Zpozdil se vám let nebo ho úplně zrušili? A vyžádali jste si kompenzaci? Nárok v mnoha případech máte. A to až do tří let od termínu letu. I když jste žádali leteckou společnost na vlastní pěst a neúspěšně. V recenzi AirHelp vám odhalíme, jak tato asistenční služba bojuje za práva leteckých cestujících. Může pomoci i vám?
Na AirHelp Plus pro vás máme slevu 7 % s platností do 20. 8. 2023. Na předplatné Essential zadejte slevový kód AHPLUSE7, na předplatné Compelete slevový kód AHPLUSC7.
Hodnocení AirHelp
Perfektní
AirHelp je asistenční služba, která pomáhá cestujícím v řešení sporů s leteckým dopravcem. Zrušili vám let nebo jste se setkali s dlouhým zpožděním letu? Potkaly vás překážky se vstupem na palubu letadla nebo váš let přesměrovali? AirHelp pomáhá zákazníkům poznat a uplatnit svá práva jakožto letecký cestující. Pomůže vám i při újmě na zavazadlech. Pomáhá vyhrát spory s leteckou společností, která často pohledávky ignoruje. Na komplikované případy má zkušené právníky zabývající se právě právem cestujících v letecké dopravě.
- Vše vyřídíte online
- Pokud spor nevyhrajete, nebudete platit ani halíř
- Vysoká šance na úspěch
- Chytrý formulář napoví nárok a výši kompenzace
- Nemusíte nic řešit
- Specializovaní právníci
- Rychlé vyřízení
- Platíte min. 35 % z částky, kterou obdržíte
- Web není v češtině (použijte překladač)
Představení AirHelp
AirHelp je největší organizací, která se zabývá právy leteckých cestujících a patří do Asociace obhájců práv cestujících (APRA). Její služby se vám budou hodit, pokud vám zrušili let nebo dovršil takového zpoždění, které je hodno kompenzace, odepřeli přístup na palubu letadla nebo váš let přesměrovali. A právě AirHelp se zabývá kompenzací za lety, která je od leteckých společností těžko vymahatelná. Ty často nespolupracují, reklamaci ignorují nebo zamítnou.
AirHelp už pomohla vyřešit více než 16 milionů konfliktů. Mnoha lidem ušetřila spoustu stresu, papírování, času, financí a prohry. Chrání práva leteckých cestujících na základě nařízení EU ES 261, Brazilských předpisů a Montrealské úmluvy.
Jak AirHelp řeší právní spory s leteckou společností?
Za AirHelp stojí schopný a silný tým, který se skládá z více než 200 zástupců. Právnické firmy, které ve sporech pomáhají, působí ve 35 různých zemích a jurisdikcích.
Nejste si jistí, jaká práva jakožto cestující máte? Nemáte dost času na řešení konfliktu s aerolinkou? Nebo nevíte, jak si o kompenzaci zažádat? AirHelp je tu pro všechny tyto případy. Až 85 % leteckých cestujících vůbec netuší, že je právo na jejich straně. I když si žádnou cestovní pojistku neuzavřeli.
S čím vám AirHelp pomůže
AirHelp si vezme pod palec celý průběh procesu reklamace. Od počátku žádosti po odškodnění. Veškeré dokumenty, které jsou k reklamaci potřeba, obstarají, vyplní i podají za vás. Dokumenty, faktury a stvrzenky stačí z vaší strany poslat online. Nic nemusíte posílat poštou. Pokud spor s leteckou společností nevyhrajete, nebudete platit ani halíř. V napětí vás AirHelp nenechá. O průběhu vás bude pravidelně informovat. Po zodpovězení otázek dostanete odpovědi.
Co všechno AirHelp řeší:
- Zrušení letu;
- zpoždění letu;
- přesměrování letu;
- odepření přístupu na palubu letadla;
- problémy se zavazadly;
- zmeškané letecké spoje.
Právní předpisy, a tudíž nárokování kompenzace, se liší podle toho, odkud a kam letíte. V rámci USA to platí pouze u ovebookingu nebo odepření přístupu na palubu, v rámci EU i kvůli zrušení nebo zpoždění letu a pouze v těchto dvou případech nárokujete kompenzaci za lety v rámci Brazílie.
Jak AirHelp postupuje v posuzování kompenzace?
Když utrpíte během letu nějakou potíž, třeba zpoždění letu, náleží vám podle zákona EU (EC 261) kompenzace až do výše 600 EUR. Vypočítat si, kolik vám letecká společnost za danou újmu dluží, si můžete pomocí kalkulátoru zpoždění letu. Je úplně zdarma a výpočtem získáte rychlý přehled. Spočítáte si újmu za zpoždění nebo zrušení letu či jeho změnu.
K tomu budete potřebovat kopii letenky, která má všechny podstatné informace – číslo letu, datum, trasu atd. Web poskytuje nejmodernější technologie, podání žádosti, je tudíž co nejsnazší.
Podpora a výše odškodného
Za zrušení nebo zpoždění letu u AirHelp získáte až 600 EUR za každého pasažéra. Jaké odškodnění si můžete nárokovat?
Odškodnění za zpožděný let
Podle zákona EU 261 vám náleží, jestliže zpoždění překročilo:
- 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů.
- 3 hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů.
- 4 hodiny nebo více u všech ostatních letů nespadajících do předchozí skupin.
Na kompenzaci máte nárok, i když jste jako omluvu dostali od společnosti jídlo nebo cestovní poukazy.
Vzdálenost | Méně než 3 hodiny | 3–4 hodiny | Více než 4 hodiny | Nikdy nedorazil |
---|---|---|---|---|
Všechny lety do 1 500 km | × | 250 € | 250 € | 250 € |
Vnitrostátní lety EU nad 1 500 km | × | 400 € | 400 € | 400 € |
Nevnitrostátní lety EU o délce 1 500 km až 3 500 km | × | 400 € | 400 € | 400 € |
Nevnitrostátní lety EU nad 3 500 km | × | 300 € | 600 € | 600 € |
Kompenzace za zrušený let
Ve kterých případech vám podle normy EU 261 kompenzace náleží:
- Let započal v EU.
- Letecká společnost vám podala informace o zrušení letu méně než 14 dní před plánovaným odletem.
- Dostali jste náhradní let, ale čas příletu se výrazně lišil od toho původně plánovaného.
- Když už jste měli rezervaci letu potvrzenou včetně informací o čísle letu a jménech cestujících.
- Zrušení letu je zaviněno aerolinkou (provozní a technické potíže, stávka zaměstnanců).
Odškodnění na základě délky zpoždění (alternativní let oproti původnímu letu):
Vzdálenost | Méně než 2 hodiny | 2–3 hodiny | 3–4 hodiny | Více než 4 hodiny | Nikdy nedorazil |
---|---|---|---|---|---|
Všechny lety do 1 500 km | 125 € | 250 € | 250 € | 250 € | 250 € |
Vnitrostátní lety EU nad 1 500 km | 200 € | 200 € | 400 € | 400 € | 400 € |
Nevnitrostátní lety EU o délce 1 500 km až 3 500 km | 200 € | 200 € | 400 € | 400 € | 400 € |
Nevnitrostátní lety EU nad 3 500 km | 300 € | 300 € | 300 € | 600 € | 600 € |
Aerolinky se mohou postihu ze strany leteckých cestujících vyhnout, i když zrušení letu oznámí v době kratší 14 dnů. Splnit ale musí buď, že:
- 13 až 8 dnů před plánovaným datem odletu – seženou náhradní spoj nejdříve 2 hodiny před plánovaným odletem a příletem nebo až 4 hodiny po původním letu.
- 7 a méně dnů před termínem letu – nahradí let spojem do 1 hodiny před plánovaným odletem a příletem a méně než 2 hodiny po původním letu.
Vrácení peněz za přesměrování letu
V tomto případě vám dá letecká společnost na výběr ze tří voleb:
- Plnou nebo částečnou finanční kompenzaci za letenku a zpáteční let do vaší počáteční destinace, pokud je potřeba.
- Co nejbližší alternativu dopravy do vaší cílové destinace.
- Novou letenku do vaší cílové destinace podle své volby data a volných kapacit.
Kompenzace za zmeškaný navazující let
Zmeškání navazujícího letu kvůli zpoždění nebo zrušení letu předchozího či v důsledku odepření přístupu na palubu. To není nic neobvyklého. Co když se to stane? Máte nárok na kompenzaci a rozhodnutí, jak budete postupovat dále.
Zmeškaným přípojem je let, který jste zakoupili v jedné společné rezervaci jako nepřímý let. Za jakých podmínek si kompenzaci nárokujete:
- Při zmeškání návazného letu kvůli ovebookingu nebo kvůli více jak 3hodinovému zpoždění doletu do cílové destinace.
- Zameškání způsobené překážkou ze strany letecké společnosti, nikoliv z vaší viny (pozdní příchod, chybějící dokumenty).
- Letěli jste z EU nebo do EU (v případě, že má daná letecká společnost sídlo v EU).
Na kompenzaci nemáte nárok při mimořádných událostech – nepříznivé povětrnostní podmínky, lékařský zásah, stávky v řízení letového provozu, politické nepokoje nebo teroristické činy. Kompenzace vám náleží, i když vám letecká společnost zajistí náhradní let.
Kompenzace za overbooking
Občas se může stát, že na palubu letadla přístup nedostanete, protože dojde k tzv. overbookingu. To znamená, že aerolinky prodají více letenek, než je v letadle sedadel – překročí počet rezervací. Letecký dopravce vychází z konkrétních analýz a počítá se s tím, že se k letu nedostaví všichni cestující. I v takových případech vám AirHelp pomůže odškodnění získat.
Na odškodnění máte nárok, pokud:
- Odlet začínal v EU nebo byl let plánován do EU (pokud tam má aerolinka sídlo).
- Svého místa jste se nevzdali dobrovolně za vouchery nebo jiné výhody.
- Nedošlo k odepření přístupu na palubu vaším zaviněním (pozdní příchod k odletové bráně, potíže s doklady).
Vzdálenost | Výše kompenzace |
---|---|
Všechny lety do 1 500 km | 250 € |
Vnitrostátní lety EU nad 1 500 km | 400 € |
Nevnitrostátní lety EU o délce 1 500 km až 3 500 km | 400 € |
Nevnitrostátní lety EU nad 3 500 km | 600 € |
Na kompenzaci máte nárok, i když jste jako omluvu dostali od společnosti jídlo nebo cestovní poukazy.
Za americké lety:
1–2 hodiny | 2–4 hodiny | 4 a více hodin | ||
---|---|---|---|---|
Vnitrostátní lety | 200 % jednosměrného jízdného do cílové destinace (max. 675 USD) | 400 % jednosměrného jízdného do cílové destinace (max. 1 350 USD) | 400 % jednosměrného jízdného do cílové destinace (max. 1 350 USD) | |
Nevnitrostátní lety | 200 % jednosměrného jízdného do cílové destinace (max. 675 USD) | 200 % jednosměrného jízdného do cílové destinace (max. 675 USD) | 400 % jednosměrného jízdného do cílové destinace (max. 1 350 USD) |
Co je overbooking?
Overbooking je založen na prodeji více letenek na jeden let, než je limit letadla. Vše se řídí analýzami vytížení letu a také počtu lidí, kteří se běžně k letu nedostaví. Jde tedy o maximální vytížení letadla. Šance, že se na nás už nezbude místo je malá, ale přesto se to může stát.
Poplatky a předplatné
Služby AirHelp jsou zdarma, platíte až v případě, že vám spor s leteckou společností vyhrají. Pokud nic nezískáte, nic neplatíte. Povede se AirHelp odškodnění ve váš prospěch vyhrát? Teprve tehdy zaplatíte poplatky. Z celkové kompenzační částky dostanete po zaplacení poplatků až 65 %. Pakliže letecká společnost při vymáhání nespolupracuje, je potřeba ke sporu povolat právníka (je účtován právní servis).
- Standardní poplatek – 35 % z částky, kterou obdržíte
- Poplatek za právní servis – 15 %
Příklad: Vyhrajete maximální odškodné 600 EUR, z toho zaplatíte 210 EUR asistenční službě. Zůstane vám 390 EUR. Bude u sporu potřeba právníka? Zaplatíte asistenční službě 300 EUR a vám zůstane 300 EUR.
AirHelp Plus
Essential
- 19,99 EUR/rok (1,66 EUR/měsíc)
Doplňkovou službou AirHelp Plus Essential získáte asistenci v oblasti práv leteckých cestujících. Služba zahrnuje snadné podání žádosti o odškodnění až do výše 600 EUR, nároky na úhradu výdajů až do výše 6 000 EUR a reklamaci zavazadel až do částky 1 400 EUR. Za službu neplatíte poplatky za pojistnou událost. Jestli dojde k nároku na kompenzaci, vaši žádost upřednostní. Dále získáte kompletní asistenci při náhradách finančních výloh za letenky a podporu v podobě živého chatu. AirHelp Plus doporučuje např. Kiwi.
Complete
- 49,99 Eur/rok (4,16 Eur/měsíc)
AirHelp Plus Complete předplatné zahrnuje nad rámec služeb Essential také přístup do letištních salonků. Ty se vám zpřístupní po více než hodině zpoždění letu nebo zrušení letu méně než 6 hodin před plánovaným odletem.
Hodnocení AirHelp z pohledu ceny získává bonusové body právě díky předplatnému. To se nejvíce vyplatí, když létáte častěji do roka. V případě nároku na odškodnění dostanete mnohem výhodnější řešení. Vaše kompenzace se navíc řeší prioritně.
Jak dlouho trvá vyřízení sporu a jaká je šance na úspěch?
Každé řešení sporu má zcela individuální dobu trvání. Závisí především na tom, jak dané aerolinky spolupracují nebo kolik sporů je aktuálně pod křídly testované služby AirHelp. Vyřešenou kompenzaci nebo odškodnění můžete mít třeba za 10 dnů od podání žádosti, ale trvat to může i dlouhé měsíce. Vzhledem k tomu, že byste u aerolinek mnohokrát sami těžko pochodili, význam to má. Šance na úspěch a výhru sporu je u asistenčních služeb vysoká (až 98 %). AirHelp pomohla už více 16 milionům klientů.
Diskuze a zkušenosti