku kvality a dlouhé životnosti.

test Elektroskútr Racceway

Elektroskútr NIU

Je pro vás značka NIU neznámá? Pak vás asi překvapí, že patří mezi světové jedničky ve výrobě chytrých NIU skútrů. Své dovednosti načerpala spoluprací se známými značkami jako je BMW, Microsoft či Intel. NIU do svých strojů vkládá motory Bosch, kvalitní lithiové baterie od Panasonicu a konektivitu zajišťuje Vodafone. Stav baterie si tedy může hlídat v rámci mobilní aplikace přes svůj mobil. Elektroskútr NIU patří mezi nejlepší na světě. Jejich cena tomu ostatně odpovídá.recenze elektroskútr NIU

Elektroskútr Hecht

Světově proslulá značka Hecht vyrábí také elektroskútry. Soustředí se na vyšší střední třídu, ve které seženete stroj od 30-40 tisíc korun. Pokud hledáte elektrický skútr pro seniory, Hecht na trh dodává stroje, jež najdete pod pojmem „elektrický skútr tříkolka“. Jsou vynikající zejména svojí stabilitou a jednoduchostí na řízení a obsluhu. Elektroskútry Hecht jsou obecně zárukou špičkové kvality.recenze elektroskútr Hecht

Cena

Elektroskútry nejsou levná záležitost. Jezdí na silnici, proto je kladen důraz na kvalitu, dobré jízdní vlastnosti a samozřejmě bezpečnost. Při jejich pořízení proto musíte počítat s vyšší investicí. Ta se vám vrátí v podobě rychlosti, dojezdu a vybavenosti.

Cena do 30 000 Kč

Za takové peníze se dají koupit hlavně tzv. e-Babety, na které není potřeba řidičské oprávnění. Tyto stroje dosahují nízké rychlosti a kratšího dojezdu. Pro nákup nebo jízdu po vesnici ale bohatě stačí. V městském provozu už omezují nejen vás, ale hlavně ostatní řidiče. Doporučujeme seniorům nebo nenáročným dámám.

Cena od 30 000 Kč do 50 000 Kč

Za vyšší cenu se dočkáte kvalitního elektrického skútru, který bez problémů dosáhne maximální rychlosti 45 km/h a ujede klidně 65 kilometrů. Očekávat však nemůžete pokročilé funkce a výbavu. Samozřejmě existují i výjimky s rekuperací a dalšími technologiemi.

Cena nad 50 000 Kč

Nejdražší elektroskútry již patří mezi výkonné stroje, které velmi rychle akcelerují a nabízí dlouhý dojezd. S takovým skútrem ujedete na jedno nabití více než 100 kilometrů. Rozumí si s chytrým telefonem, mají třeba GPS lokátor a kvalitní komponenty.

Kde koupit elektroskútr

Elektrické skútry se u nás začaly hodně prodávat. Pokud potřebujete poradit, rádi vám doporučíme portál Heureka, kde si můžete porovnat ceny. Skvělý je také e-shop Alzy, kde nabízejí slabé i hodně rychlé varianty. Pestrý výběr nabízí také bazar.

Zdroj:

Autoskola-abc
Idnes
Eon
Voltagerider

Nejlepší elektroskútry podle Heureky

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 5.0 (2 hlasy)

Autor článku

Petr Smejkal
Petr Smejkal

Petr má rád nové technologie, historii, internet a zajímavé knihy. Obdivuje Elona Muska, působí jako externí redaktor Prima ZOOM a postupně proniká do tajů SEO. Více informací o nás >>

Podobné články

Diskuse u článku

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář