Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
>

Nejlepší silniční kola 2024

Kromě výběru nejlepších silničních kol si v následujícím testu můžete projít sekci Jak vybrat silniční kolo, případně se nechat inspirovat některými silničními koly, které jsme pro vás porovnali. Pro nejnáročnější cyklisty doporučuji špičkový model Cannondale, rekreačním jezdcům postačí lehký speciál Sava Road Carbon.

Nejlepší celkově

Špičkové kolo z karbonu pro nejnáročnější cyklisty. Vítěz testu.

Nejlepší cena/kvalita

Špičkové silniční kolo určené pro náročnější cyklisty. Lehký karbonový rám.

Levný TIP

Cenově dostupné klasické silniční kolo konstruované s důrazem na pohodlí.

Nejlepší silniční kola

Recenze Cannondale Super Six Evo Carbon 105 – nejlepší silniční kolo celkově

test Cannondale Super Six Evo Carbon 105 2020 Pro náročné

Zařazení: pánské silniční kolo | Výrobce: Cannondale | Modelový rok: 2020 | Odpružení: pevné | Hmotnost: cca 8 kg | Materiál rámu: karbon | Brzdy: kotoučové, hydraulické | Počet převodů: 22 | Přibližná cena: 80 999 Kč

Klady
  • Špičkové závodní kolo za dobrou cenu
  • Kvalitní karbonové silniční kolo
  • Aero tvarování trubek
  • Lehká konstrukce
Zápory
  • Žádné

Hodnocené silniční kolo Cannondale Super Six Evo Carbon 105 z kvalitního karbonového rámu BallisTec Carbon splní očekávání náročných uživatelů. Je evolucí v oblasti klasických silničních kol. Aero tvarování trubek díky nižšímu aerodynamickému odporu šetří až 30 W síly.

Zaujme závodní geometrií, hladkým designem s interním uložením kabelů a zadní stavbou s mikro pružením Speed Save. Malé pružicí zóny pohlcují vibrace, navyšují rychlost, zlepšují trakci zadního kola, komfort a přesnost jízdy. Precizní a rychlé reakce zajistí hydraulické kotoučové brzdy značky Shimano.

Své místo nalezne v silniční cyklistice, ale i v závodech, rekreační a kondiční jízdě. Díky jeho nízké hmotnosti, která činí pouhých 8 kg, na něm téměř poletíte. Pokud hledáte závodní silniční kolo se skvělými parametry za velmi přívětivou cenu, Cannondale Super Six Evo Carbon 105 je dobrým tipem.

Recenze Sava Road Carbon 3.2 – lehký silniční speciál

Sava Road Carbon 3-2 recenze Zlatý střed

Zařazení: pánské silniční kolo | Výrobce: Sava | Modelový rok: 2021 | Odpružení: pevné | Hmotnost: 9 kg (velikost XL) | Materiál rámu: karbon | Brzdy: kotoučové | Počet převodů: 18 | Přibližná cena: 25 900 Kč

Klady
  • Karbonový rám
  • 18 rychlostí
  • Hmotnost do 9 kg
  • Kvalitní výbava
  • Poměr cena/kvalita
Zápory
  • Vzhledem k ceně žádné

Silniční kolo Sava Road Carbon 3.2 skvěle kombinuje cenu, výbavu i celkové zpracování. Karbonový rám zajistil vysokou pevnost při zachování nízké hmotnosti kola. Přesná váha přirozeně závisí na zvolené velikosti rámu v žádné variantě ovšem nepřekročí 9 kg. Efektivní jízdu podporují úzké silniční pneumatiky s nízkým aerodynamickým i valivým odporem.

Spolehlivá převodovka Shimano nabídne 18 převodových stupňů. Jsou těžší, optimalizované pro rychlou jízdu na silnici. Sava Road Carbon 3.2 postrádá klasické odpružení. Nahradila jej karbonová konstrukce. Efektivně pohlcuje vybrace vznikající při jízdě.

Nosnost 110 kg nevybočuje ze zavedených standardů. Kotoučové brzdy bezpečně pracují v horku i déšti. V poměru ceny a kvality zpracování patří Sava Road Carbon ke špičce. Ideální volba pro náročný cyklistický trénink.

Recenze Kross Esker 1.0 (2022) – vynikající silniční kolo za nižší cenu

Silniční kolo kross esker 1 Levný základ

Zařazení: pánské silniční kolo | Výrobce: Kross | Modelový rok: 2022 | Odpružení: pevné | Hmotnost: cca 11,5 kg | Materiál rámu: slitina hliníku | Brzdy: kotoučové | Počet převodů: 16 | Přibližná cena: 20 490 Kč

Klady
  • Přijatelná cena
  • Kvalitní zpracování
  • Lehký rám
Zápory
  • Méně převodů

Kross Esker 1.0 je silničním kolem, které poslouží na občasné vyjížďky, cyklovýlety nebo na aktivní dovolenou. Je částečně přizpůsobeno i pro jízdu v lehkém terénu. Svou velikostí rámu a koly s 8 palci se hodí pro průměrnou výšku cyklisty, tedy 170 – 180 cm. Konstrukce bicyklu je zhotovena z lehké s pevné hliníkové slitiny vidlice také. Během jízdy si můžete pomocí páčkové Shimano převodovky měnit mezi 16 převody. 

Tento model můžeme doporučit všem, kdo chtějí se silniční cyklistikou začít, ale nechtějí příliš investovat do drahého kola. Kvalitní komponenty značky Shimano ručí za své. Vnitřní vedení kabelů drží kolo v čistotě za každých podmínek.

Recenzované sportovní silniční kolo Kross Esker 1.0 skvěle poslouží pro rekreační a občasnou jízdu. Využívat jej samozřejmě lze i častěji, avšak potřebuje o to více péče v podobě častějšího seřizování.

Test a porovnání 6 silničních kol

Kross Esker 1.0 Sava Road Carbon 3.2 Cannondale Super Kellys Physio 50 Kellys Soot 50 Lapierre Aircode DRS 5.0
Silniční kolo kross esker 1 Levný základ Sava Road Carbon 3-2 recenze Zlatý střed test Cannondale Super Six Evo Carbon 105 2020 Pro náročné test kola Kellys Physio 50 2019 Kellys Soot 50 2020 test Lapierre Aircode DRS 5
Přibližná cena 20 460 Kč 25 900 Kč 80 999 Kč 26 990 Kč 39 990 Kč 73 790 Kč
Výrobce Kross Sava Cannondale Kellys Kellys Lapierre
Typ kola Silniční pánské kolo Silniční Gravel pánské kolo Silniční Gravel pánské kolo Silniční fitness pánské kolo Silniční Gravel pánské kolo Silniční pánské kolo
Modelový rok 2022 2021 2020 2020 2021 2022
Odpružení pevné pevné pevné pevné pevné pevné
Hmotnost 11,5 kg 9 kg 8 kg 10,55 kg 10,8 kg – kg
Rám hliník karbon karbon dural dural superlight karbon
Brzdy kotoučové kotoučové kotoučové, hydraulické kotoučové hydraulické kotoučové hydraulické kotoučové hydraulické
Počet převodů 16 18 22 18 22 22
Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu

Nejprodávanější silniční kola

Jak vybrat silniční kolo

Podle toho jakým způsobem kolo využíváte, musíte zvolit správný typ kola. Kromě silničních kol, kterými se budeme zabývat, máme také kola trekingová a crossová, horská a stále oblíbenější elektrokola.

Nyní se můžete podívat, čím se jednotlivá kola liší. V poslední době přibývá takových novinek a vychytávek, že není snadné s tímto tempem udržet krok. Snad vám pomůžeme se lépe zorientovat na trhu kol.rady jak vybrat silniční kolo

Silniční kola

Silniční kolo určitě poznáte už na první pohled. Vyznačuje se především úzkými a hladkými plášti, pevnou vidlicí a řídítky zahnutými do oblouku (tzv. berany). Brzdové a řadící páčky ovládáte vykloněním brzd/pák.

Vidlice je pevná, zde se s odpružením setkáte jen výjimečně. V závislosti na typu silničního kola se můžete setkat s posedem hodně vysoko, kdy na kole téměř ležíte. Takto posazené sedlo bývá na silničních kolech určených pro závody a rychlou jízdu. Níže položené a pohodlnější sedlo má model určený pro rekreaci.

Silniční kola se kromě vzhledu liší od jiných kol i způsobem využití. Jsou vhodná pouze na jízdu po silnicích a asfaltových cyklostezkách – u některých typů můžete vyrazit i na štěrk. Silniční kola také ve většině případů nedisponují žádnými přidruženými komponenty. Blatníků a nosičů se zde tedy dočkáte pouze zřídka.

Krosová a trekingová kola

Krosová a trekingová kola hází spoustu prodejců kol do jednoho pytle. Mají v podstatě stejné využití, ale liší se několika parametry. Trekingové kolo disponuje výbavou, jako třeba blatníky, nosičem, zvonkem či stojánkem. Také má kratší rám než kolo krosové, sedíte na něm tedy vzpřímeněji a je lehce pohodlnější. Při výběru tohoto typu kola se setkáte s větší nabídkou kol crossových.

Když tedy tato dvě kola srovnáme s ostatními druhy, najdeme zde opět několik odlišností. Trekingová a krosová kola jsou v podstatě kompromisem mezi kolem silničním a horským. Oproti silničnímu kolu mají stejný průměr kol, ale plášť je o něco širší. Také vzorek nemusí být jen hladký, ale i lehce hrubý.

Většina modelů disponuje odpruženou vidlicí, kterou u silničního kola nenajdete. Trekingová a krosová kola jsou osazena čelisťovými nebo častěji kvalitnějšími kotoučovými brzdami. Řídítka jsou rovná – někdy i lehce zahnutá. Tato kola jsou určena do lehčího terénu, jako například pole a zpevněné cyklostezky.

Horská kola

Na první pohled se horská kola vyznačují hrubými plášti. Vzorek pláště si můžete vybrat také podle toho, jakým terénem hodláte jezdit. Řídítka nejsou zahnutá, ale poměrně široká, tzv. vlaštovky. Vidlice je téměř u každého modelu odpružená, protože se zde počítá s jízdou v náročném terénu.typy jízdních kol - rozdělení

Horská kola též disponují kvalitními kotoučovými brzdami, méně spolehlivé čelisťové brzdy zde naleznete pouze výjimečně. V porovnání s ostatními koly patří horská kola mezi ty nejpohodlnější. Nejsou určena pro rychlou jízdu, ale jsou zaměřena na překonávání překážek a zároveň maximální pohodlí.

Elektrokola

Elektrokola se od běžných kol liší zejména větší finanční investicí. Pokud chcete kvalitní elektrokolo s dobrým výkonem, výdrží a výbavou, rozhodně vybírejte pečlivě. Také vyšší hmotnost elektrokola jej zásadě odlišuje od ostatních typů. Vyšší hmotnost vás může překvapit například při vybití baterie. Elektrokolo už dávno nesouží pouze na nákupy pro starší spoluobčany. Je to ideální ekologický prostředek pro dopravu třeba do zaměstnání. Elektrokola se dle využití dělí na kola městská, krosová, horská a skládací: je tedy skutečně z čeho vybírat.

Typy silničních kol dle použití

Každé silniční kolo neoplývá stejnými vlastnostmi. Níže se nechte inspirovat jednotlivými typy silničních kol, ať víte, z čeho můžete vybírat.

Klasická (rekreační) silniční kola

Jedná se o nejširší kategorii kol. Rám kola je měkčí a bývá nejčastěji vyroben z hliníku, případně také z karbonu. Na klasickém silničním kole pro vás bude jízda více pohodlná než na ostatních typech silničních kol. Rekreační kolo na silnici bývá sice těžší, ale je užíváno především pro pohodový zážitek z cesty.

Sportovní silniční kola

Tuto skupinu silničních kol bychom mohli zařadit přesně mezi kola rekreační a závodní. Můžeme očekávat rychlejší jízdu, ale zároveň je jízda pohodlnější. Rám je vyroben z hliníku či karbonu a bývá do něj vložena elastomerová vložka na snižování vibrací při jízdě na nerovném povrchu.

Závodní silniční kola

Závodní silniční kola jsou určena především na závody a uzpůsobena pro velmi rychlou jízdu. Rám kola je lehký, pevný, většinou vyroben z karbonu. Tato závodní kola mají nízkou hmotnost. Přes veškerá uvedená pozitiva tkví hlavní nevýhoda v poměrně nepohodlném sezení. Jezdec je na kole hodně položen, aby mohl docílit co nejrychlejší jízdy.

Fitness silniční kola

Fitness kolo nám nabízí pohodlnou jízdu ve vzpřímenější poloze. Pláště kola bývají silnější, než u klasické silničky. Také převody jsou lehčí. Řídítka jsou rovná, rám většinou hliníkový. I přes komfortní jízdu kolo ze své rychlosti nic neztrácí. Fitness kolo je dobrá volba pro ty z vás, kteří máte rádi pohodlí a zároveň rychlou jízdu po silnici.

Silniční kola kategorie Adventure/Gravel

Velmi pohodlné silniční kolo, které vychází z kola krosového. Vyznačuje se stejnou rychlostí jako kolo silniční, ale zároveň zvládne i hrubší povrchy a polní cesty. Rám kola bývá vyroben z pevného a odolného karbonu nebo oceli. Silniční kolo této kategorie je oblíbené u všech osob vyhledávajících vícedenní cyklovýlety.

Velikost kol a jejich pláště

Velikost kol bývá téměř u každého modelu silničního kola 28″ (palců). Je to ideální velikost na to, aby byla jízda svižná a rychlá. Zároveň se na silnici perfektně vyhnete všem nerovnostem.

Výběr pláště na silniční kolo se odvíjí zejména od velikosti ráfků. Vzorek pláště bývá u silničních kol hladký nebo s jemným vzorem. V případě výběru pláště pro závodní kolo doporučujeme pláště o šířce 23-25 mm. Naopak klasické silniční kolo si vystačí i se širším pláštěm 25-28 mm. Je tomu tak proto, že jízda na širších pláštích je pro cyklistu komfortnější a u klasického silničního kola neočekáváme nikterak rychlou jízdu.Velikost pláště

Velikost rámu a jeho odpružení

Velikost kola si změříte lehce sami, nejedná se ale o jediný důležitý údaj pro správný výběr velikosti kola. Po přiložení metru vás bude zajímat vzdálenost od středové osy po konec sedlové trubky rámu.

Velikost rámu je jako u jiných typů kol rozdělena nejčastěji písmeny XS, S, M, L, XL a XXL. Zde buďte obezřetní, každý obchod může mít pod označeným písmenem jiný rozměr, je to v podstatě stejné jako u oblečení. Jiní prodejci mohou velikost udávat také v palcích či centimetrech (49-61 cm).

Kromě velikosti rámu přihlédněte při výběru kola také k výšce horní rámové trubky. Dále by vás měla zajímat celková geometrie kola, tedy délka trubek či způsob jejich svaření. Po celkovém zhodnocení potom údaje porovnejte se svojí výškou. Tento parametr je velmi důležitý minimálně proto, aby vám kolo dobře sedlo a byla pro vás jízda pohodlná. Ideálním řešením je poradit se v prověřeném obchodě.

Když se zaměříme na odpružení silničního kola, téměř vždy se setkáme s koly bez odpružení. Je to dáno tím, že se předpokládá jízda na silnici či zpevněném povrchu. Odpružení je tedy zcela zbytečné, mnohdy až nežádoucí.

Materiál rámu

Jako první a nejlepší varianta je silniční celokarbonové kolo. Vyniká svou nízkou váhou, pohodlností a zároveň pevností. Pokud kolo na silnici vlastní navíc ještě karbonová kola, jedná se o model v řádech sta tisíců korun. Karbonová silniční kola jsou tedy především určena pro závodníky.

Poměrně méně zaplatíte za kolo, jehož rám je vyroben z hliníku či jeho slitiny – duralu. Jestliže se kolo navíc pyšní karbonovou vidlicí, silniční kolo ztratí na své váze. Získáte mnohem lehčí kolo a k tomu také lepší ovladatelnost v terénu.

Silniční kola vynikají svoji nízkou hmotností, která běžně dosahuje pod nebo kolem 10 kg. Jestliže zvolíte nejdostupnější model silničního kola, bude to jistě hliník. Celohliníkové kolo ale nemusí být vůbec špatná koupě. Při pečlivém výběru narazíte i na hliníkové kolo s váhou pod 10 kg a se slušnými jízdními vlastnosti. Tato silniční kola jsou určena především pro začínající sportovce nebo osoby, které kolo nevyužívají příliš často.

Dnes už ne tak často používaný materiál je ocel. Je pevná, levná a téměř nezničitelná, ale podstatně zvyšuje hmotnost kola. Naopak mezi jeden z nejdražších materiálů na výrobu rámu patří titan. Disponuje podobnou odolností jako ocel, ale je velmi lehký.

Počet převodů a přehazovačka

Počet možných rychlostí u silničního kola se často odvíjí od jeho ceny. U levnějších modelů si budete muset vystačit zhruba se 16 rychlostmi. Dražší silniční kola se pyšní až 22 rychlostmi. Zadní kazeta kola obsahuje většinou 8-11 převodů, zatímco přední kolečko 2 převody.

Počet převodů a přehazovačka - silniční kolo

Druhy brzd

Stejně jako u jiných kol obsahují ty nejlevnější modely silničních kol čelisťové brzdy. S těmi ve své podstatě můžete být i spokojeni, ale na mokré vozovce se díky nim brzdná dráha velmi prodlužuje. Čelisťové brzdy tedy nejsou tak spolehlivé, jak bychom si přáli.

Na kvalitnějších modelech silničních kol již naleznete brzdy kotoučové. Levnější kotoučové mechanické brzdy pracují na principu přitlačování brzdových destiček na ocelový kotouč. Brzdný účinek se tedy o hodně zvýší a podstatnou změnu k lepšímu uvidíte i na silnici po dešti.

Nejlepším dostupným brzdovým systém jsou bezesporu kotoučové hydraulické brzdy. Ty pracují na principu stlačování kapaliny. Účinek brzd je znát okamžitě, brzdná dráha je krátká i na mokré vozovce.

Brzdy jsou samozřejmě velmi důležité na všech typech kol. Silniční kola díky své rychlosti potřebují opravdu takový brzdný systém, na který se můžete spolehnout. Především kolo na silnici určené na závody a velmi rychlou jízdu se bez kotoučových hydraulických brzd rozhodně neobejde.

Pedály

Dle toho, jakým způsobem budeme silniční kolo užívat, musíme zvolit vhodné pedály.

  • Klasické pedály vyrobené z plastu nebo kovu jsou vhodné zejména na kratší vzdálenosti a disponuje jimi obecně větší část kol. Z důvodu nižší přilnavosti k botě ale hrozí sklouznutí boty z pedálu.
  • Na výlety nebo delší trasy je vhodné zvolit nášlapné pedály. V botě neboli tretře je vložen tzv. kufr, spojující botu napevno k pedálu. Díky tomuto spojení může jezdec naplno využít veškerý svůj pohyb při šlapání. Navíc se jedná o bezpečnou variantu, protože bota se dá z pedálu jednoduše odpojit.
  • Dobrým kompromisem jsou pedály kombinované. Jak napovídá název, můžete jednoduše kombinovat obě varianty dle aktuální potřeby.

Celková hmotnost

Váha silničních kol se pohybuje maximálně do 15 kg. Hmotnost se hodně se odvíjí od ceny, ale kvalitní a dostupné kolo seženete i s váhou do 10 kg. Silniční kola bývají ze všech kategorií kol nejlehčí, protože při rychlé jízdě na silnici lehké kolo rozhodně potřebujete. Ty nejlehčí silniční kola se vyznačují zpravidla rámem z karbonu.

Příslušenství a doplňky

Množství a výběr doplňků na silniční kolo závisí na typu silničního kola. Jiné doplňky budeme vybírat na rekreační a jiné na závodní. Rozhodně nejdůležitější doplněk je cyklistická helma. Na silnici se závodní jezdci mohou řítit až 70 km rychlostí – tady je tedy helma opravdu nutná. Doporučujeme ji samozřejmě vyzkoušet a koupit v obchodě a především správně užívat. Nezapomeňte na povinnost nošení přilby u dětí do 18 let.doplňky na kola

Povinná výbava kol obsahuje světla, ta jsou skutečnou nezbytností. Také doporučujeme pořízení reflexních prvků či cyklistického oblečení s reflexními detaily. Na silnicích a především ve tmě je to v rámci vlastní bezpečnosti důležité.

Ostatní doplňky už nejsou nutné, pouze doplňují výbavu kola. Můžeme sem zařadit například láhev na pití, kapsičku na peníze, pumpičku na kolo, batoh na věci, nosiče či blatníky.

Kde koupit silniční kolo

Koupě silničního kola je nemalá investice, zvláště pokud se poohlížíte po dražším závodním kole. Není tedy nic jednoduššího, než se vypravit do specializované prodejny jízdních kol. Tam vám obsluha vždy poradí a zodpoví všechny vaše otázky. Potom už si silniční kolo můžete koupit kdekoliv. Při výběru se zaměřte zejména na správnou velikost kola a druh kola, podle vašeho využití. Kde koupíte kolo na silnici nejlevněji, vám dobře poradí největší srovnávač cen na internetu, Heureka. Zde si zadáte i vámi požadované parametry a poté vybíráte.

My vám doporučujeme pro výběr silničního kola určitě navštívit stránky internetového obchodu Alza, kde kromě kola seženete i vhodné další doplňky. Jistě neprohloupíte, když se mrknete na stránky specializovaného obchodu Kupkolo. Nakonec máte ještě možnost pořídit si kolo v nějakém bazaru. Zde dbejte především na dobrý stav kola a před koupí kolo perfektně prohlédněte.

Nejoblíbenější značky silničních kol

Silniční kolo Merida

Firma Merida Czech s.r.o. patří mezi jediného dovozce jízdních kol značky Merida. Historie společnosti začala vznikat už v roce 1972. Merida nabízí veškeré typy jízdních kol a také dnes tak moderní a oblíbená elektrokola. Mimo kola zde pořídíte veškeré příslušenství a doplňky, které jsou nezbytností pro každého jezdce. Kromě nového zboží můžete zabrousit i do jejich sekce Bazar. Zde máte možnost koupit některá z testovacích, jetých či nových kol s výraznou slevou.

Silniční kolo Author

Společnost Author již 25 let zásobuje český trh kvalitními koly. V nabídce mají všechny typy kol pro každou věkovou kategorii a pohlaví. Kromě kol si u firmy můžete pořídit veškeré cyklistické příslušenství a dokonce i pomůcky pro údržbu kola. Společnost Author se pyšní kvalitními a designově lákavými modely kol, které nezklamou ani náročnějšího jezdce. Výhoda této značky tkví v tom, že jejich obchody naleznete téměř na každém rohu. Není tedy nic jednoduššího, než si přijít kolo prohlédnout a vyzkoušet.

Silniční kolo Scott

Společnost Scott vznikla již před 60 lety a za tu dobu si u nás našla věrné zákazníky. Firma nabízí kromě jízdních kol také vybavení na zimu, běh a motosporty. Jejich širokou škálu produktů si můžete vyzkoušet v jednom ze čtyř testovacích center. Centra se nachází v Praze, Brně a Olomouci. Jistě oceníte i jejich perfektně sladěné kolekce oblečení, bot a helem přímo k vybranému kolu.

Silniční kolo Cube

Firma Cube provozuje svůj podnik už přes 20 let. V jejich sortimentu naleznete mimo jízdních kol a elektrokol také cyklistické doplňky a oblečení či běžeckou obuv. Společnost Cube vlastní prodejnu v Karlových Varech, kde vám jistě odpoví na všechny vaše otázky a poradí se správným výběrem silničního kola. Kromě pomoci zde získáte i kompletní servis kola.

Cena silničního kola

Ceny silničních kol se pohybují poměrně vysoko. V cenové kategorii do 10 000 Kč na silniční kolo nenarazíte. Jedná se o docela nákladnou koupi, položte si tedy dvě základní otázky. Pro jaké účely a jak často budete kolo využívat? Závodní jezdci zaplatí za adekvátní kolo běžně přes 50 000 Kč. Dokonce se cena silničního kola může vyšplhat až na 250 000 Kč. V následujícím cenovém rozmezí jsme popsali cenově dostupnější modely kol, a co od takových silničních kol můžete očekávat.

Cena do 20 000 Kč

V uvedené cenové kategorii naleznete základní silniční kola. Rám bude pravděpodobně hliníkový či z jeho slitiny, duralu. Silniční kolo bude osazeno čelisťovými brzdami, pouze výjimečně kotoučovými. Váha kola se bude pohybovat v rozmezí od 11 do 15 kg, bude tedy spíše těžší. Každopádně je dobré vědět, že kolo nebude špatné. Při dokonalém výběru najdete kolo s velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Pro začínajícího jezdce či na občasné výlety vám kolo skvěle poslouží.

Cena od 20 000 do 30 000 Kč

V cenovém rozpětí se nachází kola s poměrně lepšími kvalitami. Rám přetrvává duralový, ale vidlice zde bývá často karbonová. Zhruba čtvrtina kol má kotoučové hydraulické nebo mechanické brzdy, brzdná dráha se tedy snižuje. Brzdy jsou u silničního kola docela podstatná věc, protože na silnici se jezdec pohybuje někdy opravdu vysokou rychlostí. Váha kola se pohybuje od 10 do 15 kg, dle zvoleného typu kola. Pokud tedy více zainvestujete, získáte o něco kvalitnější kolo na silnici vhodné i pro pokročilejší jezdce.

Cena nad 30 000 Kč

Z nejširší škály silničních můžete vybírat v rozmezí od 30 000 Kč do 250 000 Kč. Naleznete zde zhruba 800 různých kol poměrně rozdílné kvality. Pokud se budeme bavit o silničních kolech nad 50 000 Kč, ty jsou určeny především pro závodníky. Když budeme stát finančně při zemi, můžeme od kola očekávat kotoučové brzdy a karbonový rám. Celkově velmi nízkou váhu kola pod 10 kg a dokonce univerzálnější typy kol. Například model Gravel vyniká svou pohodlností a možností jízdy ve variabilnějším terénu. Jestliže patříte mezi pokročilejší či závodní jezdce, rozhodně doporučujeme si za silniční kolo připlatit.

Nejlepší silniční kola podle cyklistů

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 4.9 (234 hlasů)

Autor článku

Tereza Nováčková
Tereza Nováčková

Tereza ráda čte, cvičí power jógu a hraje deskové hry. Vystudovala VŠ pedagogickou a momentálně se věnuje svému synovi na mateřské dovolené. Ve volných chvílích doučuje žáky český jazyk a matematiku. Facebook

Podobné články

Diskuse u článku

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář